Početna Magazin 149 pregleda

Rast europskog tržišta automobila, električni drže samo 11 posto udjela

FOTO: Canva

Tržišni udio benzinskih automobila ostao je najveći s 35,2 posto, hibridni modeli i dalje su drugi najpopularniji izbor među kupcima s tržišnim udjelom od gotovo 30 posto

Europsko automobilsko tržište (EU+UK+EFTA) novu je godinu započelo uzletom. Nakon usporavanja u prosincu 2023., registracije su prošlog mjeseca porasle 12,1 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. U siječnju je registrirano ukupno 851.689 automobila.

Hibridni modeli i dalje su drugi najpopularniji izbor među kupcima s tržišnim udjelom od gotovo 30 posto, dok električni automobili imaju samo 10,9 posto udjela.

Sva veća tržišta bilježe značajan rast: Njemačka (+19,1 %), Italija (+10,6 %), Francuska (+9,2 %) i Španjolska (+7,3 %).

Pažljiviji pogled na brojke pokazuje da je tržište benzinskih vozila poraslo za 4 posto, a tržišni udio benzinskih automobila ostao je najveći s 35,2 posto. To je ipak manji udio nego u istom mjesecu 2023. godine kada je iznosio 37,9 posto. 

ANALIZA Europsko tržište se potpuno promijenilo: Struja jaka kao dizel

Pad prodaje dizelskih vozila  je bio 4,9 posto, a tržišni udio im se smanjio na 13,4 posto (u siječnju 2023. 15,8 posto). Hibridna vozila su i dalje u naletu, a prodaja im se povećala za 23,5 posto na ukupno 245.068 automobila za 28,8 posto tržišnog udjela.

Rasla je i prodaja električnih automobila, no ni približno onako brzo kako su si političari i proizvođači zamislili. U odnosu na siječanj 2023. prodano je 28,9 posto više električnih auta što njihov tržišni udio u roku godine dana diglo s 9,5 na 10,9 posto. Ostvariti željenih 60 posto udjela do 2030. godine ovim tempom se čini nemogućom misijom.  Prodaja plug-in hibrida oporavila se nakon pada u prosincu 2023. i porasla je za 23,8 posto na 66.660 automobila (7,8% tržišnog udjela).

Mitsubishi ima najveći rast, Mazda najveći pad

Marka s najvećim rastom u siječnju bio je Mitsubishi čija je prodaja skočila za čak 96,8 posto. No ukupne prodajne brojke im ostaju skromne, 4911 automobila. Velik skok ostvarili su prvenstveno zbog novog Colta koji je zapravo rebrendirani Clio. Ogroman rast imala je i Tesla (+86,3%), koja je isporučila 17.493 automobila (9.390 u siječnju 2023.). Treći po rastu je Nissan (+38%), koji je isporučio 26.839 automobila u prvom mjesecu 2024., u usporedbi s 19.451 u siječnju prošle godine. Marka Volkswagen je i dalje na vrhu, iako uz pad od 5,2 posto na 95.498 automobila u usporedbi sa 100.770 prošle godine. Mazda je pretrpjela najveći gubitak u registracijama novih automobila (-15,9 %) i pad udjela s 1,6 na 1,2 posto. 

UKINULI POTICAJE Ogroman pad prodaje električnih auta u Njemačkoj

Pogledamo li velike automobilske grupacije na vrhu ljestvice je Volkswagen grupa (+8,1%), čiji je udio iznosio 25,4 posto s ukupno 258.402 prodana vozila. Slijede Stellantis (+16,9 %) s udjelom od 18 posto i Grupa Renault (-2,1 %) s udjelom od 9,2 posto (treba napomenuti da je marka Dacia s 51.673 isporuka prošlog mjeseca porasla za 7,7 posto, no Renault je pao za 12,2 posto. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.