Gdje su nestali kabrioleti? Auti bez krova na cestama sve rjeđa pojava

Kamo je nestalo "guštanje", ono s vjetrom u kosi? U modi su jednostavno drugačija vozila, sve je podređeno strujom pokretanim automobilima, ekologiji, manjoj potrošnji i sigurnosti...

1

S dolaskom ljeta mnogi razmišljaju o kupnji kabrioleta kako bi tijekom tih nekoliko vrućih i sunčanih mjeseci uživali u vožnji bez krova. Nažalost, malo ljudi može si to priuštiti jer to je vozilo samo za jedno godišnje doba.Također, svi koji ga kupe a nemaju dubok džep s njim moraju živjeti i ujesen i zimi, što je svakako manje ugodno nego za ljetnih vrućina. Iako neki od njih imaju i tvrdi krov, većina ih ima samo platneni. Isplati li se kupiti automobil u kojemu ćete uživati samo nekoliko mjeseci na godinu?

1

Možda su zato kabrioleti postali prava egzotika. Nekad je bilo obratno. "Dok je Bog po zemlji hodao" imali smo novca i za dva ili više automobila u obitelji, a jedan od njih je svakako mogao biti i kabrio. Svaki proizvođač koji je imalo držao do sebe imao je u proizvodnom programu barem jedno takvo vozilo. Kad je nastao novi model, ubrzo ga je slijedio i onaj bez krova. Danas nažalost nije tako. Nestali su bestseleri poput Peugeota CC, Nissanove Micre, Renaultova Meganea CC ili VW Eosa, Golfa bez krova...

1

Ipak ostalo je još nešto iz te atraktivne ponude. Audi, uz A5 Cabrio, ne odustaje od modela A3 Cabrio, BMW od svojih serija 2, 3, 4 i 6, a Fiat je upravo predstavio novi 124 Spider. Pogledamo li malo pažljivije vidjet ćemo kako su tu oni koji do premium štiha drže, a među njima briljira Mercedes koji se ističe s čak pet modela bez krova te Smartom Cabriom. Opel ima Cascadu, iako je vrlo rijetka pojava na hrvatskim cestama, a rijetki su i Mini, Porsche 718 Boxster, Buba Cabrio, Mustang, Jaguar. Najprodavaniji kabriolet u povijesti,  Mazda MX-5 također je u igri s novim modelom čije je podvozje 'posudio' i novi Fiat 124 Spider

1

Kabrioleti, pogotovo oni manji i više sportski, u pravilu nude u unutrašnjosti manje prostora. Platneni se krovovi sklapaju iza vaših leđa te je manje mjesta i u kabini. Brojni kabrioleti su i dvosjedi pa u njima nema mjesta za obitelj s djecom. Ipak, važan detalj o kojemu ovisi veličina prostora je i vrsta krova. Nekada su na kabrioletima postojali samo platneni krovovi, no u posljednjih desetak godina pojavili su se i metalni sklopivi, čak i na jeftinijim modelima poput kabrioletskih verzija kompakata i gradskih automobila. Prednosti tvrdih sklopivih krovova su bolja zaštita od vanjskih uvjeta i veća sigurnost u slučaju nesreće, no imaju i mana. Zauzimaju više mjesta pa prtljažnik takovi automobili gotovo ni nemaju.

1

Najbolje rješenje je ono koje je primijenjeno u nekim roadsterima, kombinacija mekanoga sklopivog krova i hardtop metalnoga krova koji se na vozilo montira u zimskim mjesecima. Najjeftiniji kabriolet na hrvatskom tržištu je "maleni" Fiat 500C, koji se može nabaviti za 108.000 kuna. Nije to pretjerano skupo, ali za guštanje bez krova kod nekih premium marki koje smo naveli, treba izbrojati daleko veću količinu novca. Najjeftiniji iz te kategorije je Audi A3 koji stoji više od 280.000 kuna, dok vrhove ljestvica zauzimaju auti poput Mercedesovih S-Cabrio i SL modela, raznih Porschea, Ferrarija itd., ćija se cijena ne isplati spominjati.

1

Koliko god je opustošeno tržište automobila bez krova zbog krize i slabije platežne moći, ipak ih je ponešto i ostalo, nama svima za guštanje, kad zagrije sunce. Neki ih vole, neki ne. Kabrioleti imaju mnogo nedostataka i malo prednosti, no nude ono nešto posebno. Možete li sebe zamisliti u nekome Jaguaru kabrioletu i da si ga možete priuštiti? Ma naravno, i tata bi sine!

1

Komentari