Novi Hyundai i30: Ozbiljna konkurencija Golfu i Astri

Novi Hyundai i30: Ozbiljna konkurencija Golfu i Astri
foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Atraktivni dizajn, vrhunska vozna svojstva te moderni, štedljivi i ekološki "osviješten" motor čine novi Hyundai jednim od najboljih europskih kompakata, koji bi mogao pomiješati karte na vrhu...

Dizajn je djelo Hyundaijeva razvojnoga centra u njemačkome Rüsselsheimu, testne kilometre auto je odradio na Nürburgringu, a trocilindrični benzinski turbak s obujmom jedne litre, koji smo u testnom automobilu pretpremijerno isprobali, sasvim je sigurno jedan od najboljih takvih motora na svijetu.

1

Nije to prazno naklapanje jer taj agregat razvija 120 KS uz 171 Nm okretnoga momenta. Također, emisija CO2 koju ispušta u atmosferu vrlo je mala - samo 103 g/km. Pod vodstvom njemačkoga dizajnera Petera Schreyera, koji je 1998. stvorio Audi TT te iz mrtvih podigao Kiju, nastao je automobil koji bi svatko poželio. 

1

Tvornica u Češkim Nošovicama spada među najmodernije u Europi i nije nikakvo čudo što se konkurencija u klasi kompakata od nelagode češe iza uha. Prethodne su dvije generacije ostvarile veliki uspjeh jer je u Europi od 2008. prodano čak 800.000 primjeraka. Rijetko se koji automobil može pohvaliti takvim rezultatima, a već je tu novi i30.

1

Novi se model odlikuje skladnom siluetom i naglašenim sportskim dizajnom. Po svemu se vidi kako je riječ o pravome hatchbacku, najizravnijem konkurentu VW Golfa i Opela Astre. Nova generacija ističe se “kaskadnom” prednjom maskom, LED dnevnim svjetlima te maglenkama integriranim u odbojnik, a straga svjetla su vrlo nalik Golfovim. Unutrašnjost je prostranija nego na starome modelu i oku ugodnija, materijali su na razini puno razvikanijih europskih suparnika, a jeftine i tvrde plastike gotovo ni nema.

1

Odlična ergonomija nudi raspored koji stvara dojam elegancije. Veliki 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir sadrži navigacijske i medijske komande, a zahvaljujući ergonomskom položaju omogućava vozaču usredotočenost na vožnju. Premium look? Pa ne baš u potpunosti, ali na najboljem je tragu ikad viđenome kod Hyundaija. Osjećaj u novome i30 je kao u za klasu većemu automobilu iz više klase. Prtljažnik ima obujam 395, a obaranjem sjedala može se povećati do 1300 litara.

1

U sigurnosnom aspektu tu su najnoviji aktivni sustavi. Autonomno naglo kočenje sa sustavom upozorenja i to u standardnoj opremi, adaptivni tempomat, otkrivanje mrtvoga kuta, stražnja upozorenja na bočni nalet, sustav nadzora vozne trake – bili su u kao i automatsko dugo svjetlo u standardnoj opremi. Novost je i sustav upozorenja vozača na umor, a sve to zajedno čini ga autom s najnaprednijim sigurnosnim paketom u klasi.

1

Oprema na testnome modelu u razini Premium Plus bila je zaista bogata. Posebna metalik boja, dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, kožna strujom podesiva sjedala pa čak i stakleni panoramski krov. Falio je samo automatski mjenjač, tada bi "umjetnički dojam" s njim bio potpun.

1

Doživljaj vožnje također je jedinstven jer auto kroz zavoje ide kao po tračnicama zahvaljujući neovisnom ovjesu i niskoprofilnim 16-colnim gumama. Mjenjač je ručni sa šest brzina, a prijenosni su omjeri kratki i dobro pogođeni. Jedina mana ovoga Hyundaija je prilično velika potrošnja goriva, osobito u gradskim uvjetima, Dok se na otvorenoj cesti kretala oko 6,5 u gradu je znala prelaziti 8 litara na sto kilometara. Naravno, možda je razlog i moja malo preteška noga.

1

Sve u svemu za ovim će se Hyundaijem doista prašiti. Cijena sa svom prebogatom opremom iznosi 154.900 kuna.  

1

Komentari