Na web adresama i na besplatnoj telefonskoj liniji 0800 1985 moguće je saznati jesu li 1.2, 1.6 i 2.0 TDI agregati na listi inkriminiranih. 26.457 vozila na kontrolu softvera
Od 26.457 inkriminiranih vozila u nas najviše je Volkswagena (14.230), slijede Škode (6310), Audiji (2517), Seati (836), a na popisu je i 2564 gospodarskih vozila. Sumnja se na još oko 14.000 auta iz Vokswagenove grupe koji su u Hrvatsku uvezeni u proteklih šest godina kao rabljeni – i za njih vrijedi sve što i za nove.
SVE O TDI AGREGATIMA SAZNAJTE NA www.volkswagen.hr; www.skoda.hr; www.seat.hr; www.audi.hr; www.porschecroatia.hr
PITAJTE hotline@porschecroatia.hr
NAZOVITE od 8 do 18 sati na besplatni broj 0800 1985
Vlasnici 26.457 Volkswagena, Škoda, Seata i Audija bit će pozvani u ovlaštene hrvatske servise, a njihov sporni softver koji mjeri između ostaloga i ugljične okside bit će resetiran, a prema potrebi i zamijenjen, rekao nam je u ekskluzivnom razgovoru Franz Lohninger, član Uprave Porsche Croatia.
Domaći zastupnik Hrvatima najomiljenih automobila kazao je kako ovom problemu prilaze s velikom pažnjom i željom da pomognu svim kupcima spornih automobila, koji imaju bilo kakvih pitanja, a jednako tako cilj im je sačuvati desetljećima stvarani ugled uzorite kompanije. Prema procjenama iz Porsche Croatije još najmanje 14.000 vozila koja su uvezena kao rabljena moglo bi pod isti tretman. Među njima je ponajviše Volkswagena, jer upravo je ta marka najtraženija među kupcima rabljenih.
- Otvorili smo hot line i omogućili svima koji sumnjaju da je baš njihovo vozilo među inkriminiranima da vrlo jednostavno to provjere. Na web adresama svih naših brendova (www.volkswagen.hr; www.skoda.hr; www.seat.hr; www.audi.hr; www.porschecroatia.hr) objavili smo sve relevatne informacije, a dovoljno je upisati broj šasije automobila i odmah će se saznati je li baš taj auto u skupini predviđenoj za odlazak u servis, riječi su jednog od dvojice Volksvagenovih čelnika u Hrvatskoj.
Vicko Ljuban, dipl. ing. i direktor Postprodaje u Porscheu Croatia tvrdi kako su do sada imali samo dva upita o aferi koja je pošteno uzdrmala svjetsku industrijsku scenu.
- Očigledno je kako vlasnici naših automobila nisu prestrašeni i ne vide ozbiljne razloge za zabrinutost. I ono dvoje kupaca pitalo nas je jedino; A hoće li im vozilo proći na eko testu. Naša je dužnost pregledati sve aute koje smo prodali od 2008. S TDI agregatima (1.2, 1.6 i 2.0).
Od 26.457 inkriminiranih vozila u nas najviše je Volkswagena (14.230), slijede Škode (6310), Audiji (2517), Seati (836), a na popisu je i 2564 gospodarskih vozila. Sve je spremno da se kontroli podvrgnu sva sporna vozila, no teško je očekivati da će to svi njihovi vlasnici i uraditi. U sličnim slučajevima dosad nije postojala obveza naknadnoga pregleda, a za očekivati je da će tako biti i ovaj put. I to usprkos nevjerojatnoj medijskoj pažnji koja prati navodno Volkswagenovo varanja softverom.
Od Franza Lohningera i Vicka Ljubana saznali smo kako Volkswagenova hrvatska podružnica ne čini ništa drugo nego i sve ostale širom svijeta i kako im je jedini cilj zadržati povjerenje kupaca te ukloniti eventualne nepravilnosti. Bez obzira koliko oni drže da je problem prenapuhan, učinit će sve da otklone i najmanje sumnje u kvalitetu vozila i ozbiljnost kompanije koju predstavljaju.
Prema njima brojni su razlozi ovako spektakularne kampanja, a najveći problem prema njima leži ponajviše u različitim normama na EU i američkom tržištu. I dok je u EU propisana norma od 80 miligrama NOx po prevaljenom kilometru u SAD-u je to i dvostrukno manje. Osim toga podloga za mjerenje u Europi je jednostavnija i temelji se na samo jednom labaratorijskom režimu idealizirane vožnje. U SAD-u je to puno strože i postoji 10 različitih hinjenih uvjeta vožnje. Upravo u navedenom dvojac iz hrvatskog Volkswagena vidi problem.
Zanimljivo, istaknuli su Lohnineger i Ljuban kako se cijela strka podigla u SAD-u samo zbog tri posto osobnih auta! Naime, upravo ih je toliko s dizelskim pogonom i pomalo apsurdno, Amerikanci nisu iste mjere primijenili prema teretnim vozilima, kojih ima mnogo više u SAD-u i koje uglavnom pogone agregati s oznakom Made in USA.
VIŠE I OPŠIRNIJE PROČITAJTE U NOVOM BROJU AUTO STARTA.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.