Početna 244 pregleda

BMW C Evolution - bavarski elektrošoker po uzoru na BMW serije "i"

BMW C1 Evolution
Vidi galeriju 1/5
BMW C Evolution - bavarski elektrošoker po uzoru na BMW serije "i" BMW C Evolution - bavarski elektrošoker po uzoru na BMW serije "i" BMW C Evolution - bavarski elektrošoker po uzoru na BMW serije "i" BMW C Evolution - bavarski elektrošoker po uzoru na BMW serije "i" BMW C Evolution - bavarski elektrošoker po uzoru na BMW serije "i"

Za prvog susreta s BMW-om C Evolution upozorili su nas da pažljivo okrećemo ručicu "gasa", Kako naslov kaže – bio je to uistinu šok

Već se vidimo kako ćemo kroz neko vrijeme umjesto motociklima kružiti naokolo na elektroskuterima. Da bismo znali što nas čeka sa zanimanjem smo sjeli na BMW C Evolution. Takvo ubrzanje kakvo smo iskusili na tome moderno oblikovanome skuteru, koji uspješno nadopunjuje BMW-ovu automobilsku filozofiju pokretnosti bez štetnih ispuha, nismo očekivali ni doživjeli nikada prije na nekome motornome vozilu pokretanom fosilnim gorivima.

BMW C1 Evolution | Author: Saša Kapetanović foto: Saša Kapetanović

Do 60 ili 70 km/h potegne brže nego BMW S 1000 RR s 200 konja. Sinkroni električni motor s nazivnom snagom 11 kW (15 KS) istiskuje najveću snagu od 37 kW (47,5 KS) pri 4650 o/min, uz okretni moment 72 Nm pri 4500 o/min. Snaga se prenosi zupčastim remenom na stražnji kotač. Potisak ne prestaje do 120 km/h, kada elektronika ograniči brzinski doživljaj. Ako želite u gradu i okolici voziti tiho i uživati u brutalnim ubrzanjima bez oblaka ispušnih plinova iza sebe, ovo je stroj za vas.

BMW C1 Evolution | Author: Saša Kapetanović foto: Saša Kapetanović

Ali da ne bi ispalo kako je ovo trkaći skuter! Ne, nikako! Sve što smo opisali zbiva se u sportskome programu Dynamic, a na raspolaganju je i Eco Pro. Taj mod najpogodniji je za svakodnevnu uporabu jer je potrošnja električne energije iz tri litij-ionske baterije kočenja tada najmanja. Na regionalnim cestama vožnjom po ograničenjima i vještim upravljanjem uspijevali smo preći 90 do 100 kilometara. Na autocesti se doseg drastično smanjuje te pod punim opterećenjem iznosi 60 kilometara. Kad je "struja" pri kraju, tada nema izbora nego potražiti najbližu, običnu 220 V utičnicu i četiri sata čekati da se baterije napune.

BMW C1 Evolution | Author: Saša Kapetanović foto: Saša Kapetanović

Rekordi? U programu Eko Pro, pažljivo štedeći u gradu i okolici, uspjeli smo preći 108 km. Nažalost, zbog smještanja glavne baterije žrtvovan je prostor ispod sjedala, gdje ima mjesta samo za jednu kacigu. Kočnice su unatoč masi ovog skutera od 265 kg snažne i sigurne (opremljene su ABS-om). Od male je pomoći i rekuperativno punjenje baterija koje također usporava ovaj motcikl pri naglome oduzimanju gasa.

BMW C1 Evolution | Author: Saša Kapetanović foto: Saša Kapetanović

Povećana težina osjeća se i u zavojima i pri okretanju na mjestu. Tu su motori s unutarnjim izgaranjem u prednosti, kao što su i kada treba izbrojati novac za ovo vozilo. Električni BMW u EU stoji 15.250 eura, a to znači da je glede uporabljivosti i dosega i nadalje pametnije kupiti BMW-ove benzinske motocikle. Ipak, ako ste među onima koji dnevno ne prelaze više od 100 kilometara i sviđa vam se ideja o ekološkoj mobilnost, a ne želite razmišljati o visokim troškovima održavanja, C Evolution je pravi izbor za vas.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.