Početna Magazin 13355 pregleda

Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih

1
Vidi galeriju 1/10
Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih

Od prvoga do posljednjeg svaki je ovaj automobil zauvijek obilježio autoindustriju u prošlih 30-ak godina...

10. Jaguar XJ220

Ovaj je mitski automobil prvi put predstavljen 1988. godine na salonu automobila u Birminghamu. Pokreće ga 3,5-litreni motor twinturbo V6, koji 'ispucava' 549 KS i omogućava mu najveću brzinu 341 km/h. Taj je rezultat omogućio držanje rekorda najbržega automobila na svijetu od 1992. do kraja 1993. Prepoznatljvoga je dizajna, a mnogi smo imali upravo XJ220 na brojnim posterima superautomobila. Proizvedeno je samo 275 primjeraka ovoga britanskog superauta. 

1 | Author: Jaguar foto: Jaguar

9. Audi R8

Prvi Audijev superautomobil u povijest javnosti je pokazan 2007. godine, a ne samo da je ostvario cilj, nego ga je i višestruko nadmašio postavši sinonimom za "svakodnevni" superauto. R8 je postao jedan od najprodavanijih superautomobila u povijesti i zasluženo ostvario status legende. Također, bio je prvi serijski automobil s Full-LED svjetlima. Iako mnogi nisu ljubitelji njegova dizajna, Audi R8 sve je uspio nadoknaditi izvrsnom svestranošću i voznim odlikama. U najsnažnijoj izvedbi V10 Plus+ danas razvija čak 605 KS, a ima najsofisticiranije tehnologije i pruža vrhunski Audijev luksuz. Također, proizvodi se i u kabrioletskoj verziji Spyder. 

1 | Author: AUDI foto: AUDI

8. Ferrari Enzo

Napravljen i nazvan u čast osnivaču Enzu Ferrariju, ovaj je automobil 2002. postavio letvicu performansi i voznih odlika dotada neviđenih u autoindustriji. S obzirom na to što je te godine Ferrari osvojio prvi naslov u F1 u novome tisućljeću, čelnici su odlučili napraviti automobil s jednakom tehnologijom. Naime, većina sustava, mjenjač, sučelje i komande napravljeni su u suradnji s Ferrarijevim F1 timom. Ispod poklopca krio se atmosferski V12 motor koji je razvijao 650 konjskih snaga, uz masu cijelog auta 1360 kilograma. Te brojke omogućile su Enzu maksimalnu brzinu 350 km/h. Samo je 349 primjeraka proizvedeno. Ta brojka danas je puno manja (brojni sudari) pa je Enzo postao pravi raritet za kakav danas valja izdvojiti i preko milijun eura.

1 | Author: Ferrari foto: Ferrari

7. Pagani Zonda

Još jedna u nizu "ikona brzine" iz prošlih godina, Pagani je nastao kao odgovor nadmoćnijim Ferrariju i Lamborghiniju. Osnivač Horacio Pagani radio je za Lamborghini, otkuda je u "solo" vode otišao 1992.. Htio je dokazatikako se u Italiji može napraviti brz automobil a da to nije Ferrari ili Lambo. Nakon sedam godina razvijanja, na tržište je 1999. stigao Pagani Zonda. Jedan model ovoga talijanskog proizvođača ostao je sve do 2011., kada je zamijenjen Huayrom. Zonda je u tih 12 godina postala simbolom alternative i snage na području superautomobila. Pokretao ju je AMG-ov motor V12 biturbo, koji je u posljednjim godinama razvijao i 760 KS.

1 | Author: Pagani foto: Pagani

6. Porsche 911

Čim vidimo ovaj naziv nema se što puno govoriti. Svi znaju tko je i što je Porsche 911. Legendarni "elfer" već je preko pet desetljeća sinonim za njemačku brzinu, prestiž i luksuz. Nedavno je proizveden i jubilarni milijunti primjerak 911-ice, a kroz sve te godine 911 je ostao vjeran bazičnom i klasičnom dizajnu i silueti. Najdugovječniji sportski kupe na svijetu i danas žari i pali svijetom, jači no ikad. U najsnažnijoj verziji  911 Turbo S danas razvija čak 580 KS i do stotke juri 2,6 sekundi. Ovaj automobil uvijek treba uzimati s dozom poštovanja, jer je od 1963. do danas uspio održati popularnost među ljubiteljima sportskih automobila. 

1 | Author: Porsche foto: Porsche

5. Koenigsegg 

Na petome mjestu našao se švedski proizvođač luđački ekstremnih automobila. Namjerno nismo odabrali točan model ove švedske kompanije jer je baš svaki automobil koji je izašao iz tvornice u Ängelholmu jednako brz i 'manijakalan'. Početkom devedesetih godina prošlog stoljeća Christian Von Koenisegg krenuo je u ostvarenje svog sna - proizvodnju najbržih i najpreciznijih automobila na svijetu. Godine 2005. to je ostvario modelom CCR, koji je tada postao najbržim serijskim automobilom na svijetu, srušivši brzinski rekord McLarena F1. Prije tri godine Koenisegg je predstavio model One:1.  Pojasnimo, taj je automobil zapravo model Agera R, ali s osjetnim povećanjem snage. One:1 proizvodi 1 MW snage, odnosno 1360 KS te teži 1360 kilograma. Savršeni omjer snage i mase 1 : 1 postiže zahvaljujući velikoj upotrebi karbonskih materijala i 5,0-litrenome motoru twinturbo V8.

1 | Author: Autocar foto: Autocar

4. McLaren F1

Ikona. Rekorder. Legenda. Sve to je McLaren F1. Samo izgovaranje njegova naziva tjera strah u kosti, a i s razlogom, jer je upravo taj automobil označio 90-te godine prošlog stoljeća. Predstavljen 1992., McLaren F1 bio je trosjed unikatnog i prepoznatljivog izgleda te se instantno našao na vrhu popisa želja gotovo svih ljubitelja automobila. No, izgled i stas nisu jedini razlozi što je McLaren F1 ostvario status legende. Najveći razlog je njegova brzina, dotada gotovo neshvatljiva u bilo kojem obliku. Davne 1998. McLaren je ostvario rekordnu brzinu 372 kilometra na sat! Taj je rezultat šokirao cijeli svijet i potvrdio McLaren F1 kao ikonu koja izaziva strahopoštovanje. Toliku brzinu omogućio mu je BMW-ov 6,1-litreni motor V12, koji je razvijao 636 "konja". Danas je izuzetno rijedak, s obzirom na to što je proizvedeno samo 106 primjeraka. Neke poznate osobe koje ga posjeduju su Jay Leno, Sultan od Bruneja i Rowan Atkinson.

1 | Author: McLaren foto: McLaren

3. Ferrari LaFerrari

Nasljednik Enza automatski je zaradio visoko mjesto na našemu popisu jer je najmoderniji, najbrži i najekskluzivniji Ferrari ikada proizveden. Cijena je debelo preko milijun eura, a proizvedeno je svega 500 primjeraka. Aperta, verzija bez krova, dala je dodatnu dozu prestiža i proizvedena je u još 209 primjeraka. LaFerrari pokreće kombinacija 6,3-litrenog atmosferskog motora V12, koji "ispucava" 800 KS i sustava HY-KERS, preuzeta iz bolida Formule 1, koji zahvaljujući tehnologiji struje i prikupljanja energije tijekom kočenja daje dodatnih 161 KS na raspolaganje. To znači da LaFerrari ukupno razvija 961 KS koje prenosi na stražnju osovinu. Karoserija je potpuno izrađena iz karbonskih vlakana i samo četiri montažna dijela. LaFerrari je opremljen modernim i inovativnim sustavima stabilizacije i najboljim mjenjačem na tržištu superautomobila. Sve to omogućava najveću brzinu 350 km/h i ubrzanje do stotke za 2,4 sekunde.

1 | Author: Ferrari foto: Ferrari

2. Porsche 959

Ovaj se Porsche proizvodio od 1986. do 1993., a s trake je sišlo 345 primjeraka. Nastao je iz ideje o natjecanju u relijaškoj Grupi B. U vrijeme predstavljanja, twinturbo 959 bio je najbrži serijski automobil na svijetu, s najvećom brzinom 314 km/h. U tome je razdoblju Porsche 959 bio sinonim za tehnološki i inženjerski najnapredniji cestovni automobil ikada proizveden, te podloga za nastanak svih budućih superautomobila. Postao je ikona 1980-ih, standardno je razvijao 444 KS (u nekim Porscheovim tuning varijantama i do 585 KS) i do stotke jurio malo više od 3 sekunde. Neko je vrijeme bio apsolutni broj jedan na cestama, sve dok se nije pojavio automobil s vrha našega popisa.

1 | Author: Porsche foto: Porsche

1. Ferrari F40

Godinu nakon Porschea 959 stigao je Ferrari F40. Tada je cijeli svijet "poludio" za ovim automobilom. Nije on bio samo posljednji Ferrari čiji je nastanak potpisao Enzo Ferrari, nego je i proizveden u čast 40 godina postojanja "propetoga konjića". U tomu trenutku Ferrari F40 bio je najbrži i najskuplji cestovni automobil koji je ta kuća ikada proizvela. To nije bilo čudo, s obzirom na to što je F40 pokretao 2,9-litreni motor twinturbo V8 koji je "lansirao" čak 475 KS. Osim što mu je to omogućilo da bude brži od ljutoga rivala, Porschea 959, također je rezultiralo vječnom slavom i respektom. Čak 70 % ljubitelja automobila u jednome je istraživanju smjestilo F40 na prvo mjesto najboljih automobila u povijesti. F40 također posjeduje bezvremenski lijep dizajn te ultralaganu karoseriju, potpuno izrađenu iz karbonskih vlakana. Ogromnu popularnost F40 može zahvaliti upravo besprijekornome dizajnu i neprikonsovenim performansama te maksimalnoj brzini 317 km/h. I danas izaziva veliku dozu strahopoštovanja, nešto nalik na McLaren F1, ali u puno većoj količini. 

1 | Author: Ferrari foto: Ferrari

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.