Početna Magazin 39 pregleda

Pet stvari koje su na VN Australije Fernandu Alonsu spasile život

5 stvari alonso
Vidi galeriju 1/9
Pet stvari koje su na VN Australije Fernandu Alonsu spasile život Pet stvari koje su na VN Australije Fernandu Alonsu spasile život Pet stvari koje su na VN Australije Fernandu Alonsu spasile život Pet stvari koje su na VN Australije Fernandu Alonsu spasile život Pet stvari koje su na VN Australije Fernandu Alonsu spasile život Pet stvari koje su na VN Australije Fernandu Alonsu spasile život Pet stvari koje su na VN Australije Fernandu Alonsu spasile život Pet stvari koje su na VN Australije Fernandu Alonsu spasile život Pet stvari koje su na VN Australije Fernandu Alonsu spasile život

Zbog čvrstog kokpita, sustava zaštite vrata i glave, kacige, pojaseva i vrhunske fizičke kondicije Alonso je neozljeđen izašao iz nesreće nastale pri 310 km/h

Prva utrka F1 odvožena u Melbourneu protekla je u znaku spektakularne nesreće Fernanda Alonsa, iz koje je izašao neozlijeđen, što je dokaz kako rad na poboljšanju sigurnosti donosi rezultate. 

Da je Fernando Alonso imao ovakvu nesreću prije dvadeset godina teško bi nastradao, vjerovatno i poginuo! Tako tvrde eksperti za sigurnost vozača najsofisticiranijih bolida današnjice. Mnogi su u nevjerici gledali strašnu nesreću, ali i odahnuli kada je Alonso bez ičije pomoći izašao iz kokpita. I Španjolac se, svjestan sreće koju je imao, zahvalio FIA-i i McLarenu za sigurnost koju danas uživaju vozači F1.

5 stvari alonso | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

- Živ sam zahvaljujući poslu koji je napravljen na povećanju sigurnosti vozača – tvrdi Alonso.

Kako drukčije opisati to što je u nesreći, za brzine veće od 310 km/h, izašao samo s masnicom na koljenu i blago natučenim rebrima. Nakon udara u stražnji dio Guttierezova Hassa, koji mu je odlomio ovjes, Alonso je izgubio kontrolu, okrznuo zid i potom se velikom brzinom počeo rotirati naglavačke, dok se nije zaustavio na posljednjoj mekanoj barijeri. U međuvremenu pojavili su se i podaci koji govore kako je Alonso u trenucima rotacije bio izložen silama 12 G. To znači da je njegovo tijelo teško 68 kilograma bilo teško više od 800 kilograma. Štoviše, najveća G sila zabilježena za udarca bila je nevjerojatnih 46 G. Usporedbe radi, piloti red Bull Air Racea kratkotrajno su izloženi silama 10 G.
Zanimljive su izjave Fenanda Alonsa nakon nesreće. Bez kontrole nad bolidom, tvrdi, sve mu se činilo kao usporeni film, gledao je zemlju, pa nebo, pa zemlju i činilo mu se kako sve traje beskrajno dugo, kao da se bolid nikada neće zaustaviti.

5 stvari alonso | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

- Kad se ipak zaustavio vidio sam prostor gdje se mogu izvući iz kokpita pa požurio van, razmišljajući kako moja mama gleda prijenos utrke. Želio sam da vidi da sam dobro, rekao je Alonso.

Iz predostrožnosti i po pravilima oba su vozača odvedena u medicinski centar na preventivne preglede. Dokaz izvanredne sigurnosti u F1 ocjena je "all-clear", koju su dali lječnici. Potvrda je to i Charliju Whitingu, FIA-ininome delegatu zaduženom za sigurnost. 

5 stvari alonso | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

 Association/Pixsell

TOP 5 STVARI KOJE SU ALONSU SPASILE ŽIVOT

KOKPIT

Izrađen je od ugljičnih vlakana. Ima zadane dimenzije i unaprijed određene testove čvrstoće. Definirane su krajnje G sile, ne smiju biti veće od 60 G u trajanju do 3 milisekunde. Kokpit ne smije imati strukturalna oštećenja veća od 10 milimetara, a velika se važnost pridaje elementima za apsorpciju bočnih udaraca.

5 stvari alonso | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

HANS

Sustav zaštite glave i vrata, uveden prije 15 godina, danas je obvezan dio trkače opreme. Postavlja se na ramena vozača, učvršćuje pojasevima i vezan je za kacigu. Spriječava pomicanje glave i pucanje vratnih kralježaka pri naglome zaustavljanju. Sustav je razvijen još u 80-im godinama, nakon stradavanja trkača zbog ozljeda nastalih naglim zaustavljanjima. 

5 stvari alonso | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

KACIGA

Napravljena je od 120 slojeva karbonskih vlakana. Prosječna kaciga ima 16.000 km vlakana, a teška je samo 1200 grama. U njenoj strukturi su i kevlar, aramid i magnezij. Ti materijali omogućavaju opterećenje od 55 tona, bez deformacije, otpornost na penetraciju objekata brzinom i do 500 km/h, uključujući i vizir od polikarbonata, pa čak i izloženost temperaturi od 800 Celzijevih stupnjeva u trajanju 45 sekundi, a da u unutrašnjosti kacige temperatura ne prelazi 70 stupnjeva. 

5 stvari alonso | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

ZAŠTITA GLAVE

Prije dvadeset godina položaj vozača u kokpitu bio je takav da su ramena vozača virila iz kokpita. Danas je posve drukčiji, zahvaljujući povišenim bočnim dijelovima čak polovica kacige je pokrivena zaštitom. Propisane su dimenzije kokpita iznad glave i određeno najveće opterećenje u slučaju prevrtanja.

5 stvari alonso | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

SIGURNOSNI POJAS

Pametni itekako znaju čemu služi pojas, osobto u Formuli 1. Trkači pojasevi učvršćeni su u šest točaka i tijelo drže prikovanim uz sjedalo, bez ikakve mogućnosti pomaka koji bi mogli prouzročiti lomove kralježnice ili kostiju. Vozači se vežu tako što svom silom nogama upru u kočnicu i povuku pojaseve do krajnje zategnutosti. 

5 stvari alonso | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Komentari 0

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Avatar VEX

    VEX

    Napisao sam esej na temu sigurnosti uspoređujući novi Prius i bolide F1, pa sam vam poslao na mail jer ovdje nije bilo mjesta... Takav sasm kad se raspričam, a moram kazati!

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.