Početna Novosti 641 pregleda

Sustavi za pomoć u vožnji jako poskupljuju popravke

FOTO: Duško Jaramaz/PIXSELL

Koliko će popravak zbog sustava za pomoć u vožnji biti skuplji varira ovisno od štete do štete, no prosječno čak 37,6 posto troškova uključenih u popravak štete od sudara odlazi samo na popravak i kalibraciju senzora i kamera

Mnogi sustavi za pomoć u vožnji zaista su korisni i pomažu spriječiti nesreće, no kada jednom do nesreće ipak dođe, ti sustavi su glavni razlog što je popravak automobila mnogo skuplji. Novo istraživanje Američke automobilske udruge otkrila je kako popravci tih naprednih sustava mogu izuzetno puno koštati. 

Koliko će popravak zbog sustava za pomoć u vožnji biti skuplji varira ovisno od štete do štete, no prosječno čak 37,6 posto troškova uključenih u popravak štete od sudara odlazi samo na popravak i kalibraciju senzora i kamera koje se koriste za napredne vozačke sustave! Među takve sustave spadaju napredni radari, lidari, senzori i kamere koje omogućuju rad sustava poput adaptivnog tempomata i sustava za držanje u voznoj traci, ali i jednostavnija starija tehnologija poput klasičnih parkirnih senzora. 

SAVJETUJEMO Oprez: Neke boje auta znače i veći rizik od nesreće

Američke automobilska udruga je procijenila i tri konkretna nova vozila proizvedena prošle godine. U prosjeku, samo popravak i pravilno kalibriranje radarskih senzora poskupilo je popravak 500 do 1300 dolara, ovisno o modelu. Ultrazvučni senzori za parkiranje dodali su na račun između 300 i 1000 dolara, a sustavi kamera na vjetrobranskom staklu poskupili su popravak 900 do 1200 dolara. 

Još jedan velik trošak su i sami retrovizori. Senzori i kamere sustava za pomoć pri parkiranju i nadzor mrtvog kuta često se nalaze u samim retrovizorima i mogu poskupiti popravak između 740 i 1600 dolara. Prilikom zamjene retrovizora ovi sustavi čine čak 70,8 posto ukupnih troškova. 

PROBLEMI Autonomni auti su do sada izazvali stotine nesreća

Iako je ovo istraživanje iz SAD-a, može dati dobar uvid i u stanje na europskom tržištu. Štoviše, u Europi novi auti imaju još više obaveznih sigurnosnih sustava pa bi popravci mogli biti još skuplji. Na kraju krajeva, popravke jako poskupljuju i zračni jastuci, no nitko se ne buni zbog toga jer vozači znaju da ti sustavi spašavaju život. 

Ipak, unatoč velikoj cijeni popravka ovi sustavi su vrlo korisni jer pomažu da do nesreće uopće ne dođe. Istraživanje američkog Instituta za sigurnost prometa na cestama pokazalo je da su pick-up vozila opremljena automatskim kočenjem imala 43 posto nižu stopu naleta na vozila ispred, a u nesrećama je bilo 42 posto manje ozlijeđenih u usporedbi s pick-up vozilima bez tih sustava. Ovo istraživanje se lako može preslikati i na druge vrste vozila. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.