Početna 43 pregleda

Dok većina kompanija teži rastu, proizvođačima superauta izazov je ostati mali

Proizvodnja superautomobila
Vidi galeriju 1/5
Dok većina kompanija teži rastu, proizvođačima superauta izazov je ostati mali Dok većina kompanija teži rastu, proizvođačima superauta izazov je ostati mali Dok većina kompanija teži rastu, proizvođačima superauta izazov je ostati mali Dok većina kompanija teži rastu, proizvođačima superauta izazov je ostati mali Dok većina kompanija teži rastu, proizvođačima superauta izazov je ostati mali

U usporedbi s Toyotom koja je u 2015. proizvela 10.800.000 novih auta, Porsche se s 225.000 proizvedenih doima poput patuljka, no u usporedbi sa svojim konkurentima pravi je div

U usporedbi s poznatim proizvođačima supersportskih automobila, Porsche se može smatrati divom. Kako i ne bi kad ukupna proizvodnja Ferrarija iznosi 3 posto, Lamborghinija 1,1 posto, a McLarena 0,1 posto Porscheove proizvodnje! Utrostručio ju je u zadnjem desetljeću zahvaljujući Cayenneu, Panameri i Macanu, no svjesni su njegovi čelnici kako moraju ograničiti proizvodnju, jer što je više proizvedenih auta, teže se naplaćuje ekskluzivnost.

Najpoznatiji Porscheov model, legendarni 911 lani je proizveden u nešto “skromnijih”, no i nadalje značajnih 39.000 primjeraka te u gami modela iz Stuttgarta donekle balansira između ekskluzivnosti i dostupnosti. I Maserati se u utrci za profitom poprilično “omasovio”. S prosječnih 6000 proizvedenih primjeraka iz 2012. godine, došao je do 32.474 auta prošle godine. S novim SUV-om Levante i kupeom Alfieri Maserati namjerava proizvoditi 75.000 auta godišnje.

Proizvodnja superautomobila | Author: Arhiva foto: Arhiva

U Ferrariju su granice postavili niže. Unatoč rastu i rekordnoj 2015. godini, kad su proizvedena 7664 auta, najavljena je proizvodnja 9000 auta godišnje. Britanski Aston Martin s 1250 zaposlenih proizvodi 6200 auta godišnje. Otkako je Lamborghini prodan VW grupi, proizvodnja je narasla s 296 auta u 2000. na rekordnih 2530 automobila u 2015. McLaren je 2015. uveo drugu smjenu ne bi li zadovoljio potražnju za 1654 unaprijed rasprodana modela kupcima iz trideset zemalja.

Prestižni Bugatti, Pagani i Koenigsegg godišnje proizvode sveukupno 78 auta. U Bugattiju, koji je u cijelosti vlasništvo VW grupe, godišnje se proizvode do 40 auta, a ukupno je 71 osoba zaposlena u toj prestižnoj tvrtki. Drukčiji poslovni model imaju talijanski Pagani i švedski Koenigsegg.

Relativno malene radionice u posve privatnom vlasništvu godišnje proizvode po dvadesetak automobila čije se cijene kreću od milijun i pol eura naviše. Čitavu temu o supertvornicama pročitajte u novom broju magazina Auto start.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.