Legenda za legendom: Ovo je TOP 10 superautomobila ikada proizvedenih

Od prvoga do posljednjega svaki je od ovih automobila zauvijek obilježio autoindustriju u proteklih 30-ak godina...

10. Jaguar XJ220

Ovaj je mitski automobil prvi puta predstavljen 1988. godine na salonu automobila u Birminghamu. Pokreće ga 3,5-litreni twinturbo V6 motor, koji "ispucava" 549 KS i omogućuje ovome automobilu maksimalnu brzinu 341 km/h. Taj je rezultat omogućio držanje rekorda najbržega automobila na svijetu od 1992. do kraja 1993. Prepoznatljvog dizajna, mnogi od nas imali su upravo XJ220 na brojnim posterima superautomobila. Proizvedeno je svega 275 primjeraka ovog britanskog superauta. 

1

 

9. Audi R8

Prvi Audijev superautomobil u povijest javnosti je pokazan 2007. godine, a ne samo da je ostvario cilj, nego ga je i višestruko nadmašio postavši sinonim za "svakodnevni" superauto. R8 je time postao jedan od najprodavanijih superautomobila u povijesti i zasluženo ostvario status legende. Također, bio je prvi serijski automobil s Full-LED svjetlima. Iako mnogi nisu ljubitelji njegova dizajna, Audi R8 sve je uspio nadoknaditi izvrsnom svestranošću i voznim odlikama. U najsnažnijoj V10 Plus+ izvedbi danas razvija čak 605 KS, a u isto vrijeme posjeduje najsofisticiranije tehnologije i pruža vrhunski Audijev luksuz. Također, proizvodi se i u kabrioletskoj Spyder verziji. 

1

 

8. Ferrari Enzo

Napravljen i nazvan u čast osnivaču Enzu Ferrariju, ovaj je automobil 2002. postavio letvicu performansi i voznih odlika do tada neviđenih u autoindustriji. S obzirom da je te godine Ferrari osvojio prvi naslov u F1 u novome tisućljeću, čelnici su odlučili napraviti automobil s jednakom tehnologijom. Naime, većina sustava, mjenjač, sučelje i komande napravljeni su u suradnji sa Ferrarijevim F1 timom. Ispod poklopca krio se atmosferski V12 motor koji je razvijao 650 konjskih snaga, uz masu cijelog auta 1360 kilograma. Te brojke omogućile su Enzu maksimalnu brzinu 350 km/h. Svega 349 primjeraka je ikada proizvedeno. Ta brojka danas je puno manja (brojni sudari), te je Enzo postao pravi raritet. Raritet za koji danas valja izdvojiti i preko milijun eura.

1

 

7. Pagani Zonda

Još jedna u nizu "ikona" brzine proteklih godina, Pagani je nastao kao odgovor nadmoćnijem Ferrariju i Lamborghiniju. Osnivač Horacio Pagani radio je za Lamborghini, od kuda je u "solo" vode otišao 1992.. Htio je dokazati da se u Italiji može napraviti brzi automobil, a da to nije Ferrari ili Lambo. Nakon sedam godina razvijanja, na tržište je 1999. stigla Pagani Zonda. Jedan model ovog talijanskog proizvođača ostao je sve do 2011., kada je zamijenjen Huayrom. Zonda je u tih 12 godina postala simbolom alternative i snage na području superautomobila. Pokretao ju je AMG-ov V12 biturbo motor koji je u posljednjim godinama razvijao i 760 KS.

1

 

6. Porsche 911

Čim vidimo ovaj naziv, nema se što puno govoriti. Svi znaju tko je i što je Porsche 911. Legendarni "elfer" već je preko pet desetljeća sinonim za njemačku brzinu, prestiž i luksuz. Nedavno je proizveden i jubilarni milijunti primjerak 911-ice, a kroz sve te godine 911 je ostao vjeran bazičnom i klasičnom dizajnu i silueti. Najdugovječniji sportski kupe na svijetu i danas žari i pali svijetom, jači no ikad. U najsnažnijoj 911 Turbo S verziji danas razvija čak 580 KS i do stotke juri 2,6 sekundi. Ovaj automobil uvijek treba uzimati s dozom poštovanja, jer je od 1963. do danas uspio održati popularnost među ljubiteljima sportskih automobila. 

1

 

5. Koenigsegg 

Na petom mjestu našao se švedski proizvođač luđački ekstremnih automobila. Nismo odabrali točan model ove švedske kompanije i to namjerno, jer je baš svaki automobil koji je izašao iz tvornice u Ängelholmu jednako brz i manijakalan. Početkom devedesetih godina prošlog stoljeća, Christian Von Koenisegg krenuo je u ostvarenje svog sna - proizvodnje najbržih i najpreciznijih automobila na svijetu. Godine 2005. to je ostvario modelom CCR, koji je tada postao najbrži serijski automobil na svijetu, srušivši brzinski rekord McLarena F1. Prije tri godine Koenisegg je predstavio model One:1. Da pojasnimo, taj je automobil zapravo model Agera R, ali s osjetnim povećanjem snage. One:1 proizvodi 1 MW snage, odnosno 1360 KS, te teži 1360 kilograma. Savršeni 1:1 omjer snage i mase postiže zahvaljujući širokoj upotrebi karbonskih materijala te 5,0-litrenom twinturbo V8 motoru.

1

 

4. McLaren F1

Ikona. Rekorder. Legenda. Sve to jest McLaren F1. Samo izgovaranje njegovog naziva tjera strah u kosti, a i s razlogom, jer je upravo taj automobil označio 90-te godine prošlog stoljeća. Predstavljen 1992., McLaren F1 bio je trosjed unikatnog i prepoznatljivog izgleda, te se instantno našao na vrhu popisa želja gotovo svih ljubitelja automobila. No, izgled i stas nije jedini razlog zbog kojega je McLaren F1 ostvario status legende. Najveći razlog je njegova brzina, do tada gotovo neshvatljiva u bilo kojem obliku. Davne 1998. McLaren je ostvario rekordnu brzinu 372 kilometara na sat! Taj je rezultat šokirao cijeli svijet i potvrdio McLaren F1 kao ikonu koja izaziva strahopoštovanje. Toliku brzinu omogućio mu je BMW-ov 6,1-litreni V12 motor koji je razvijao 636 "konja". Danas jed izuzetno rijedak, s obzirom da je proizveden u samo 106 primjeraka. Neke od poznatih osoba koje ga posjeduju su Jay Leno, Sultan od Bruneja i Rowan Atkinson.

1

3. Ferrari LaFerrari

Nasljednik Enza automatski je zaradio visoko mjesto na našemu popisu, jer je najmoderniji, najbrži i najekskluzivniji Ferrari ikada proizveden. Cijena mu iznosi debelo preko milijun eura, a proizvedeno je svega 500 primjeraka. Aperta verzija bez krova dala je dodatnu dozu prestiža i proizvedena je u još 209 primjeraka. LaFerrari pokreće kombinacija 6,3-litrenog atmosferskog V12 motora koji "ispucava" 800 KS, te HY-KERS sustava preuzetog iz bolida Formule 1, koji zahvaljujući tehnologiji struje i prikupljanja energije tokom kočenja daje dodatnih 161 KS na raspolaganje. To znači da LaFerrari razvija ukupnih 961 KS koje prenosi na stražnju osovinu. Karoserija je kompletno izrađena od karbonskih vlakana te svega 4 montažna dijela. LaFerrari je opremljen modernim i inovativnim sustavima stabilizacije te najboljim mjenjačem na tržištu superautomobila. Sve to omogućuje maksimalnu brzinu 350 km/h i ubrzanje do stotke za 2,4 sekunde.

1

 

2. Porsche 959

Ovaj se Porsche proizvodio od 1986. do 1993., s ukupno 345 proizvedenih primjeraka. Nastao je kao ideja za natjecanje u reli Grupi B. U vrijeme predstavljanja, twinturbo 959 bio je najbrži serijski automobil na svijetu, s maksimalnom brzinom 314 km/h. U to je vrijeme Porsche 959 bio sinonim za tehnološki i inženjerski najnapredniji cestovni automobil ikada proizveden, te podloga za nastanak svih budućih superautomobila. Postao je ikona 1980-ih, standardno je razvijao 444 KS (u nekim Porsche tuning varijantama i do 585 KS) te je do stotke jurio za nešto više od 3 sekunde. Jedno je vrijeme bio apsolutni broj jedan na cestama, sve dok se nije pojavio automobil s vrha našeg popisa.

1

1. Ferrari F40

Godinu dana nakon Porschea 959, stigao je Ferrari F40. Te je godine cijeli svijet "poludio" za ovim automobilom. Nije samo da je F40 bio posljednji Ferrari čiji je nastanak osobno potpisao Enzo Ferrari, nego je i proizveden u čast 40 godina postojanja "propetog konjića". U tom trenu Ferrari F40 bio je najbrži i najskuplji cestovni automobil koji su ikada proizveli. To nije bilo čudo, s obzirom da je F40 pokretao 2,9-litreni twinturbo V8 motor koji je "lansirao" čak 475 KS. Osim što mu je to omogućilo da bude brži od ljutog rivala Porschea 959, također je rezultiralo vječnom slavom i respektom. Čak 70% ljubitelja automobila u jednom je istraživanju smjestilo F40 na prvo mjesto najboljih automobila u povijesti. F40 također posjeduje bezvremenski lijep dizajn te ultralaganu karoseriju, potpuno izrađenu od karbonskih vlakana. Ogromnu popularnost F40 može zahvaliti upravo besprijekornom dizajnu i neprikonsovenim performansama te maksimalnoj brzini 317 km/h. I danas izaziva veliku dozu strahopoštovanja, nešto nalik na McLaren F1, ali u puno većoj količini. 

1

Komentari