Početna Novosti 10620 pregleda

Dacia priprema model koji će konkurirati Octaviji

Novi Dacia Duster
FOTO: Dacia

Automobil bi trebao imati 'notchback' dizajn u stilu Octavije, s profilom polulimuzine koji garantira osjetno više mjesta u unutrašnjosti nego u klasičnim kompaktima

Dacia će vrlo skoro potpuno pomladiti svoju SUV ponudu. Novi Duster (na glavnoj slici) na tržište dolazi već za nekoliko mjeseci, a veći SUV Bigster stiže iduće godine. Nakon toga Dacia bi nas mogla iznenaditi još jednim potpuno novim modelom kompaktne klase koji bi mogao konkurirati Škodi Octaviji. 

Projekt je u razvoju i interno se u Daciji zove C-Neo, a radilo bi se o automobilu koji bi u ponudi Dacie bio postavljen uz Joggera ili možda malo iznad njega. Automobil bi trebao imati 'notchback' dizajn u stilu Octavije, s profilom polulimuzine koji garantira osjetno više mjesta u unutrašnjosti nego u klasičnim kompaktima. 

Novi Dacia Duster SVJETSKA PREMIEJRA Sve o novoj Daciji Duster: nema više dizela ali ima mnogo zanimljivosti

Dacia vjeruje da može "ukrasti" veliki tržišni dio u C-segmentu zbog prostranosti, cijene i odnosa uloženog i dobivenog, ali i zbog toga što će mnogi kompaktni auti priječi na skuplje hibridne i električne pogonske opcije kada C-Neo stigne na tržište tijekom druge polovice ovog desetljeća (2026. ili 2027.). 

C-Neo bi mogao preuzeti dizajnerska obilježja s Dustera i novog Bigstera ali ne bi imao previše obilježja SUV-a, iako se moderni crossover detalji ne mogu isključiti. Vrlo je moguće da bi na istoj osnovi Dacia mogla napraviti i praktičniji karavan, možda i sa sedam sjedala koji bi pružio još prostraniju povoljnu alternativu od Joggera. 

PREZENTACIJA Dacia predstavila novitete u Hrvatskoj i najavila novi smjer marke

U razgovoru za britanski Auto Express, glavni izvršni direktor Dacie Denis Le Vot rekao je da se tvrtka drži svog plana da u ponudu uvrsti još novih modela osim Bigstera.

"Trenutno analiziramo sve ideje jer namjeravamo lansirati jedan, možda još dva modela koji će biti veličine C-segmenta. Bili bi temeljeni na istoj platformi - CMF-B", rekao je Le Vot.

8 MILIJUNA AUTA Dacia: Od komunističkog 'krša' do ogromnog prodajnog hita

Takav izbor arhitekture je očekivan, jer je Dacia već najavila da su njeni planovi za ostatak ovog desetljeća suštinski povezani s CMF-B, istom platformom koju koriste Clio, Captur i Nissan Juke. To znači da će fokus i dalje biti na modelima s motorom s unutarnjim izgaranjem umjesto na prelazak na električna vozila.

Zbog oslanjanja na CMF-B relativno je lako predvidjeti i motorizaciju budućeg (budućih) modela. Osnovu bi vjerojatno trebao predstavljati 1,0-litreni trocilindrični turbobenzinski motor sa 110 KS,  a opcije bi mogle biti 1,2-litreni benzinac sa 130 KS i blagim hibridnim sustavom te poznati potpuno hibridni pogon sa 140 KS kakav koristi Jogger i kakav je najavljen za Duster. 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.