Početna Magazin 24434 pregleda

Ovo su najštedljiviji benzinski auti današnjice

FOTO: Suzuki

S obzirom na to da su razlike među najboljima minimalne, svi ovi auti su iznimno štedljiviji pa u praksi i posljednji na listi može biti štedljiviji od prvog u rukama štedljivog vozača

Pitanje potrošnje oduvijek je bilo važno za većinu kupaca novih automobila. Posljednjih desetljeća zbog utrke za smanjenjem CO2 emisije (koja je izravno povezana s potrošnjom goriva), automobili su postali osjetno štedljiviji. Stoga smo provjerili kako po ovom pitanju stoje benzinci koji su posljednjih desetljeća zbog Downsizinga i uvođenja blage hibridne tehnologije posebno napredovali u utrci za smanjenjem potrošnje.

Automobile smo usporedili po homologacijskim WLTP vrijednostima prosječne potrošnje. Iako se WLTP potrošnja može dosta razlikovati od one koju pojedini vozači ostvaruju u praksi, mnogo je realnija od ranijih metoda izračuna potrošnje i uz nježniju nogu an gasu u idealnim uvjetima i ostvariva. Također, zato jer su WLTP propisi vrlo strogi, a testovi precizni ove vrijednosti mogu se koristiti kako bi se realno usporedili određeni modeli, bez obzira na to što možda u praksi troše više. I obzir smo uzeli sve automobile koji su već na tržištu, ali i one koji vrlo skoro dolaze i već imaju homologirane WLTP vrijednosti. S obzirom na to da bi mnogi auti na našoj ljestvici dijelili mjesta zbog iste homologirane potrošnje poredali smo ih po vrijednostima CO2, jer manji CO2 znači i manju potrošnju iako to nije moguće primijetiti po vrijednosti potrošnje koja se po WLTP-u zaokružuje na jednu decimalu. 

S obzirom na to da su razlike među najboljima minimalne, svi ovi auti su iznimno štedljiviji pa u praksi i posljednji na listi može biti štedljiviji od prvog u rukama štedljivog vozača, dok prvi na listi može biti i posljednji kada ga vozi vozač koji voli stiskati gas. 

10. Fiat 600 - 4,8 l/100 km, 109 g/km CO2

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Automobil na posljednjem mjestu u našem top 10 koristi pogon kojeg ćemo ovdje često spominjati. Riječ je o novom Stellantisovom 1,2-litrenom blagom hibridu s tri cilindra i turbom koji ima 100 KS i elektrificirani automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i šest brzina. Najveća brzina ovog novog Fiata je 184 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h traje 10,8 sekundi. Auto dolazi na tržište tijekom svibnja. 

9. Toyota Aygo X - 4,8 l/100 km, 108 g/km CO2

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Najmanji auto u top 10 je ujedno i jedini koji nema blagu hibridnu tehnologiju. Za pogon koristi 1-litreni trocilindrični atmosferski benzinac sa 72 KS i 93 Nm, koji je povezan s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Najveća brzina male Toyote je 158 km/h, a vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h je dugih 14,9 sekundi.

7.  Peugeot 308 - 4,7 l/100 km, 107 g/km CO2

Author: Peugeot foto: Peugeot

Jedan od dva kompaktna automobila na ljestvici je Peugeot 308 koji ima novi 1,2-litreni blagi hibrid iz Stellantisa, no njegovu snažniju verziju sa 136 KS i 230 Nm. Ona također koristi elektrificirani automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i šest brzina. Maksimalna brzina automobila je 210 km/h. 

7. Mazda 2 - 4,7 l/100 km, 107 g/km CO2

Author: Mazda foto: Mazda

Mazda 2, koja je već vrlo dugo na tržištu nalazi se na diobi sedmog mjesta. To joj osigurava atmosferski blagi hibridni motor najvećeg broja cilindara i obujma u Top 10. On ima četiri cilindra, 1,5 litara i 90 KS. Mjenjač je 6-stupanjski ručni, najveća brzina je 183 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h traje 9,8 sekundi.

6. Citroën C4 - 4,7 l/100 km, 106 g/km CO2 

Author: Citroen foto: Citroen

Citroën C4 također je dobio novi 1,2 hibridni motor Stellantisa što ga je uguralo u Top 10. Ovo je drugi kompaktni auto na listi , a također koristi snažniju verziju blagog hibrida koja razvija 136 KS. Postiže najveću brzinu od 206 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,0 sekundi.6. Mazda2 - 4,7 l/100 km

5. Fiat 500 - 4,6 l/100 km, 105 g/km CO2

Author: Fiat foto: Fiat

Iako je Stellantisov proizvod, mali Fiat ne koristi ranije spominjani 1,2-litreni blagi hibrid, već stariji Fiatov blagi hibridni motor. Motor je trocilindrični 1-litreni, a snaga mu je 70 KS uz skromnih 92 Nm. Mjenjač je 6-stupanjski ručni. Postiže 167 km/h i ubrzava s mjesta do 100 km/h za 13,8 sekundi.

4.  Lancia Ypsilon - 4,6 l/100 km, 103 g/km CO2

Author: Lancia foto: Lancia

Na četvrtom mjestu je nova Lancia Ypsilon Hybrid, treća generacija talijanskog gradskog automobila. Koristi već spominjani Stellantisov blagi hibrid sa 100 KS.  Najveća brzina je 190 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je vrlo dobrih 9,3 sekunde. Još se ne zna kada stiže na naše tržište. 

2. Opel Corsa - 4,5 l/100 km, 102 g/km CO2

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Opel Corsa njemačka je "rođakinja" Peugeota 208 i dijeli drugo mjesto na ljestvici i pogon s njim. To je 1,2-litreni blagi hibrid iz Stellantisa sa 100 KS. Valja spomenuti da se nudi i verzija sa 136 KS koja bi s 4,6-litara također ušla u Top 10 da rangiramo posebne motore. Auto sa 100 KS postiže 188 km/h i ubrzava do 100 km/h za 9,9 sekundi. 

2. Peugeot 208 - 4,5 l/100 km, 102 g/km CO2

Author: Peugeot foto: Peugeot

Redizajnirani Peugeot 208 dobio je blagi hibridni benzinac sa 100 KS kojeg smo već mnogo puta spomenuli. Kao kod Corse tu je i verzija sa 136 KS i potrošnjom od 4,6 l/100 km. Maksimalna brzina verzije sa 100 KS je 193 km/h, a ubrzanje do 100 traje 9,8 sekundi. 

1. Suzuki Swift - 4,4 l/100 km, 99 g/km CO2

Author: Suzuki foto: Suzuki

U carstvu Stellantisovih modela na vrhu je ipak netko drugi. To je nova generacija modela Suzuki Swift koji zauzima prvo mjesto u ljestvici potrošnje za benzinska vozila zahvaljujući svom blagom hibridnom pogonskom. To je još jedan 1.2 trocilindrični benzinski motor, no on nema nikakve veze sa Stellantisovim. Atmosferski motor s 12-voltnim (vrlo) blagim hibridnim sustavom razvija 83 KS i najveći okretni moment od 112 Nm. Najveća brzina mu je 165 km/h, vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h je 12,5 sekundi. Napominjemo da je ovo novi Swift koji bi na tržište trebao stići idućeg mjeseca, ali i još aktualni stari Swift ušao bi na ovu ljestvicu s potrošnjom od 4,7 l/100 km. 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.