Početna 48 pregleda

Od Alfe 156 jedino je Žaba ljepša

Walter de Silva
Vidi galeriju 1/9
Od Alfe 156 jedino je Žaba ljepša Od Alfe 156 jedino je Žaba ljepša Od Alfe 156 jedino je Žaba ljepša Od Alfe 156 jedino je Žaba ljepša Od Alfe 156 jedino je Žaba ljepša Od Alfe 156 jedino je Žaba ljepša Od Alfe 156 jedino je Žaba ljepša Od Alfe 156 jedino je Žaba ljepša Od Alfe 156 jedino je Žaba ljepša

Odlazak čudotvrca iz Leccea koji je na kraju karijere imao zadaću udahnuti lepršavost konzervativnim "nijemcima" označio je i kraj talijanske dominacije dizajnom

Najmoćniji dizajner na svijetu objesio je markere o klin! Nema više Waltera de Silve (64), nema više šefa dizajna Grupe Volkswagen i nema više talijanske dominacije u dizajnu automobila. Veteran dizajna s karijerom dugom 43 godine otišao je u mirovinu. Sve do pred koji dan bio je zadužen za izgled Audija, Bentleya, Bugattija, Lamborghinija, Porschea, Seata, Škode i Volkswagena. Kraj studenoga početak je zaslužene mirovine jednoga od najmoćnijih dizajnera na svijetu. Odlazi samo nakon dva mjeseca od izbijanja ogromne afere s varanjem na emisijama štetnih plinova. Sasvim sigurno da Talijan, rođen u Lecceu, nije ni kriv ni dužan zbog previsokih udjela C02 i NOx-a, ali sudbina je htjela da ode iz mega kompanija zajedno s protagonistima skandala. Veliko čišćenje u Wolfsburgu kolateralno je okrznula i one koje nije trebalo, one koji su ostavili dubok trag u kompaniji i čijom zaslugom su modeli iz Saxsonije lako pronalazili put do kupaca. 

Walter de Silva svjetsku je popularnost stekao kreacijom Alfe 156. Bilo je to sredinom devedesetih kad su još uvijek scenom dominirali "kutijasti" oblici. Talijan koji je rođen u pitoresktnom gradiću uz obalu jezera Como bio je tada posebice ponosan na atraktivnu limuzinu. Prije 15 godina počela je njegova avantura s Volkswagen grupom i svim njezinim najznačajnijim brendovima. Ovdje se susreo s njemačkim konzervatizmom, ali i ograničenjima koje je znao zaobići. Nije baš jednostavno mijenjati oblike automobila koji su uspješni, a nije ni poželjno drastično zadirati u crte vozila koji su godinama pobjednici na tržištu. Valjalo je voditi računa i o tehničkim zahtjevima kompanije, o činjenici da je već tada i više od 20 različitih modela dijelilo jednu te istu platformu. Iako je nacrtao možda i najljepši auto svih vremena, Alfu 156, neskromno tvrdi kako ona za njega nije najljepša. Taj atribut po njemu pripada legendarnom Citroenu DS 19. Prema njemu, Žaba je više od auta i antibiotik za sve one koji danas moraju robovati brojnim formama i normama.

De Silva je 1999. otišao u Grupu Volkswagen, na čelo SEAT-a kojemu je Ferdinand Piëch želio udahnuti Alfin sportski, latinski, karakter. Piëch ga je 2002. promaknuo na čelo dizajna Seata, Audija i Lamborghinija, a 2007. De Silva zamjenjuje Turčina Murata Günaka na čelu dizajna Grupe Volkswagen. O odluci koju mu je uvelike trasirala život govorio je:

- Najbolje radim kada sam pod pritiskom. Kada rokovi počnu stiskati postajem još djelotvorniji. Kod mene ne funkcionira sistem trenutne inspiracije, bljeskovi lampica u trenucima relaksacije u jacuzzi kadi, ili uz čašu vina. Kada odem na odmor ne razmišljam o autima ili kako bi oni trebali izgledati. O njima razmišljam kada radim, kada sam u svom uredu.

Njegov odlazak poklopio se s umirovljenjem i Giorgetta Giugiara, možda najvećeg dizajnera svih vremena, s odlaskom vrhunskoga Lorenza Ramacciottija s čela direktora dizajna Grupe FCA (Fiat Chrysler Automobiles) kojega nasljeđuje Amerikanac, s propašću tvrtke Bertone i prodajom Pininfarine Mahindri. Svi ti događaji u kratkome razdoblju toliko su oslabili talijansku poziciju u svijetu dizajna automobila da možemo govoriti o kraju njihove dominacije koja je trajala od kraja II. Svjetskog rata do sada.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.