Početna Auto 151 pregleda

Puno desetljeće na samom vrhu

Renault Megane
Vidi galeriju 1/7
Puno desetljeće na samom vrhu Puno desetljeće na samom vrhu Puno desetljeće na samom vrhu Puno desetljeće na samom vrhu Puno desetljeće na samom vrhu Puno desetljeće na samom vrhu Puno desetljeće na samom vrhu

Samo 10 konja slabija verzija najbržeg auta s prednjim pogonom koji je na Nürburgringu ponizio Porsche 911 Turbo (996), Ferrari F430 F1, Chevrolet Corvettu C5 Z06…, pruža najbolji omjer uloženog i dobivenog

Punih 10 godina Renault Mégane R.S. najbrži je auto s prednjim pogonom na svijetu. Na stazi Nürburgring, koja je postala referentno mjesto za usporedbu, Mégane R.S. 10 je sekundi brži od prethodne generacije i brži je od Porschea 911 Turbo (996), Ferrarija F430 F1, Chevroleta Corvette C5 Z06… zvuci nevjerojatno! Odaberete li Mégane R.S. u 99 posto slučajeva biti ce te najbrži na cesti, jer velika većina auta ima prednji pogon. Možda vam to zvuci kao da je R.S. namijenjen mladima željnim naganjanja i u pravu ste. Taj je image i najveća mana sportskih kompakata. Uglavnom ih voze oni koji si ne mogu priuštiti coupé. S druge strane, Mégane R.S. nudi najbolji omjer uloženog i dobivenog, ako vam je do mnoštva konja i sportske vožnje.

Jeftin sportski auto za performanse koje nudi, namijenjen je onima koji su prerasli Clio R.S. Predstavljen 2010., redizajnom 2012. dobio je snažniji motor iz Trophy verzije proizvedene 2011. u 500 primjeraka, a posljednjim redizajnom 2014. dobio je detalje predstavljene DeZir konceptom. Tako sada masku krasi veći logo, a tu su i nova svjetla s više LED lampica i nova prednja maska. Interijer je ostao istovjetan, a od novina valja izdvojiti sustav start/stop. Aktualni model vjerojatno je posljednji s ručnim mjenjačem, jer ako manji R.S. brat, Clio, ima automatski mjenjač, ista sudbina čeka i Méganea. Odličan električno pomognuti upravljač pruža osjećaj kirurške preciznosti, gotovo kao da se radi o hidrauličnom. Motor obiluje snagom na srednjem broju okretaja i idealna je predispozicija za pretjecanja. Renault je poznat po dobrom kočenju, a ogromne Brembo kočnice su odlične.

Renault Megane R.S. je s obzirom na performanse i vozne odlike jedan od najpopularnijih auta za amatersku vožnju po pisti.

Cup verzija više nije “ćelava”! Nova generacija nudi sportskiji ovjes, a u paketu su i 19“ naplatci, te bogata oprema za koju valja izdvojiti dostatnih 40.610 kn. Valja izdvojiti R-Link s navigacijom i internetom, za povezivanje s mobitelom, programom za mjerenje telemetrije cime iskustvo vožnje podsjeća na računalnu igricu, a tu su potom i metalik boja, kartica umjesto kljuca i rezervni kotac. Za pohvaliti su odlična Recaro sjedala koja savršeno spajaju udobnost i držanje u zavojima. U usporedbi s prethodnom generacijom Renault Mégane R.S. 2.0 T 16v 265 Cup je uglađeniji i dorađeniji. Doima se skupljim, ali i sporijim.

Ovo drugo odista nije točno. Upravljiviji je od prethodnika i konkurenata, što je veliki pomak.

Megane R.S. zapravo nema mana, jer savršeno funkcionira i nudi najviše sportskih čari za najmanje novaca. Kao glavni konkurent Méganeu R.S. pokušava se nametnuti Seat León Cupra (2.0 turbo, 280 KS, 253.000 kn) koja je u inačici 280 Power Pack u ožujku za 10 s bila brža od Méganea R.S. Trophy, no ne zadugo. Samo dva mjeseca kasnije Renault je povratio rekord Méganeom 275 Trophy-R. Prošli je mjesec na europska tržišta stigla i Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde (1,8 turbo, 240 KS, 226.000 kn u Italiji), a svoje adute imaju i drugi. Činjenica je da je Renault na vrhu, u ovako velikoj konkurenciji, već puno desetljeće, cine Mégane R.S. još poželjnijim. Ne treba zaboraviti ni da je Renault i aktualni svjetski prvak u F1 i da oba motora razvija isti sportski odjel Renaulta koji je nastao 1976. godine spajanjem Alpine i Gordinija.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.