Početna Auto 973 pregleda

Prostran, jednostavan i praktičan, Tipo je sve što Fiat treba biti

fiat tipo test
Vidi galeriju 1/9
Prostran, jednostavan i praktičan, Tipo je sve što Fiat treba biti Prostran, jednostavan i praktičan, Tipo je sve što Fiat treba biti Prostran, jednostavan i praktičan, Tipo je sve što Fiat treba biti Prostran, jednostavan i praktičan, Tipo je sve što Fiat treba biti Prostran, jednostavan i praktičan, Tipo je sve što Fiat treba biti Prostran, jednostavan i praktičan, Tipo je sve što Fiat treba biti Prostran, jednostavan i praktičan, Tipo je sve što Fiat treba biti Prostran, jednostavan i praktičan, Tipo je sve što Fiat treba biti Prostran, jednostavan i praktičan, Tipo je sve što Fiat treba biti

Najjači aduti su cijena i prostrana unutrašnjost, a izvedba s 1,3 turbodizelskim motorom donekle umjerenu vožnju nagrađuje potrošnjom 4 litre na 100 km

Svaka čast raznolikoj Fiatovoj gami baziranoj na modelu 500, no model Tipo pravo je osvježenje u njegovoj ponudi. Da je još mrvicu uglađeniji i mekši bio bi savršen. No uzmemo li u obzir cijenu, novome Tipu doista se nema što prigovoriti.

Limuzina skladno izgleda, dugačka je više od 4,5 metara i najbolje predstavlja ono što bi Fiat trebao biti - prostran, jednostavan i praktičan auto, baš kao što je svojedobno bio istoimeni prethodnik s kraja osamdesetih i početka devedesetih. Za razliku od kompaktnoga Tipa, koji je 1989. bio ponio titulu europskog auta godine, novi dolazi u tri karoserijske izvedbe - limuzina je u nas već u prodajnim salonima, a ubrzo će se moći kupiti kompakt i karavan koji su nedavno predstavljeni na ženevskome salonu.

Na testu smo imali možda najisplativiju izvedbu limuzine, kojiu pokreće otprije dobro poznati i izdržljivi 1.3 JTD turbodizelaš s 95 KS. Snagu razvija za niskih 3750 okretaja u minuti, a dojmljiv je i okretni moment tako maloga četverocilindričnog motora - 200 Nm već pri 1500 okretaja. Posve se dobro nosi s uobičajenim tempom prometa, iako su performanse, osobito ubrzanje, prosječne.

fiat tipo test | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Oduševljava malom potrošnjom. Prosjek na testu bio je skromnih 4,9 litara, uključujući gradsku vožnju, otvorene ceste pa i autocestu. S obzirom na to što je motor u kombinaciji s peterostupanjskim mjenjačem, iznenađujuće preciznim i mekim, Tipu najviše odgovaraju gradska vožnja i otvorene ceste, tada potrošnja pada i ispod četiri litre. Iako je "mali" dizel, može potegnuti i do 180 km/h. Tko kani češće putovati autocestama ipak bi trebao odabrati snažniju dizelski izvedbu, 1.6 JTD sa 120 KS i šesterostupanjskim mjenjačem, no ona je skuplja 8300 kuna. Kako bolje opremljeni kompakti danas stoje čak i 200.000 kuna, cijena testiranoga Tipa od 128.993 kune čini se vrlo povoljnom. U čemu je kvaka, postoje li neki skriveni nedostaci? Ne, upravo suprotno.

fiat tipo test | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Zvučna izolacija je odlična, izvana i iznutra izgleda sasvim "pristojno". Jeftine plastike nema ni u tragovima, primjetna je i zadovoljavajuća kakvoća izrade, a tek ako se dobro zagledate u pojedine detalje može se primijetiti kako je ipak riječ o klasi jeftinijih auta.
Dobra kvaliteta izrade primijeti se i u vožnji, preko rupa prelazi tiho i prigušeno bez škripanja i "crčaka". Omanji je, ali pregledan središnji zaslon, jednostavan za rukovanje. U Fiatu nisu štedjeli na opremi pa tako najbogatiji paket Lounge uključuje sve što treba - klimu, šest zračnih jastuka, središnje zaključavanje, dnevna svjetla i paljenje svjetla u zavojima, parkirne senzore, tempomat, kvalitetan audiouređaj koji omogućava povezivost, informacijama iznimno bogato putno računalo, senzor za kišu...
Ako još nešto ne nedostaje u Tipu to je prostor. U 4540 dužine, 1780 širine i 1490 milimetara visine iznenađujuće ga je mnogo, kako za putnike sprijeda, tako i na stražnjim sjedalima. U Tipu se stječe dojam kako je "broj veći auto". A, upravo je prostranost jedan od najznačajnijih aduta ovoga automobila koji se dimenzijama smjestio između cjenovnih konkurenata te približio limuzinama iz srednje klase.

fiat tipo test | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Prtlažnik ima dojmljivih 520 litara obujma no, kao i u svake limuzine, jedina mana je mala utovarni otvor. Mnogo je praktičnih pretinaca za odlaganje stvari, i sprijeda i straga, što dodatno naglašava njegove obiteljske vrijednosti.
Posebna pozornost posvećena je položaju i udobnosti vozača – izdašne su mogućnosti podešavanja upravljača i sjedala po visini i dubini, u Tipu se udobno mogu smjestiti svi, pa i dvometraši. Iznimno tvrda sjedala neće biti po svačijem ukusu, no ni nakon nekoliko sati nema bolova u leđima.

fiat tipo test | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Postavljen je na Fiatovu platformu kakvu ima i model 500L. Ona mu omogućava solidnu stabilnost, bez izraženijega naginjanja karoserije, a upravljački sustav je izravan. No, električno pokretani servoupravljača ne prenosi vozaču precizno osjećaj za vožnju. U serijskoj opremi su i 17-colni aluminijski naplaci. Izgledaju uvjerljivo i atraktivno, ali gume 225/55 R 17 zbog maloga profila poprilično tvrdo prenose udarce u kabinu. Uvjereni smo kako bi 16-colni kotači s gumama većega profila Tipo učinili mekšim i udobnijim. I općenito, možda mu u odnosu na konkurenciju nedostaje mrvica uglađenosti, kada je o voznim značajkama riječ.
Sve u svemu - Tipo je ugodno iznenađenje, iako je zamišljen kako bi dao najviše za traženi novac, ostavlja dojam skupljega ili automobila iz više klase. Pridodamo li tome i Fiatovo jamstvo u trajanju pet godina ili 120.000 prijeđenih kilometara čini se kao odlična ponuda. Tim više što početni model s 1.3 JTD motorom stoji 109.866 kuna, a s benzinskim 1,4-litrenim motorom 99.976 kuna.

fiat tipo test | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Dakle, bez osobitih mana Tipo ostavlja dojam za svaku preporuuku, a sigurni smo kako će hatchback, odnosno kompaktna izvedba, biti pravi pogodak i automobil za poželjeti, baš kao što je to Tipo bio prije dvadeset godina. 

Tehničke karakteristike
Naziv vozila   FIAT TIPO 1.3 JTD
motor 4 cilindra, turbodizelski
obujam 1248 ccm
snaga 70kW/95KS pri 3750/min
moment 200Nm pri 1500/min
mjenjač 5 stupnjava, ručni
maks.brzina 180 km/h
0-100 km/h 11,7 s
potrošnja 5,2/3,5/4,1 l/100km
test 4,7 L/100 km
emisija CO2 108 g/km
dimenzije 4532/1792/1490 mm
prtljažnik 520 L
masa 1280 kg
jamstvo 5 godina
cijena 128.993 kn

DODATNA OPREMA Metalik boja 3.420 kuna

CIJENA OSNOVNOGA MODELA - 109.866 kuna

CIJENA TESTNOG MODELA - 128.993 kuna

UKRATKO: Najjači aduti Tipa su prostrana unutrašnjost, veliki prtljažnik i povoljna cijena. Slabiji 1.3 turbodizelski motor omogučuje mu prosječne performanse i namijenjen je mirnoj i staloženoj vožnji koju nagrađuje malom potrošnjom goriva. Poprilično je krut i tvrd kao da mu nedostaje malo rafiniranosti i to je jedina zamjerka na cijelo vozilo.

OCIJENA: 7

Komentari 0

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Avatar VEX

    VEX

    Lipo je opet vidit natpis Tipo... Vozi Tipo i bit će ti lipo!

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.