Početna Auto 278 pregleda

SF90 XX s 1030 KS je najekstremniji cestovni Ferrari ikada

FOTO: Ferrari

Ferrari će proizvesti 799 primejraka coupea i 599 primjeraka kabrio verzije novog modela. Svi primjerci su već rasprodani...

Svi prethodni Ferrarijevi modeli s oznakom XX bili su namijenjeni isključivo za trkaću stazu, ali sada dolazi jedan model kojeg će se moći voziti i po cesti. Riječ je o modelu SF90 XX koji dolazi u dvije verzije: kao coupe naziva SF90 XX Stradale i kabrio nazvan SF90 XX Spider. Međutim, oni koji su željeli uživati u ovom automobilu morali su se brzo odlučiti na kupnju i izdvojiti najmanje 770.000 eura. Naime, Ferrari će proizvesti 799 primjeraka coupea i 599 kabrioleta, a svi su rasprodani i prije predstavljanja. 

Author: Ferrari foto: Ferrari

Oba modela i dalje koriste pogon koji se sastoji twin-turbo 4,0-litreni V8 i tri elektromotora (dva sprijeda i jedan straga) iz klasičnog SF90. No u XX verzijama snaga sustava je s 1000 KS podignuta na 1030 KS zahvaljujući snažnijem benzincu (797 umjesto 780 KS) i elektromotorima (233 umjesto 220 KS). 

Motor ima nove klipove, specifičnu strojnu obradu komore za izgaranje i polirane usisne i ispušne kanale. Također napravljene su modifikacije da bi se više zvuka motora izravno prenijelo u kabinu te modifikacije da bi pogon bio malo lakši. Električni motori dobili su nadogradnju za više snage dok je kapacitet baterije ostao isti: 7,9 kWh.  Kada radi isključivo na električnu energiju, doseg je i dalje 25 kilometara, a najveća brzina u električnom načinu rada je 135 km/h. 

Author: Ferrari foto: Ferrari

Postoji nova funkcija dodatnog pojačanja električnih motora kada je SF90 XX u takozvanom "kvalifikacijskom načinu vožnje". Sustav dodaje više snage pri izlasku iz zavoja, a Ferrari tvrdi da značajka skraćuje vrijeme kruga na stazi Fiorano za 0,25 sekundi. Baterija ima dovoljno snage za do 30 ovakvih intervencija.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Mjenjač je i dalje osam-stupanjski s dvostrukom spojkom. Revidirani softver dodaje buku prilikom mijenjanja stupnjeva prijenosa koja je slična zvuku ispušnog sustava pri otpuštanju gasa na visokim okretajima.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Oba modela postižu 100 km/h za samo 2,3 sekunde, što je dvije desetinke brže od standardnog SF90. Ubrzanje do 200 km/h  traje 6,5 sekundi za Stradale i 6,7 za nešto teži Spider. Maksimalna brzina je ograničena na 320 km/h. 

Author: Ferrari foto: Ferrari

SF90 XX ima poboljšano kočenje zahvaljujući redizajniranim prednjim čeljustima s boljim hlađenjem. Stražnji diskovi narasli su na 390 milimetara umjesto 360 mm na klasičnim SF90. Novi ABS EVO kontroler radi sa 6W-CDS senzorom kako bi dobio procjenu brzine vozila i zatim izračunao odgovarajuću raspodjelu kočenja.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Nije sve ostalo na mehanici. Ferrari je dosta dotjerao SF90 XX Stradale kako bi izgledao agresivnije od standardnog modela ali i bolje držao cestu. Veći prednji razdjelnik usmjerava više zraka ispod automobila, u sofisticiranu podnicu. Ferrari tvrdi da time dobivaju 45 kg više potiska pri 250 km/h.  Gdje postojeće vozilo ima širok otvor na 'haubi', XX je dobio sofisticiranije aerodinamičke elemente. Par kanala nalazi se sa svake strane nosa, a postoje još dva blizu središta. Tri škrge su na svakom prednjem braniku. Stražnji kraj je dobio jednaku pozornost. Dva ulaza nalaze se na poklopcu motora odmah iza krova, po tri dodatna na svakom stražnjem blatobranu. Promijenjen je i stražnji "odbojnik" koji automobilu daje dramatično agresivniji izgled i poboljšava aerodinamička svojstva. Sasvim straga SF90 XX je dobio veliki fiksni spojler. Svim promjenama na karoseriji automobil je dobio čak 530 kg više potiska pri 250 km/h što zaista čini razliku kada je u pitanju "držanje zavoja". 

Author: Ferrari foto: Ferrari

Promjene u unutrašnjosti su manje. SF90 XX ima instrument ploču od alcantare i mnogo ukrasa od karbonskih vlakana. Ručica mjenjača je više naprijed. Čini se da su sjedala jednodijelna, ali elastične obloge povezuju gornji i donji dio tako da putnici mogu prilagoditi naslon.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Novi SF90 XX je zbog svega ovoga postao najsnažniji i najekstremniji cestovni automobil kojeg je ova tvrtka ikada proizvela. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.