Početna Off 167 pregleda

Presladak i prekratak

Citroen C1
Vidi galeriju 1/5
Presladak i prekratak Presladak i prekratak Presladak i prekratak Presladak i prekratak Presladak i prekratak

Iako koristi stari trocilindarski Toyotin agregat, iako je nasađen na znanu platformu kao i prethodna generacija, novi je „chevron“ ljupki primjerak najmanje klase koji je učinio sve da se odmakne od konfekcije.

Ideja o zajedničkom razvoju malog auta između Toyote i PSA Grupe pokazala se vizionarskom, jer su tehnološki blizanci Toyota Aygo, Citroën C1 i Peugeot 107 bili su tražena roba čak i u vrijeme krize. Njihov su put slijedili i VW s Up-om i srodnim modelima Seata i Škode, a u segment su ušli i mnogi drugi,  poput Hyundaija s i10 ili KIA-e s Picantom. Nakon punih devet godina proizvodnje i pritisnuti konkurencijom, trojka je predstavljena u novom izdanju. Nova generacija C1 neznatno je većih dimenzija, duža je od stare za 3,1, šira za 1,5 i viša za 0,5 cm. I ne čudi s obzirom na to da podvozje nije mijenjano, već je samo temeljito dorađeno. Ipak, s obzirom na atraktivan i potpuno novi dizajn, C1 izgleda moderno, svježe i simpatično. Mali je dotjeran do bola.

Novi C1 ne samo da je dražesniji, lepršaviji i ljepši, on je i kvalitetnije napravljen. Kompatibilan je sa smart telefonima (Androidi i iPhone), a uz pomoć posebnog sustava i sedam inčnog ekrana efikasno prenosi svu arhivu i sve tajne, slike, glazbu, navigaciju… u unutrašnjost vozila. Nevjerojatno, sve funkcije telefona projeciraju se i kloniraju na ekranu i dovoljan je samo dodir na njih (touch screen) da ih pokrente. Slično je i s ostalim komandama, koje ne samo da su funkcionalne, one su decentne, sa stilom osmišljene…, baš kao i cijela unutrašnost. U Citroënu su shvatili kako je vrijeme konfekcijskih auta tempi pasati. Naučili su lekciju iz Velike Britanije, gdje modele DS prodaju bolje od razvikanog Minija. Zbog čega? Zato što su odlično osmišljeni, zato što su konceptualno posebni, zato što su kvalitetno izrađeni, zato što koriste moderne materijale i tehnologije – prije svega infotainment… Citroën se preko noći prometnuo u kompaniju koja diktira trendove. Oslanjaju se prije svega na perfekciju, domišljatosti, polivalentnost, a zašto ne spomenuti i na podilaženje najprobirljivijim kupcima. Ako su u tome uspjeli s Cactusom i s modelima DS linije, zašto ne bi isti recept ponovili!? Koliko god gore izrečeno može zvučati pretenciozno, teško se oteti pozitivnom dojmu. Sve dok ne zavirite u cjenik, koji sve one koji kupuju auto isključivo zbog svakodnevne potrebe isključuje iz zone interesa. I s čime ga je onda moguće usporediti? Možda jedino s Fiatom 500 iz iste klase!

To je jedan od onih auta koji nudi nešto više od puke funkcionalnosti. No kako će se boriti s konkurentima od kojih je i 15 posto skuplji? Kako pridobiti kupce najjeftinijih auta s relativno visokom cijenom? Bazni C1 stoji 76.388 kn, a većina suparnika iz iste klase daju se nabaviti po cijeni ispod 69.990 kn, dakako ne i Fiat 500! Ono što bi kod nas možda mogao biti problem u razvijenoj Europi vjerojatno neće biti, jer C1 je osmišljen za sve one kojima je mali auto ne samo potreba, već koji žele da on bude poseban, lijep, kvalitetan, zabavan… Koliko li smo samo skrivenih pogleda zamijetili vozeći se ulicama i ne samo njih. – Kako je samo zgodan? Koje li otkačene boje? Kao bombon je! Nevjerojatno, ovakav screen, a i kamera za vožnju unutrag… Pa to je do jučer bilo rezervirano isključivo za aute srednje i visoke klase. Sve su to bile ushićene reakcije radoznaIih dobronajernika koji nisu štedjeli lijepe riječi za C1!

No kako da onda tako opremom nagruvan auto konkurira cijenom? Teško! Ovaj pravi “imidž” auto, opreme Shine, stoji ozbiljnih 92.000 kn, a uz dodatnu opremu, Agrume boju, pomoć pri parkiranju sa sedam inčnim ekranom i Mirror zaslonom, rezervnim kotačem te automatskom klimom stoji 98.317 kn. Nije to malo za auto koji nije duži od 3,495 metra. Ako je vjerovati prvim vijestima, problema s prodajom ne bi trebalo biti. Tako je tamo gdje nema recesije, no što je s nama? Iako se na njega ne čeka šest mjeseci kao na drugi Citroënov hit, Cactus, sasvim je izvjesno da ga nećete izvesti iz salona onog dana kad ste donijeli odluku o kupovini. Atraktivna su svjetla, poput onih su na Cactusu i Fiatu 500. Dojmljivi su i masivni odbojnici, bar tako izgledaju.

Zahvaljujući živahnom motoru C1 lako prati uobičajeni ritam prometa. Pretjerivanje rezultira znatnim povećanjem buke i pojačanim naginjanjem karoserije.

Mladenački dizajn potenciran je širokom paletom živih boja. Ono što je ostalo prepoznatljivo su stražnja staklena vrata bez okvira i prozori na stražnjim bočnim vratima koji se otvaraju po principu leptira. U odnosu na prethodnu generaciju masa mu je veća za 60 kg, a većina nove mase opada na aktivne sigurnosne elemente. Tako bi nova generacija trebala dobiti četvrtu zvjezdicu na EuroNCAP-u i biti sigurnija od prethodne. Sjedi se kao u daleko većem autu, a sjajna su i prednja sjedala. Osim što dobro drže tijelo u zavojima, naslon za glavu je vrlo visok. I to je sve što je veće, moćnije i snažnije nego na prethodnom modelu. Sve drugo je izvedeno s istim dimenzijama, mjerama, pa i platformom i pogonskim s klopom, no zato s bitno drukčijim pozitivnijim predznakom. Tome u prilog govori i revidirani, izvorni Toyotin benzinski motor obujma 998 ccm s tri cilindra. Razvija samo jednu konjsku snagu više nego prije, odnosno 69 KS i ima dva Nm više. Tih 95 Nm okretnog momenta dostupno je pri 4800/min, dok je 80 posto raspoloživog momenta dostupno već od 2000/min. Naime, okretaje nije teško držati u rasponu od tri do četiri tisuće, jer tako su proračunati prijenosni omjeri, pa je u vožnji C1 iznenađujuće živahan. Prateći normalan ritam prometa vozi se s užitkom, dok na svako pretjerivanje u vožnji C1 uzvraća izraženijim naginjanjem karoserije u zavojima i većom razinom buke. Promjene u motoru još obuhvaćaju izmjenjenu komoru za sagorijevanje, bolje hlađenje i smanjeno trenje, čime je smanjena potrošnja. U odnosu na prethodnu generaciju prosječna potrošnja je s 4,6 l skinuta za velikih 0,5 l i iznosi 4,1 l/100 km. Nepažljivom i brzom vožnjom potrošnja može skočiti i na 8 l. Niska potrošnja i niski troškovi održavanja, uz šminkerski izgled, trebali bi biti glavni aduti najmanjeg Citroëna.

Poput Cactusa i DS linije i C1 puca na probranu publiku kojoj je od cijene važnija kvaliteta, posebnost i karma

Dobro: dizajn, motor, potrošnja, oprema, povezivost, troškovi održavanja
Loše: prostor straga, cijena, zvučna izolacija

Tehnički podaci

Citroën C1 shine VTI 68 ETG
Cijena                     testni model 98.317 kuna
Motor                      3 cilindra, benzinski
Obujam                   998 cm³
Snaga                     51 kW/ 69 KS pri 6000
Moment                   95 Nm pri 4800 o/min
Mjenjač                   pet brzina, ručni
Maks. brzina           155 km/h
Ubrzanje                  0-100 km/h    14,3 sek
Potrošnja                 5,0/3,6/4,1 l/100 km
Test                        l/100 km
Emisija CO2            95 g/km
Prtljažnik                 5,4 litara
Garancija                 2 godine

Ocjena    7

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.