Početna Magazin 1038 pregleda

10 godina unutrašnjosti u koju vjeruje samo Peugoet

FOTO: Peugeot

Unatoč kritikama Peugeot je ustrajao na novom konceptu navodeći njegove prednosti. Sustav i-Cockpit je suprotno mnogim očekivanjima preživio 10 godina i posta sastavni dio svakog Peugeota

Prije više od deset godina Peugeot je hrabro odlučio u prvoj generaciji modela  208 uvesti revoluciju u element koji se u povijesti automobila najmanje mijenjao: položaj vozača. Tako je nastao takozvani i-Cockpit, rješenje unutrašnjosti s malim upravljačem i instrumentima u koje vozač gleda iznad upravljača, na ne kroz njegov obruč. I-Cockpit je ubrzo uveden u sve druge Peugeote, a otad je proizvedeno gotovo 10 milijuna primjeraka automobila s ovim rješenjem. 

Koncept i-Cockpit® nastao je na temeljima triju elemenata koji se nisu mijenjali. Prvo, upravljač je kompaktan, a Peugeot tvrdi da to donosi bolji osjećaj u vožnji i optimalnu upravljivost. Drugo, izdignuti instrumenti iznad volana vozaču omogućuju pregled nad svim informacijama povezanima s vožnjom bez potrebe za pomicanjem pogleda s ceste. Treće, veliki središnji zaslon na dodir, nadohvat ruke i u vidnom polju, omogućuje vozaču da upravlja glavnim funkcijama automobila.

Author: Peugeot foto: Peugeot

Priča o i-Cockpitu započela je 2010. kad je na Salonu automobila u Ženevi predstavljen konceptni automobil PEUGEOT SR1 s revolucionarnom unutrašnjosti. Nitko nije vjerovao da bi ona mogla uskoro i u serijsku proizvodnju. Timovi marke Peugeot željeli su unaprijediti vozačevu poziciju da bi "pobudili više emocija te osigurali bolju ergonomiju i veću sigurnost". Mali tim dizajnera i inženjera bacio se na posao: relativno je brzo razvijen prijedlog o manjem upravljaču. Dotad su upravljači bili veliki, a informacije s instrumentne ploče očitavale su se kroz upravljač. Smatrali su da zbog konvencionalnog položaja instrumenata i upravljača dolazi do odvlačenja pažnje. Najbolji je položaj za čitanje informacija s ekrana u ravnini očiju i zato informacije moraju biti dostupne u ravnini očiju. Novi položaj u kombinaciji s manjim upravljačem doveo je do nastanka posve novog sustava. Dodan je zaslon osjetljiv na dodir koji je doveo do pojednostavnjenja upravljanja nekim funkcijama i omogućio povezivost. Tada je Peugeot prvi put ugradio dodirni zaslon na dodir u serijski automobil.

„Ulozi su za marku bili visoki, preuzeli smo rizik posvetivši se toliko inovativnom i novom konceptu. Prije svega, željeli smo biti sigurni da će se našim kupcima svidjeti taj koncept. Organizirali smo testne vožnje na stazi s kupcima iz Francuske i Njemačke. Najprije su vozili automobil s konvencionalnim upravljačem i armaturnom pločom, a zatim su prešli u prototip vozila s novim upravljačem i novom izdignutom pločom. Povratne informacije bile su izvrsne i vrlo kvalitetne. Mladima su se svidjele sportske osobine, a stariji vozači smatrali su da je automobil okretan, moderan i da predstavlja pomak u odnosu na prošlost. Svi su se brzo navikli na manji upravljač. Bili smo uvjereni da smo smislili nešto posve jedinstveno”, rekao je Jérôme Micheron, direktor proizvoda u Peugeotu. 

Author: Peugeot foto: Peugeot

Prva generacija modela PEUGEOT 208 izazvala je čuđenje ali i oduševljenje jer je sustav i-Cockpit® bio dio serijske opreme. Ubrzo je bilo jasno da je riječ o inovaciji koja mijenja iskustvo vožnje. Dok se nekima to svidjelo drugi su postali žestoki kritičari i-Cockpita tvrdeći da uz ovakav koncept nikako ne mogu naći idealan položaj u autu. No Peugeot je ustrajao na novom konceptu navodeći njegove prednosti. Jedna od njih je veći užitak u vožnji. Zahvaljujući kompaktnom upravljaču, automobil okretnije no ikad reagira na pokrete vozača, koji pak za isti pokret treba manje pomicati ruke no ranije. Tu je i veća udobnost u vožnji. Instrumenti su u razini očiju pa ne dolazi do tolikog napora. Niže postavljeni upravljač omogućuje udobniji položaj ruku vozača, a središnji zaslon na dodir jamči intuitivno upravljanje glavnim funkcijama vozila. Peugeot je isticao i sigurnost. Kompaktni upravljač omogućuje brže reakcije, zahvaljujući izdignutom ekranu nema potrebe micati pogled s ceste, a upozorenja s armaturne ploče lakše su vidljiva. Sve to smanjuje umor vozača te tako poboljšava sigurnost.

Unatoč kritikama i-Cockpit je imao više ljubitelja nego "mrzitelja" te je tako preživio i do danas, punih deset godina. Otkad se pojavio i-Cockpit se neprestano razvija i modernizira. SUV-ovi Peugeot 3008 i Peugeot 5008, predstavljeni 2016., bile su opremljene inačicom s digitalnim zaslonom od 12,3 inča koji se može u potpunosti izmijeniti i personalizirati, a ispod središnjeg zaslona postavljeni su prekidači koji dodatno pojednostavnjuju pristup glavnim funkcijama. U drugoj generaciji modela  predstavljenoj 2019. uvedena je 3D digitalna instrumentna ploča.

Author: Peugeot foto: Peugeot

Peugeot i-Cockpit otišao je još jedan korak dalje u novim modelima 308 (2021.) i 408 (2022.) kad je uveden novi i-Connect® infotainment sustav, s novim kompaktnim upravljačem koji može prepoznati položaj ruku vozača kad upotrebljava sustave za pomoć u vožnji i prekidačima osjetljivim na dodir koji se mogu konfigurirati za klimatizaciju, telefonske kontakte, radijske postaje i postavke za pokretanje aplikacija, gdje korisnik sam odabire koju će funkciju postaviti.

Peugeot tvrdi da je priča o sustavu i-Cockpit tek počela. „Sustav i-Cockpit uvijek mora biti intuitivan, dinamičan i prepoznatljiv: to je jedan od ciljeva koje smo si zacrtali. PEUGEOT je predvodnik u tom području pa moramo nastaviti krčiti put novim inovacijama i izumima kako bismo uvijek bili korak ispred i ostali na čelu. Stalne nam promjene omogućuju da uvijek iznenađujemo i ostanemo na vrhu. Jedno je sigurno – sustav i-Cockpit® ima blistavu budućnost”, tvrdi Bertrand Rapatel, direktor unutarnjeg dizajna u Peugeotu. 

Author: Peugeot foto: Peugeot

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.