Provjerili smo u čemu se, kada ne testira nuklearne bombe i prijeti cijelom svijetu, vozi 'vrhovni vođa' Kim Jong-Un, a u čemu njegov izgladnjeli narod...
Kao što SAD ima Ford, Njemačka Volkswagen i Japan Toyotu, tako i Sjeverna Koreja ima Pyeonghwa Motors.
Ova kompanija pod režimom diktatorske vlade svake godine proizvodi malo civilnih automobila u svome sjedištu u gradu Nampo, luci na zapadnoj obali Sjeverne Koreje. U jednome jedinom prodajnom salonu u Pyongyangu posjetitelji mogu razgledati, isprobati i kupiti automobile. Trenuačtna ponuda Pyeonghwa Motorsa su 25 modela,a poneki izgledaju kao jeftine kopije europskih automobila.
Autoindustrija Sjeverne Koreje jedan je od važnih ogranaka nacionalne ekonomije, s puno manjim kapacitetima nego u Južnoj Koreji. Razlog tomu je što je cjelokupna autoindustrija podređena diktatorskom režimu, odnosno Narodnoj vojsci.
Iako Sjeverna Koreja ima kapacitete da proizvodi između 40 i 50 tisuća autommobila godišnje, posljednjih godina uz sankcije i ekonomsku krizu ta je brojka pala na samo nekoliko tisuća. Više od polovice proizvodnje vozila bazira se na vojnim vozilima, busovima, trolejbusima i tramvajima, a vrlo mali udio odnosi na civilne automobile. Ulice su često potpuno prazne, jer automobili su i dalje većini stanovnika nedostižan luksuz.
Sjeverna Koreja nije članica nikakvih međunarodnih organizacijama proizvođača automobila ili bilo kakvih industrijskih organizacija UN-a pa su informacije ostatku svijeta vrlo ograničene. Početak tamošnje autoindustrije bio je u sovjetskoj eri, kada je Sjeverna Koreja započela proizvodnju vozila po SSSR-ovoj licenci. Sovjetski Savez pomagao je Korejcima u izgradnji tvornica koje su bile opskrbljene sovjetskom tehnologijom. Prva proizvedena vozila u Sjevernoj Koreji bila su replike ruskih vozla GAZ.
U suvremenom razdoblju Sjeverna Koreja kupila je mnoge automobile svjetskih marki poput Mercedesa, Nissana, Jeepa, Honde i drugih pa ih replicirala u tvornici Pyeonghwa Motors. Također, Sada svoje 'domaće' automobile uspješno izvozi u Vijetnam.
S potpuno druge strane siromaštva, izolacije i zabrana stoji čelnik države Kim Jong-un. koji na privatnome računu navodno ima pet milijardi američkih dolara. Dok njegov narod gladuje, Kim godišnje potroši oko 600 milijuna dolara na luksuz, uključujući automobile, skupocjeni alkohol, cigarete i ostalo.
U službenim udžbenicima u sjevernokorejskim školama navodi se se kako je Kim Jong-un već u dobi od tri godine naučio voziti automobil. No nedvojbena istina je da Kim posjeduje impresivan vozni park. MSN navodi dkakoje 'vrhovni vođa' vlasnik višeod 100 skupocjenih automobila.
Najdraži mu je brend Mercedes-Benz, u čijim je luksuznim automobilima viđen mnogo puta. Također, poznato je kako je Kim vlasnik blindiranog i posebno rađenogaa, Mercedesa S600 Pullman čija se cijena, s obzirom na sigurnosnu opremu, procjenuje na 1,7 milijuna dolara. Iako UN-ove zabrane jasno navode da Sjeverna Koreja striktno ne smije uvoziti nakakvu luksuznu robu, doktatorska vlada ipak uspijeva opskrbiti svojega lidera čime god poželi.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
listovača
messerschmidt
messerschmidt
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.