Početna Magazin 304 pregleda

Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći

1
Vidi galeriju 1/25
Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći Osvojio Hrvatsku, Europu, uskoro će i svijet, a od države nema pomoći

Mladi osamnaestogodišnjak iz Novoga Marofa prošle je godine osvojo tri titule prvaka u brzinskim utrkama motocikala, sve na rekordno niskom budžetu, a pitanje glasi: zašto Hrvatska ne podrži ovakve mlade sportaše koji ju trnovito, ali ponosno i vrlo uspješno predstavljaju u Europi i svijetu?

1 | Author: VRT foto: VRT

Razgovarali smo s najuspješnijim hrvatskim motociklistom današnjice, 18-godišnjim Martinom Vugrincom iz Novoga Marofa, koji je u svojoj karijeri dvaput osvajao Europu, a nastupio je čak i u MotoGP-u, no Hrvatska ne bi bila Hrvatska da se za mladoga sportaša ovoga kalibra zapravo zna.

1 | Author: VRT foto: VRT

Tuga i bijeda hrvatskoga motosporta u ovome se slučaju vidi “iz aviona”, jer Martin je prošle godine postao prvakom Europe, a u prošlima nastupao u kupu MotoGP Red Bull Rookies te podigao pehar prvaka Istočne Europe davne 2013., kada je imao svega 14 godina.

1 | Author: VRT foto: VRT

Na njegovu sportskome putu punom odricanja, žrtvi i ozljeda pratio ga je Ivica, njegov otac, najveći fan, mehaničar i menadžer. Zajedno su od doslovno prvih koraka kročili prema uspjehu i napokon ga postigli. No, tu ne misle stati. Cilj je ponovno - svijet, odnosno MotoGP ili prvenstvo WSBK.

1 | Author: VRT foto: VRT

Martin je kalibar vozača koji to može, samo je pitanje vremena, novca, sponzora i naravno - sreće. Nastupit će ove godine na njemačkome prvenstvu IDM, koje je, uz talijansko i španjolsko, jedno od najjačih na svijetu.

1 | Author: VRT foto: VRT

AS: Odkud ljubav prema motorima?

MV: Od oca. Moj otac Ivica je vozio utrke i čim sam rođen posjeo me na motor. Prvo čega se sjećam u životu bilo je to da sam se s njime vozio na motociklu. U prve tri godine života vozio sam se s tatom, a na treći rođendan prvi put sam isprobao čari na dva kotača. Mogu reći da sam prije naučio voziti motor nego bicikl. Prvi motocikl koji sam imao bila je Yamaha PW50.

1 | Author: VRT foto: VRT

AS: Kada si se počeo baviti utrkama motorom?

MV: Prva utrka bila je u Bjelovaru 2005. godine, kada sam imao svega šest godina i tada sam nastupao, izvan konkurencije, svojim drugim motociklom marke KTM. Trenirao sam na motoru, a utrkivao se kartingom, kojim sam 2005. postao prvakom Slovenije.

1 | Author: VRT foto: VRT

AS: Koja ti je bila prva prava profesionalna sezona utrkivanja?

MV: Bilo je to davne 2010., kada sam u dobi od 11 godina sjeo na prvi “pravi” motocikl, Apriliju RS 125, koja je bila prevelika za moj uzrast. Čak me i tata morao držati na startu, jer nogama nisam mogao doseći asfalt.

1 | Author: VRT foto: VRT

AS: Kako je dalje tekla tvoja karijera?

MV: Od te 2010. do 2013. vozio sam u klasi 125 SP, u kojoj sam osvojio titule prvaka Srbije, Bugarske i Istočne Europe. U tome razdoblju naučio sam sve čari motocikala i pripremio “teren” za sve što je uslijedilo. 

1 | Author: VRT foto: VRT

AS: Kako to da si vozio u Srbiji, a ne u Hrvatskoj?

MV: S obzirom na to da u Hrvatskoj, kao što sam već rekao, nije bilo klase a ni interesa za nastupima mladih vozača, u Srbiji sam dobio puno veću potporu i priliku da iskusim pravo natjecanje.

1 | Author: VRT foto: VRT

AS: Nakon klase 125 prešao si u MotoGP. Kakvo je to iskustvo bilo za tebe?

MV: Pa, s obzirom na to da je riječ o svjetskome prvenstvu za mlade vozače, koje se vozi u sklopu prvenstva MotoGP, to je bilo ostvarenje moga dječačkog sna. Nastupao sam na najboljim europskim stazama na motociklu klase Moto3, u najjačoj svjetskoj konkurenciji. U ovome periodu najviše sam naučio i razvio sam se kao vozač, mada me kroz cijelu sezonu sreća baš i nije pratila. Osvojio sam 6 MotoGP bodova, što su bili prvi bodovi za Hrvatsku u povijesti.

1 | Author: VRT foto: VRT

AS: Nakon Kupa Red Bull odlučio si prijeći u klasu do 600 kubika, Zašto?

MV: Logičan slijed u karijeri svakoga vozača je da se razvija i prelazi u jače klase, što je u mojemu slučaju bila klasa Superstock 600. Izabrali smo najjače natjecanje s ovih područja, a to je prvenstvo FIM Alpe Adria. Nažalost, na prvoj utrci u sezoni 2016., zbog kvara na motociklu sam doživio vrlo težak pad u kojemu sam slomio desnu ruku, što mi je pokvarilo planove. No, uspio sam se brzo oporaviti i već nakon mjesec dana nastupiti na utrci prvenstva FIM Alpe Adria na Grobniku, gdje sam ostvario dva podija. Nakon te utrke nastavio sam nizati postolja i pobjede, što je na kraju sezone rezultiralo petim mjestom u poretku klase Superstock 600 te trećim u juniorskoj kategoriji. Također, na kraju sezone osvojio sam i titulu prvaka Hrvatske u istoj klasi, te postao najmlađim vozačem kojemu je to pošlo za rukom.

1 | Author: VRT foto: VRT

AS: Godina 2017. bila ti je najuspješnija u karijeri, što si sve osvojio?

MV: Kroz cijelu sezonu bio sam u samome vrhu i pobijedio u 6 navrata. Čak sam nastupio kao wild-card vozač u klasi Supersport 600 na Grobniku, gdje sam ostvario dvije pobjede. Kada se sve zbroji, ove sezone postao sam najmlađim prvakom prvenstva FIM Alpe Adria, u klasi do 600 kubika, a osim toga postao sam i juniorskim prvakom. Uz europske uspjehe, obranio sam i titulu prvaka Hrvatske.

1 | Author: VRT foto: VRT

Bitno je reći da je Martin na nedavnim predsezonskim testiranjima u Španjolskoj ostvario odličan uspjeh, postigavši brža vremena i od renomiranih vozača koji su u samome vrhu svjetskoga motociklizma, poput Remyja Gardnera, Brada Bindera, Kylea Rydea...  

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.