Početna Magazin 823 pregleda

Bolidi Formule 1 danas su brzi, žestoki i prije svega štedljivi

FORMULA 1 TEHNIKA
Vidi galeriju 1/4
Bolidi Formule 1 danas su brzi, žestoki i prije svega štedljivi Bolidi Formule 1 danas su brzi, žestoki i prije svega štedljivi Bolidi Formule 1 danas su brzi, žestoki i prije svega štedljivi Bolidi Formule 1 danas su brzi, žestoki i prije svega štedljivi

Današnji vozači bolida Formule 1 moraju voziti izuzetno štedljivo, ali istovremeno i brzo, nadajući se kako dosta nepouzdan pogonski sklop neće zakazati tijekom utrke. Pogledajmo poboljšanja motora Renault Energy F1

U drugoj smo godini upotrebe revolucionarnih pogonskih jedinica u Formula 1 natjecanju, ali one i dalje predstavljaju velik izazov proizvođačima motora. Projekt razvoja pogonske jedinice za 2015. započet je šest mjeseci prije nego što su pogonske jedinice za 2014. uopće izišle na stazu. Poboljšani su svi sustavi i podsustavi dijelovima koji će najviše pridonijeti performansama. Glavne promjene obuhvaćaju motor s unutarnjim izgaranjem, turbopunjač i bateriju. Motor s unutarnjim izgaranjem odlikuje se novom komorom za izgaranje, konceptom ispušnog sustava i prilagodljivim konusnim usisima, u skladu s pravilima za 2015. Turbopunjač je učinkovitiji, a sustavi za obnovu energije mogu se nositi sa zahtjevnijom upotrebom.

FORMULA 1 TEHNIKA  | Author: Renault foto: Renault

S četiri dopuštene pogonske jedinice po sezoni, jednom manje nego 2014. godine, od motora se traži veća izdržljivost, a pouzdanost je još važnija. Revolucionarne pogonske jedinice sastoje se od motora s unutarnjim izgaranjem s turbopunjačem i snažnih sustava za obnovu energije. Smatra ih se najsloženijim pogonskim strojevima koji su ikad upotrijebljeni na stazi. V6 motor i njegovi električni motori snažni su, ali štedljivi i mogu proizvesti 850 KS, a pritom troše samo 100 kg goriva po utrci.

FORMULA 1 TEHNIKA  | Author: Renault foto: Renault

Današnje bolide Formule 1 tako pokreće 1,6-litreni V6 motor s unutarnjim izgaranjem s turbopunjačem. Ima izravno ubrizgavanje, dok je najveći broj okretaja motora 15.000 o/min. Snažan sustav povrata energije (ERS) s dva elektromotora-generatora: MGU-H, koji uzima energiju iz ispušnog sustava, i MGU-K, koji uzima energiju iz kočnog sustava. Tako se dobivena električna energija pohranjuje u bateriji. U usporedbi sa sustavom KERS od 2013., ERS koji se upotrebljava u pogonskim jedinicama 2015. ima dvostruko više snage (120 kW u odnosu na 60 kW), a energija koja se koristi za povećanje performansi 10 je puta veća.

Današnje pogonske jedinice imaju ukupnu najveću snagu 850 KS. Dvostruko ograničenje uporabe goriva; ukupna količina goriva za utrku ograničena je na 100 kg, a protok goriva na najviše 100 kg/h. Svaki vozač na raspolaganju ima četiri pogonske jedinice na godinu.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.