Na svjetski poznatoj trkaćoj stazi Jerez isprobali smo francusku formulu koja će pokušati nadmašiti japansku kraljicu prednjega pogona. Može li četvrta generacija modela Megane RS s 1,8-litrenim turbakom i revolucionarnim 4Controlom to uspjeti?
Najočekivaniji hot hatch ove godine u punome je sjaju zablistao na parkiralištu hotela smještena tik do trkaće staze. Riječ je naravno o stazi u Jerezu, koja je svojom dugom i bogatom poviješću već godinama jedna od najboljih trkaćih pisti u svijetu.
Naravno, prije nego što sam se upustio u borbu "čovjeka protiv stroja" na ugrijanome španjolskom trkaćem asfaltu, bilo je vrijeme da novi, dugo očekivani Megane Renault Sport iz četvrte generacije isprobam na okolnim cestama. U zavojitoj ruti dugačkoj dvjestotinjak kilometara uočio sam sve prednosti i nedostatke novoga francuskog hot hatcha. Naime, novi Megane R.S. pokreće 1,8-litreni turbomotor koji razvija velikih 280 konjskih snaga i 390 Nm okretnoga momenta.
Čim sam sjeo u prava sportska, ali iznenađujuće udobna sjedala, primijetio sam gotovo savršenu vozačevu poziciju. Upravljač je točno ondje gdje treba biti, preglednost je besprijekorna i moja "avantura" može započeti. Već za pokretanja prvo primjećujem zvuk. Iako i novi Megane iz neobjašnjivih razloga ima zvučnike koji "pojačavaju" zvuk motora u unutrašnjosti vozila, originalna zvučna nota iznenađujuće je dobro pogođena. Moram spomenuti kako je ovdje riječ o Meganeu R.S.-u sa šasijom Sport, odnosno laički rečeno – standardnoj inačici ovoga sportaša.
Spomenuti novorazvijeni motor sparen je s novorazvijenim 6-stupanjskim automatskim EDC mjenjačem s dvije spojke, koji napokon funkcionira vrhunski. Nakon tromosti u Cliju, novi EDC u novome Meganeu zaista je, pa mogao bih reći – najbolja stavka na ovom automobilu. Mjenjač je brz, precizan i pravovremen u svakom od pet različitih režima postavki automobila/vožnje.
Vozaču su na izboru načini vožnje Neutral, Comfort, Perso, Sport i Race. U prva tri automobil se potpuno pretvara u klasični Megane 1.5 dCi. Udoban je, tih, štedljiv i "opušten", za razliku od dva potonja moda, koji "puštaju zvijer s lanca". Novi Megane R.S. tada se vozi precizno, brzo i tvrdo, što je zapravo sve ono što i želimo od njega. Da ne bi bilo zabune, novi R.S. svestran je automobil i nudi svakome ponešto a najviše onima zbog kojih je godinama u samome vrhu klase sportskih kompakata.
Iako je standardni Megane R.S. i više nego zadovoljio na testu prvoga dojma, izdvojio bih nedostatak povratnih informacija na upravljaču kao, po meni – jedinu manu ovog auta. Možda je to nedostatak mehaničke blokade diferencijala, koja u standardnoj varijanti s EDC-om i šasijom Sport – nije dostupna. No, stvar naravno popravlja još sportskija varijanta. Riječ je o verziji Cup, koja dolazi isključivo sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te isključivo s pravom mehaničkom blokadom diferencijala.
Da ne zaboravimo, tu su i 10 posto tvrđi ovjes, "normalna" ručna kočnica te 355-milimetarski kočni diskovi Brembo. Bogati sportski geni odlično su preneseni i na ovaj auto, a šlag na tortu stavlja revolucionarni sustav 4Control, odnosno sustav zakretanja stražnjih kotača u vožnji, koji je jednostavno – fenomenalan. Lakše se prati i popravlja putanja u zavoju, lakše se parkira, lakše se okreće, a zahvaljujući njemu brže se i vozi. Brojke performansi glase ovako: 5,8 sekundi do stotke, maksimalnih 250 kilometara na sat.
Treba li se Honda Civic Type R zabrinuti? Novi Renault Megane R.S. u Hrvatsku stiže u travnju, a nagađa se da će cijene započinjati s trideset pet tisuća eura za standardni model sa šasijom Sport i automatskim mjenjačem. Ako je pozitivno iznenadio na prvu, novi Megane R.S. na drugu je zaista – oduševio.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.