Početna Magazin 733 pregleda

Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km

CMB E-BIKE KONCEPT
Vidi galeriju 1/13
Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km Domaće je domaće, a ide na pedale i na struju do 100 km

Eugen kanjski, Zlatko Vidić i Zoran Krndija u garaži su iznjedrili jedan od najboljih elektrobicikala, a potpisuju i patent efikasnog elektromotora koji ga pokreće

Eugena Kanjskog i Zlatka Vidića povezao je zajednički cilj. Prije četiri godine odlučili su ideju o električnom biciklu pretvoriti u projekt koji će odjeknuti diljem svijeta. U međuvremenu zarazili su i Zorana Krndiju koji je postao ravnopravni član momčadi koja je odlučila hrvatsko znanje pretvoriti u hrvatski proizvod.

CMB E-BIKE KONCEPT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Nakon mukotrpnog posla, besanih noći, sati i sati provedenih za inženjerskim stolom i u radionici, vrijedna je trojka izašla na svjetlo dana sa svojih ruku djelom. CBM e-bike koncept, naziv je prototipa na dva kotača s kojim se neizmjerno ponose i koji su nam nakratko ustupili kako bi saznali što mi mislimo o njemu. Bili smo privilegirani i počašćeni njihovom idejom i te se predali vozačkoj recenziji.

CMB E-BIKE KONCEPT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Zlatkov zadatak bio je osmisliti i konstruirati bicikl, a Eugenov strujom ga oživjeti. Zajedno su dogovarali oblik i funkcije bicikla. Svaki je dio opreme bio podvrgnut provjeri i testiranju. Zoran je najbolji poznavatelj bicikala i njihov fanatičan zaljubljenik. Prvotni zadatak bio je napraviti stakloplastične kutije za baterije, a na kraju je izradio cijeli bicikl. Njegovo iskustvo imalo je veliki doprinos u finom podešavanju bicikla.

CMB E-BIKE KONCEPT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Zbog manjka profesionalne opreme poslužio se priručnim sredstvima. Okvir je testirao opterećenjem stražnje osovine svog automobila (860 kg) kako bi testirao izdržljivost komponenti u realnoj vožnji.

CMB E-BIKE KONCEPT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Elektromotor koji ga pokreće spada u tip hub motora namjenjene isključivo za pogon električnih bicikala, a smješten je u glavčinu zadnjeg kotača. Zanimljivo, i to je njihova umotvorina i jedan je od najboljih pokretača te vrste na tržištu. Za istaknuti je zadnju vilicu čiji je ovjes smješten s njene prednje strane. Napravljena je od ravnog lima s ugrađenim ukrutama, zbog torzione čvrstoće.

CMB E-BIKE KONCEPT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Trebalo je više od godine dana da se bicikl završi i dovede u vozno stanje. Kako su entuzijasti bili zadovoljni odrađenim poslom, bilo je logično da se udruže i ponude svoje radove na tržištu. Nadjenuto je ime CBM. U prijevodu je to Custom Bike Manufacturer. Za sada, nude i izradu električnog bicikla prema vlastitim zahtjevima.

Tehničke karakteristike
Naziv vozila: CMB E-BIKE KONCEPT
motor trofazni
napon 48 V
snaga 250-2500 W
hod prednje vilice 180-200 mm
hod zadnjeg amortizera 60 mm
maks.brzina 25 km/h (teoretski 52 km/h)
autonomija 100 km
kočnice hidrauličke disk shimano Roller XT
promjer diskova 203 mm
kapacitet baterije 30 Ah
vijek baterije 2000 ciklusa
kotači/gume 26x2,5 / 26x3
pedale i felge aluminijske
masa 50 kg
cijena  /

Na njega se može postaviti daljinsko zaključavanje s alarmom te GPS modul za praćenje. Napravili su i elektronički ključ za zaključavanje. Riječ je o opciji. Prema Zakonu brzina elektrobicikala ograničena je na 25 km/h. Pri toj brzini autonomija je 100 kilometara. Bicikl se može voziti i samostalno poput klasičnog bicikla na pedale, a također je moguća i ugradnja senzora. Uz njega je potrebno okretati pedale da bi elektromotor bio u funkciji.

Takav pristup predvidjela je i Europska unija u vezi s pogonom električnih bicikala. Teoretska brzina vozila na otvorenoj cesti je 52 km/h. Tada autonomija iznosi 55 km. Zanimljivo, posjeduje i tempomat. Koristi baterijske članke LiFePO4 velikog kapaciteta. Baterija nije opasna za okoliš, nije olovna i može se reciklirati.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.