Početna 86 pregleda

INTERVJU Malcolm Ward: Učinio sam Opele opet lijepima

Malcolm Ward
Vidi galeriju 1/8
INTERVJU Malcolm Ward: Učinio sam Opele opet lijepima INTERVJU Malcolm Ward: Učinio sam Opele opet lijepima INTERVJU Malcolm Ward: Učinio sam Opele opet lijepima INTERVJU Malcolm Ward: Učinio sam Opele opet lijepima INTERVJU Malcolm Ward: Učinio sam Opele opet lijepima INTERVJU Malcolm Ward: Učinio sam Opele opet lijepima INTERVJU Malcolm Ward: Učinio sam Opele opet lijepima INTERVJU Malcolm Ward: Učinio sam Opele opet lijepima

Više od četvrt stoljeća Englez s diplomom najprestižnijeg Royal College of Art na službi je u General Motorsu, ne mijenja tvrtku već samo brendove, a najnoviji izazov su mu Detroit i Cadillac

Pedesetjednogodišnji Malcom Ward dijete je Opela i jedan od najzaslužnijih za njegovu uzlaznu putanju. Prije šest godina Insignijom je vratio slavu Opelu jer je proglašena europskim autom godine. Englez koji je završio prestižni University of Coventry, potom još poznatiji Royal College of Art u Londonu, nacrtao je limuzinu koja je fascinirala svijet. Iako su mnogi mislili kako je to kruna njegova rada pokazalo se kako je to bio početak. Samo nekoliko mjeseci nakon što je Insignijom poharao Europu doživio je promaknuće. Uspjeh nije prošao neopaženo i Malcolm Ward imenovan je Opelovim čelnikom za vanjski dizajn.

Bila je to nagrada za mukotrpan rad, jer Opel je krajem devedestih i početkom stoljeća tavorio opterećen problemima, izgubio je poziciju najprodavanijega europskog automobilističkog brenda, a jedan od najvećih uzroka ležao je u sterilnu i neprepoznatljivu dizajnu. Tvrtka koja je bila jedna od najprepoznatljivijih upravo po prelijepim autima okrenula se beživotnoj konfekciji i naravno - "zaronila". Manta, Calibra, Vectra,... bili su vrsni dizajnerski uraci, ali je tek Wardova Insignia uspjela preokrenuti trendove.

Malcolm Ward | Author: GM foto: GM

Vrhunac njegove karijere događa se danas, jer je Astra osvojila sve moguće i nemoguće nagrade, tako i titulu Europski automobil godine. Nedavno je Opel zamijenio Cadillacom, a Russelsheim Detroitom. Tvrtku ne mijenja, jer oba su brenda General Motorsova. Bez obzira što je iza sebe ostavio osebujan opus, unatoč tome što za nekoliko mjeseci stižu Zafira i Mokka, potom i nova Insignia, sve odreda modeli koje on potpisuje, odlučio se na promjene. Malcolm Ward dobro zna kako je radni vijek dizajnera na jednome radnom mjestu ograničen, baš kao što cijeni što je dio General Motorsove družine koja u svakome trenutku zna kako će izvući najviše i najbolje iz svojih ključnih ljudi.

Auto start: U Opelu ste već 27 godina. Većina dizajnera za toliko vremena promijeni nekoliko tvrtki, a vi?

Malcolm Ward: U GM-u tradicionalno dizajneri rijetko odlaze. Puno robnih marki otvara prostor za napredovanje u karijeri. Oduvijek mi je bilo zanimljivo raditi za Opel. Bilo je puno promjena i inovacija pa sam uživao. Odlazak u Cadillac bit će mi novo iskustvo unutar GM-a.

Auto start: Koji projekt Vam je bio najvažniji?

Malcolm Ward: Prvi je auto uvijek najvažniji. Po dolasku 1989. radio sam na Opel Astri B, onoj okrugloj. Sjećate li se kako prednja i stražnja svjetla malo izlaze van? To je bila moja ideja, moj doprinos. Sudjelovao sam u projektu druge generacije Calibre. No, kada smo dovršili auto taj projekt je zaustavljen. Nažalost, tako je odlučeno, jer je procijenjeno da za njega tržište nije dovoljno jako. Prva generacija je izgledala odlično, a druga je bila još bolja. Umjesto Calibre, Opel je razvio Zafiru. Meni je jako važan dizajn Insignije. Bio sam voditelj dizajna projekta i to je za mene bila velika odgovornost. Ona je simbol Opelova novog pristupa dizajnu. Nakon 20 godina to je bio prvi Opel proglašen autom godine.

Malcolm Ward | Author: GM foto: GM

Auto start: Postoji li konstanta u Opelovu dizajnu?

Malcolm Ward: Pogledamo li unatrag, osobito u kasne 80-e i rane 90-e, bili smo jaki u dizajnu. Pogledajte Calibru, Vectru E, prvu okruglu, potom Kadett E lijepoga izgleda u stilu Alfa Romea… Omega je također bila auto godine. Puno je važnih modela nastalo u Opelovu dizajnu. Kasnih 90-ih i ranih 2000-ih malo smo izgubili nit. Treba to priznati. Mislim kako smo se konceptom Insignia 2003. vratili na vrh. Danas radimo aute koje ljudi pogledaju i kažu: “Da, to želim!”.

Auto start: Kako biste opisali identitet Opela?

Malcolm Ward: Mi smo robna marke široke potrošnje, ali kupcima želimo dati premium dojam.

Malcolm Ward | Author: GM foto: GM

Auto start: Je li danas infotainment najvažniji dio auta?

Malcolm Ward: Sigurno je jako važan dio cijeloga poslovanja. Sve se promijenilo, a to mora pratiti i autoindutrija. U sljedećim godinama dizajn auta će se jako promijeniti.

Auto start: Kako se mijenjao posao dizajnera?

Malcolm Ward: Najveća je razlika u tome što smo zahvaljujući tehnologiji danas tri-četiri puta produktivniji nego nekada. Nekada je jedan te isti tim dizajnirao jedan auto, a danas osam godišnje. Sada možemo eksperimentirati više nego prije. Tehnologija nam omogućava više slobode.

Auto start: Kako vidite budućnost dizajna? Postaje li on uređaj poput perilice za rublje?

Malcolm Ward: Svi u autoindustriji danas postavljaju si to pitanje. Auto nikada neće postati uređaj poput tostera. Čak i kada uzimate vozilo u rent-a-caru, on je instrument komunikacije. Čim sjednete u auto šaljete poruku.

Malcolm Ward | Author: GM foto: GM

Auto start: Zašto su dizajneri auta mahom nepoznati široj javnosti?

Malcolm Ward: Auto je plod suradnje niza skupina stručnjaka. Dizajn je samo jedan segment. Inženjeri, konstruktori šasije, marketeri…, svi su zaslužni za konačni proizvod, ne samo dizajneri.

Auto start: S vremenom dobivate sve više pažnje?

Malcolm Ward: Apsolutno. Kada sam započeo karijeru nitko od kolega nije dolazio u kontakt s medijima. Danas mi roditelji svako malo jave: - “Vidjeli smo te u novinama!” Jedan od sinova nedavno mi je rekao kako me njegov školski kolega vidio na internetu. Kazao sam mu: "OK, pa ti me vidiš svaki dan". - Da, ali imao si 180.000 pregleda, odgovorio mi je.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.