Početna Tech 4283 pregleda

Mercedesov novi auto će imati "neuništive baterije"

FOTO: Mercedes-Benz

Za te baterije trebala bi biti zadužena LFP tehnologija kineskog BYD-a

Mercedes je prije dva tjedna predstavio konceptni model Concept CLA Class kao najavu novog kompaktnog modela koji će zamijeniti A i B-klase te još neke njihove izvedbe počevši od 2025. godine. Budući električni CLA će prema najavama imati nekoliko verzija i vrsta baterija. Dok će vrh ponude u baterijama koristiti silicijev oksid, osnovne verzije će koristiti jeftinije LFP baterije, prenosi stranica EV-riders.

Prema njihovim informacijama koje su dobili iz kineskog tiska, novi Mercedes-Benz CLA  bit će prvi model ovog proizvođača koji će koristiti ​​BYD-ovu Blade bateriju, bateriju bez modula i s litij-fluorofosfatnim ćelijama. 

TEHNOLOGIJA Toyota najavljuje bateriju za više od 1200 km dosega

Mercedes je ranije za svoj automobil najavio doseg od čak 750 kilometara, vrlo malu potrošnju od samo 12 kWh na 100 kilometara te mogućnost punjenja struje za 400 kilometara dosega u samo 15 minuta zahvaljujući novoj 800-voltnoj arhitekturi. Mercedes tvrdi da će cijeli pogonski sustav imati učinkovitost od 93%, što bi bio apsolutni svjetski rekord. 

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Prema glasinama iz kineskog tiska Mercedes će te vrijednosti ostvariti novom tehnologijom baterije s anodom od silicij oksida, čime se postiže veća gustoća energije. Jeftinije LFP (željezo-fosfatne) baterije za modele s nešto manjim dosegom imat će umjerenije karakteristike, no još uvijek biti vrlo napredne. Za te baterije trebala bi biti zadužena tehnologija kineskog BYD-a, tvrde u kineskom tisku koji je informacije navodno dobio od anonimnog zaposlenika Mercedes-Benza. 

CONCEPT CLA CLASS Mercedesov auto bliske budućnosti sa 750 km dosega

Riječ je o BYD-ovoj Blade bateriji, tehnologiji koju već koristi, primjerice, model Atto 3. Tesla također koristi ove baterije u osnovnoj verziji Modela Y, što dovoljno govori o njihovoj kvaliteti. Ova baterija je vrlo zanimljiva jer je vrlo otporna (proizvođač kaže da je neuništiva). Testovi su pokazali da je sposobna izdržati gnječenje kamiona od 46 tona, probijanje čavlima i zagrijavanje na 300º C bez da se zapali. S druge strane, raspored ćelija – u obliku ploča i bez modula – omogućuje ugradnju do 50% više aktivnog materijala u isti prostor. Na taj se način kompenzira niža gustoća energije LFP ćelija, čija je dodatna prednost što su cjenovno pristupačnije jer sadrže manje rijetkih metala.  KONAČNO SOLID STATE Revolucija u tehnologiji baterija? Kineski auto s 930 km dosega

Iz Mercedesa za sada ovu informaciju nisu ni potvrdili ni demantirali. LFP baterije su sve prisutnije na tržištu, posebno u Kini. U azijskoj zemlji, vodećem svjetskom proizvođaču baterija, proizvodnja LFP baterija više je nego udvostručena u odnosu na proizvodnju klasičnih NMC baterija u prvoj polovici ove godine. Sve više proizvođača odlučuje se za ovu cjenovno pristupačniju tehnologiju, posebice u jeftinijim automobilima. Osim Tesle, BYD-ovu LFP tehnologiju koriste i proizvođači kao što su Toyota, Kia i Ford. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.