Početna Off 77 pregleda

Renault ima odjel koji se bavi osjetom dodira za materijal

FOTO: Renault

Najrazličitiji materijali, bili oni tvrdi ili meki, ljepljivi ili suhi, nježni ili grubi, klasificiraju se na temelju dvanaest kriterija uz pomoć uređaja Sensotact koji je Renault razvio još 2004.

U Renaultovim laboratorijima smještenima u Tehnološkom centru u francuskom Guyancourtu nalazi se mala soba namijenjena ispitivanju unutrašnjosti budućih Renaultovih vozila. Hrpe tkanine i uzoraka, položene na ispitni stol, ondje čekaju da budu procijenjene. Najrazličitiji materijali, bili oni tvrdi ili meki, ljepljivi ili suhi, nježni ili grubi, klasificiraju se na temelju dvanaest kriterija uz pomoć uređaja Sensotact koji je Renault razvio još 2004. godine Taj je uređaj igrao ključnu ulogu u odabiru materijala koji će zamijeniti kožnate obloge upravljača novog Australa, kao i odabiru materijala kojima će biti obložena sjedala, armaturna ploča i naslon za ruku.

CLEANZONE NAPREDNI MULTI-FILTER CLEANZONE NAPREDNI MULTI-FILTER Mirišu dijelove auta i odlučuju je li miris prihvatljiv ili neugodan

„Ono što mi se posebno sviđa u vezi ovog posla jest znanstveni pristup mjerenju. Originalno i pomalo neobično, odlučili smo da naš mjerni alat budu – ljudi ”, kaže Carla, stručnjakinja za osjetilne materijale i voditeljica panela za senzorsko ocjenjivanje pri Renaultu.

Author: Renault foto: Renault

Rad na osjetilnoj kvaliteti materijala u unutrašnjosti od ključne je važnosti za opći dojam kvalitete vozila, a jako je dobro poznato da su i vlasnici jako osjetljivi na tvrdu plastiku ili druge materijale koji nisu ugodni na dodir. To je logično jer Veza između vozila i vozača po prirodi je vrlo taktilna: gotovo svime u vozilu upravljamo uz pomoć ruku i prstiju. Fizički kontakt igra važnu ulogu u osiguravanju dobrog iskustva vožnje i upravo je zato važno da uvijek bude ugodan.

U kojoj su mjeri dodirne površine u vozilu (npr. upravljač, armaturna ploča, ručica mjenjača, naslon za ruku, ručice vrata) usklađene sa specifikacijama, procjenjuju ocjenjivači uz pomoć Renaultova alata za senzoričku analizu Sensotact. Sensotact je osmišljen za procjenu taktilne kvalitete dijelova kako bi se utvrdila njihova usklađenost s tehničkim specifikacijama vozila. Oslanjajući se na rezultate anketa provedenih među kupcima, taj se alat od samog početka neprestano poboljšava i unaprjeđuje. Budući da spaja ljudska osjetila i znanstvenu preciznost, rezultati koje daje iznimno su precizni. Oblikovan poput aktovke, Sensotact sadržava 12 deskriptora koji odgovaraju osnovnim osjećajima krutosti, memorijskog učinka, skliskosti i tomu sličnog. Svaki se deskriptor sastoji od kontrolnih uzoraka ocijenjenih na ljestvici od 0 do 100, a svako povećanje iznosi 25 bodova. Usporedbom materijala koji će se upotrebljavati u budućim vozilima i kontrolnih uzoraka uređaja Sensotact, ocjenjivači mogu nepristrano i precizno procijeniti specifične kriterije za svaki dio. 

Author: Renault foto: Renault

„Kriterije za specifikacije dijelova temeljimo na rezultatima anketa provedenih među kupcima, a odgovori poput ‘Sviđa mi se’ ili ‘Ne sviđa mi se’ pomažu nam da definiramo hedonističku vrijednost. Zatim se oslanjamo na Sensotact i paneliste našeg laboratorija kako bismo procijenili usklađenost pojedinog dijela sa specifikacijama”, objašnjava Carla.

Na dojam pojedinih materijala mogu utjecati brojni čimbenici. Primjerice, je li korisnik koji ih dodiruje upravo oprao ruke, prolazi li kroz određene hormonalne promjene i sl. Pa ipak, kada se usporede sa setom referentnih uzoraka alata Sensotact, te su procjene prilično pouzdane. Vrijednosti su uvijek identične, što znači da je moguće izračunati prosjek, standardno odstupanje i konačne statističke podatke kako bi se odredila vrijednost taktilne vrijednosti pojedinog dijela.

Author: Renault foto: Renault

Carla obučava 12 ocjenjivača (tzv. panelista) koji uče kako upotrebljavati Sensotact te ih upoznaje s posebnim protokolima i načinima manipulacije da bi uvijek dobili pouzdane i ponovljive rezultate. Svi su panelisti volonteri iz tvrtke, željni novih vještina koje nadilaze ono za što su obučeni. Imati priliku raditi na nadolazećim Renaultovim modelima, kao što je novi Austral, dovoljan im je razlog za ponos. Njihova je posebna misija ocijeniti materijale novog upravljača: tkanina prevučena plastikom zamijenit će dosad korištenu kožu.

„Rezultati taktilnog ispitivanja dosadašnjeg kožnatog upravljača i novog upravljača obloženog tkaninom prevučenom plastikom objektivno su identični, a kupci poručuju da su sasvim zadovoljni osjećajem novog upravljača. Ohrabrila nas je spoznaja da smo uspjeli pronaći ekološki prihvatljivo rješenje koje će zamijeniti dosad korištene kožnate obloge, a pritom pružati jednako ugodan osjećaj”, dodaje Carla.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.