Početna Magazin 455 pregleda

I zimi ima utrkivanja: Počinje sezona 'snježnih radosti'

Trophée Andros je toliko popularan da je jednom utrka vožena na nogometnom stadionu pred 60.000 gledatelja

Author:

Ljubitelji automobilskog sporta znaju da je Alain Prost jedan od najvećih vozača svih vremena, da se borio sa Sennom i da je s četirima naslovima prvaka u Formuli 1 jedan od najuspješnijih u povijesti. Također znaju kako je Prost svoje naslove osvajao u neponovljivome crveno-bijelom McLarenu i u nedodirljivome Williamsu s početka devedesetih godina.

Author:

No što ako vam kažemo kako je Alain Prost naslov prvaka ostvario i u ekipi Dacije (?!) i takav uspjeh prije ostvario vozeći Toyotu Auris? Vjerojatno biste pomislili kako smo poludjeli, no Prost je zaista bio prvak za volanom monovolumenske Dacije Lodgy. Doduše ne u Formuli 1 već u natjecanju koje se zove Trophée Andros i najznačajnija je svjetska serija utrka na snijegu i ledu.

Author:  

Trophée Andros je francusko natjecanje, a održava se od 1990. godine. Voze uglavnom Francuzi, prvaci su dosad bili isključivo Francuzi, no automobili kojima su se natjecali imaju strogo internacionalni karakter. U povijesti ovoga natjecanja pobjeđivali su Peugeot 205, Mercedes 190, BMW 318, Opel Tigra, Kia Rio, Škoda Fabia, Mini Countryman pa i spomenuti Dacijin monovolumen. Među prvacima, od međunarodno poznatih imena nalazimo i četverostrukoga WTCC prvaka Yvana Mullera koji je rekorder s deset osvojenih prvenstava Trophée Andros

Author:
Posebnost ovoga natjecanja, ali i svih drugih svjetskih utrka na snijegu, je navala adrenalina koju izazivaju kratke utrke pune akcije, dodira, sudara, izlijetanja i preticanja. Voziti na snijegu i ledu je nešto potpuno drugačije od jurnjave na stazi. Svi koji su se barem malo svojim autom pokušali “zabavljati” na snijegu i ledu znaju kako je proklizati lako, ali i da se sve događa mnogo sporije nego na asfaltu.

Author:

Pa tako i vozači imaju mnogo više vremena za predvidjeti reakciju automobila ili ispraviti eventualnu pogrešku u vožnji. 
A koliko je ovo natjecanje popularno pokazuje i to što je 1999. godine finalna utrka održana na pariškom stadionu 'Stade de France'. Da bi se pripremila staza na stadion je dopremljeno 700 tona snijega i leda, a utrku je pratilo nevjerojatnih 60.000 gledatelja

Author:

Zbog velikog uspjeha Trophée Androsa, ali i atraktivnosti utrka, diljem svijeta su se počele nizati i druge serije. U igru se uključio i sveprisutni Red Bull koji je financirao  izuzetno atraktivnu seriju 'RallyX on Ice', koja se vozi na zaleđenim stazama u skandinavskim državama. Svoja prvenstva imaju i Amerikanci, a ovaj sport je posebno popularan u Kanadi. U Rusiji, pak, imaju svoja prvenstva koja se voze po zaleđenim hipodromima i u šumama. 

Author:

Čaroliju jurnjave po snijegu, čija sezona upravo počinje, upotpunjavaju i utrke prvenstva WRC u Švedskoj i Monte Carlu, koje se uglavnom održavaju na snijegu.

 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.