Početna Magazin 64 pregleda

Jednako sposoban, ljepši i opremljeniji

Nissan X-Trail
Vidi galeriju 1/7
Jednako sposoban, ljepši i opremljeniji Jednako sposoban, ljepši i opremljeniji Jednako sposoban, ljepši i opremljeniji Jednako sposoban, ljepši i opremljeniji Jednako sposoban, ljepši i opremljeniji Jednako sposoban, ljepši i opremljeniji Jednako sposoban, ljepši i opremljeniji

U Lisabonu je prve kilometre zarolao nasljednik najučinkovitijeg, posebnog, ali ne baš lijepog japanskog SUV-a, zablistavši posve novim izgledom, opremom i znanom japanskom tehnologijom.

Znani X-Trail bio je neugledan i ružan, no upravo mu je jednostavan i prozaičan izgled nametnuo visoke ciljeve. Bio je to nakon Free Landera najefikasniji, a pri tome i tehnološki superioran SUV. Imao je terenske osobine dostojne pravih offroadera. X-Trail mogao se mjeriti s vrhunskim i rasnim terencima, a pripadao je tek SUV klasi. Koristili su ga ne samo ljubitelji sport utility kategorije, već i gorske službe, policija, vatrogasci… Imao je i sve one atribute toliko prisno vezane uz SUV vozila.

Bio je funkcionalan, prostran, polivalentan, upravljiv, učinkovit, komforan i moćan. I ono najvažnije, bio je i 30 posto jeftiniji od Free Landera, bio je cijenom povoljniji i od direktnih suparnika poput Toyote RAV, Ford Kuge, VW Tiguana… Pravim šmekerima njegov jednostavan i tugaljiv izgled nije smetao.

X Trail lako bi se mogao usporediti s Defenderom, koji i dan danas slovi kao kralj među off road vozilima, a 4×4 pogon, dizelski agregat ogromnog momenta i špera bili su mu udarna igla. I sve to bez gomile elektronske sigurnosne opreme, bez down hill controla, bez traction controla, bez parking senzora, video kamera… Bio je to po tehnološkim standardima i mogućnostima zapravo predvodnik klase. Zašto je sve ovo važno znati prije nego što počnemo odgonetavati što nam to nova generacija nudi? Punih 13 godina X Trail, nasljednik Terrana, bio je pojam za gore navedeno, a danas? Sve drukčije!!! Već na prvi pogled lako je uočiti kamo to streme Nissanovci.

Na prvi pogled doima se kao produženi Qashqai s kojim dijeli istu platformu, no 26,3 cm je duži, ima lock 4X4 mod i mogućnost korištenja sedam sjedala.

Novo vrijeme nametnulo im je i nove standarde, zahtjeve, pa i izgled. – Pa to je produženi Qashqai, bilo je prvo što je izustio moj prijatelj ugledavši X Trail na parkiralištu lisabonske zračne luke. Konzervativnog i robusnog izgleda se riješio i posve je preoblikovan. Izgleda suvremeno, dinamično, agresivno, ali ne više i unikatno. Sličan je manjim Nissanovim crossoverima, poput Qashqaija, Juka, Murana, s istim onim bumerang svjetlima, s jednakim maskama i bočnim ispupčenjima… OK, normalno je da nalikuje braći, ali kako to objasniti vlasnicima gotovo 1,7 milijuna X-Trailova koliko ih je proizvedeno u devet tvornica širom svijeta tijekom 13 godina.

Bio je to jedan od najglobalnijih automobila, jer prodavan je u čak 190 država. Teško se oteti dojmu kako će im puno lakše biti osvojiti nove kupce, nego uvjeriti stare da je baš novi X-Trail poseban koliko je bio stari. I dok se za novu generaciju Qashqaija može reći da je napravila tehnološki pomak od sedam milja, kad je o X Trailu riječ onda se isto može ustvrditi, ali samo kad je riječ o dizajnu te brojnim pridodanim multimedijalnim, elektronskim sigurnosnim sustavima te Infotainment funkcijama. I da, unutrašnjost je maštovitija. Nema tu japanske asketske ogoljenosti, nema tu više ni dosadnih plastičnih površina te krajnje simplificiranih instrumenata, pretinaca, sjedala, gepeka… Pri tome se nisu oslobodili ambicija da i nova generacija X Traila bude u skupini SUV auta pa i terenaca, zajedno sa Phatfinderom i Patrolom.

Bit će to žestok izazov za novi X Trail, jer njegova se bivša unikatnost sad utopila u izgledovni i tehnološki mainstream današnjih SUV automobila. Bolje rečeno – uprosječen je i uljepšan. Sve to nije nimalo čudno, jer karakter i sposobnosti duguje zajedničkoj novoj platformi Common Module Family, koju Nissan dijeli s Renaultom. Riječ je o rastezljivoj platformi, istoj onoj koju koristi i 26,3 cm kraći Qashqai. Iako je samo 1,7 cm duži od prethodnika, upravo zahvaljujući novoj platformi X Trail sada ima za čak 7,6 cm duži međuosovinski razmak. Ima više prostora u unutrašnjosti, izraženiju udobnost, poboljšanu krutost karoserije…

Novi je model širi za 3, a niži za 0,5 cm. Razmak od tla ostao je istovjetan – 21 cm, što mu omogućava zavidne terenske sposobnosti. Važno je istaknuti kako je novi model za 90 kg lakši, kako je bez obzira na krhkiji izgled čvršći. Kao što to i priliči ovakvom vozilu, osim klasičnog pogona na dva kotača nudi se i integralni All Mode 4×4, a mod je moguće promijeniti i tijekom vožnje uključivanjem sklopke na središnjoj konzoli. Dobro je to znani Nissanov sustav koji sve do brzine od 80 km/h stalno prati gas, okretaje i momenat kako bi predvidio proklizavanja i prerasporedio sile između prednje i stražnje osovine. Iznad navedene brzine snagu više prenosi na stražnju osovinu zbog boljeg «ležanja». Tu je dakako i Lock mod, stalan pogon 4×4, osmišljen za zahtjevne terene. Downsizing je prisutan i kod motorizacije.

Umjesto znanog 2.0 litarskog common rail dizelaša tu je sad 1.6 litarski cCi od 130 KS, a bit će mu ubrzo pridodan i benzinac jednake zapremine od 163 konja. On što je kod ovakvih vozila najvažnije odnosi se na okretni moment. Iako je novi dizelski motor manjih pluća moment mu je bolji. Postiže 320 Nm već od 1750/min. Sve drugo, vezano uz opremu, sigurnosne sustave, Nissanovog Safety Shield sustava…, gotovo da je jednako kao i kod Qashqaija. Hoće li mu ta nova Nissanova uniformiranost naškoditi ili će se dogoditi suprotno, znat će se već za koji tjedan u dobrom dijelu Europe, a kod nas tek na jesen kad počinje prodaja X-Traila. Cijena za 1.6 litarski dizelaš je još nepoznanica, no u pojedinim zemljama EU osnovni model stoji 29.000 eura.

Tehnički podaci

Nissan X-Trail 1.6 dCi
Cijena                         Osnovni model 227.240 kuna
Motor                          4 cilindra, dizelski
Obujam                       1598 cm³
Snaga                         96 kW / 130 KS pri 5000 o/min
Moment                      320 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač                       ručni, šest supnjeva
Maks. brzina               190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h    10,5 sek
Potrošnja                     4,7/3,7/4,1 l/100 km
Test                            4,5 l/100 km
Emisija CO2                129 g/km
Dimenzije d/š/v            4643/1820/1695 mm
Prtljažnik                     550/135 litara
Masa                          2085 kg
Garancija                    3 godine

Ocjena    7

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.