Početna Auto 3620 pregleda

Mercedes GLC Coupe: Čini električne aute skoro nepotrebnima

FOTO: Dubravko Kolarić

Testirani GLC Coupe 300 de 4Matic spaja najbolje od svijeta električnih auta i dizelaša. Jedini pravi minus mu je vrlo visoka cijena

Plug-in hibridi su prilično inteligentni koncept. Punjive baterije omogućuju im vožnju samo na struju tako eliminirajući emisije i smanjujući troškove za gorivo, no većina plug-in hibrida imaju i svoje velike minuse. Baterije su im vrlo male pa su i električni dosezi skromni, ponekad i nedovoljni dovoljni za dnevne gradske potrebe. Drugi problem plug-in hibrida očituje se kada jednom izađete na autocestu. Pri visokim brzinama kada električni motor ne igra praktično nikakvu ulogu oni su vrlo "žedni". No ovaj Mercedes ne pati od ni jednog od tih problema. On plug-in hibridnu tehnologiju temelji na dizelskom motoru što znači i razumnu potrošnju na visokim brzinama na autocesti, a verlo velika baterija (za plug-in hibride) omogućava mu doseg od stotinjak kilometara, što će svakako biti dovoljno i onima koji se svakodnevno mnogo voze po gradu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Naš testirani Mercedes nosi prilično dug naziv "GLC Coupe 300 de 4Matic". Dakle, riječ je o atraktivnoj, no malo manje praktičnoj coupe verziji Mercedesovog SUV-a srednje klase koja ima dizelski hibridni pogon (Mercedes nudi i mnogo uobičajeniju benzinsku plug-in hibridnu verziju) i pogon na sve kotače.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na početku ćemo odmah priznati da testirani Mercedes zaista izgleda odlično, a to se djelomično može zahvaliti i izuzetno bogatoj opremi u kojoj je AMG paket vanjštine koji dodatno podiže dojam automobila koji je i u osnovi vrlo privlačan. Iako Mercedes ima i mnogo veće te skuplje SUV automobile, ovaj GLC izgleda izuzetno prestižno, skupo i privlači poglede gdje god se pojavili. Crvena boja sigurno neće biti odabir većine kupaca, no mora se priznati da jako dobro pristaje autu i čini ga dinamičnim.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost automobila  izuzetno je atraktivna i izgled apsolutno luksuzno. Kao i kod mnogih drugih Mercedesa dominira središnji zaslon postavljen uspravno, a iza njega se krije odličan MBUX Infotainment koji je jednostavan za korištenje, izuzetno brz io kristalno dobre grafike. Auto također ima dovoljno fizičkih tipki. Kvaliteta materijala i izrade oduševljava isto kao i oprema koja je izuzetno luksuzna. Što drugo očekivati od auta koji ima skoro 30.000 eura dodatne opreme. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostranost za noge je vrhunska, kako sprijeda tako i straga, no više odrasle osobe (preko 185 cm) imat će male zamjerke na prostor za glavu straga zbog padajuće coupe linije krova. Prtljažnik je s druge strane prilično skroman za ovu klasu s kapacitetom od 390 litara. To je zbog prostora kojeg je ukrala "velika" baterija hibridnog sustava. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ono što nam se najviše svidjelo u unutrašnjosti su odlična sjedala koja su izuzetno udobna i pružaju odličan bočni oslonac bez da smetaju punijim osobama. Velike pohvale zaslužila je i ergonomija automobila. Sve je na dohvat ruke i vrlo jednostavno dostupno, a Mercedes je čak mislio i na detalje kao što je "tipka" za gašenje upozorenja na preveliku brzinu na dodirnom zaslonu koja je dostupna nakon što pritisnete samo jednu fizičku tipku. Možda se čini nečim što na prvu nije pretjerano važno, no nakon što smo kod mnogih auta za gašenje ove funkcije tipke stiskali desetak puta ili se probijali u četvrti podizbornik infotainmenta, ovako nešto nas je razveselilo. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon testiranog auta se sastoji od dobro poznatog dizelskog četverocilindričnog dvolitrenog motora koji ima 197 KS i dodatnog električnog motora za ukupnu snagu od vrlo velikih 333 KS. Kao što smo ranije naveli velika prednost mu je da umjesto uobičajenog benzinca u plug-in hibridnom sklopu koristi dizelski motor. To znači još manju potrošnju od benzinskih hibrida, posebice na autocestama. S praznom baterijom automobil nam je u gradu trošio samo 5,9 l/100 km, a potrošnja se na autocesti popela na samo 7 l/100 km  pri prosječnim brzinama od oko 130 km/h. I na većim brzinama Mercedes ostaje u razumnim okvirima. Ukupni prosjek Testa iznosio nam je 6,0 l/100 km bez punjenja baterije. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Još jedna snaga ovog automobila je vožnja na struju iz baterije. Zbog vrlo velikog kapaciteta baterije (u okviru plug-in hibrida), testirani GLC može na struju prevaliti oko 100 realnih kilometara u kombiniranoj vožnji, u gradu i više. To znači da ga ne morate puniti baš svaki dan kao druge plug-in hibride i da možete mnogo više uštedjeti koristeći struju iz baterije. Mi smo na testu automobil u tjedan dana punili samo tri puta što je bilo dovoljno da naš ukupni testni prosjek potrošnje nakon ukupno oko 600 prijeđenih kilometara spusti na samo 3,1 l/100 km. Da smo se vozili samo po gradu prosjek bi bio i mnogo manji, bliži nuli. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Performanse su odlične i zbog utjecaja električnog motora stalno imate osjećaj da snage imate na pretek. Međuubrzanja su izuzetno uvjerljiva, a jedino na čemu GLC nije u stanju pokazati svoju maksimalan potencijal je maksimalna brzina od 219 koja više odgovara autu s 200, a ne 333 KS. To je zato što pri maksimalnoj brzini elektromotor više nema nikakvog utjecaja, a tako je i kod drugih hibrida. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se voznih osobina tiče GLC je vrlo sposoban pri dinamičnoj vožnji za jedan SUV, i vrlo komforan zbog svojeg zračnog ovjesa. Ipak, primijetili smo da se na lošim cestama s mnogo kratkih poprečnih neravnina ne snalazi savršeno, te po tome u ovoj klasi ima i dosta boljih automobila. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak:

Ovaj GLC spaja najbolje iz svijeta električnih automobila sa štedljivim dizelskim motorom. Zbog svojeg velikog električnog dosega i velike autonomije zahvaljujući štedljivom dizelskom motoru u praksi potpuno zasjenjuje električne automobile od kojih je mnogo praktičnija varijanta s kojom se može mnogo opuštenije putovati. A na kraćim relacijama je jednako efikasan i čist poput električnih automobila. Po našem mišljenju ovo je vrhunska alternativa za električni auto koja većinu takvih automobila čini zapravo - skoro nepotrebnima. Cijena mu je vrlo visoka, no ti nije zbog pogona već općenito zbog toga što je GLC Coupe vrlo skup auto. Osnovni benzinac je samo 10.000 eura jeftiniji što plug-in hibridnu verziju u tom okviru čini najisplativijom ponudom. 

Plus:

Vrlo štedljiv pogon
Dobar električni doseg
Odlična međuubrzanja

Minus: 

Udobnost na lošijim cestama
Visoka cijena

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 2375 kg
dimenzije: 517 x 194 x 191 cm
obujam motora: 1993 ccm
snaga benzinskog motora: 145 kW/197 KS  
ukupna snaga sustava: 245 kW/333 KS
električni doseg: 128 km
0-100 km/h: 6,4 s
najveća brzina: 219 km/h
potrošnja: 0,4 l/100 km
cijena: 111.430 € (testni model), 83.350 € (bez dodatne opreme ), 73.458 € (osnovni GLC 200 Coupe 4Matic benzinac)

Važnija oprema testirani Mercedes GLC Coupe 300 de 4Matic

Aluminijski naplatci 20", zračni adaptivni ovjes, automatska trozonska klima, 3D digitalni instrumenti 12,3", centralnim dodirni zaslon 11,9",  grijana i hlađena sjedala presvučena kožom i mikrovlaknima, funkcija masaže na prednjim sjedalima, sustav kamera od 360 stupnjeva, head-up zaslon, navigacija s funkcijom proširene stvarnosti, AMG paket vanjštine i unutrašnjosti, LED digitalna svjetla, električno pokretani poklopac prtljažnika...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.