Početna Magazin 41 pregleda

Limena aristokracija na jezeru Como

VILLA D'ESTE 2015
Vidi galeriju 1/9
Limena aristokracija na jezeru Como Limena aristokracija na jezeru Como Limena aristokracija na jezeru Como Limena aristokracija na jezeru Como Limena aristokracija na jezeru Como Limena aristokracija na jezeru Como Limena aristokracija na jezeru Como Limena aristokracija na jezeru Como Limena aristokracija na jezeru Como

Što bi Nijemci dali da imaju prošlost... Najluksuznija oktanska fešta na svijetu i ove je godine odabrala najbolje među klasicima, još jednom Ferrari i Alfa

Svakog ljeta svjetska automobilistička aristrokracija okuplja se tradicionalno u Grand Hotelu Villa d’Este, jednom od najprestižnijih svjetskih hotela. Opuštena atmosfera vladala je tijekom spektakularne parade oldtimera koji su nastajali između 1920. i 1980., a u samom fokusu bili su oni iz sedamdesetih. Zeleni travnjaci koji se spuštaju do same obale tirkiznog jezera Como poprište su najljepše od najljepših izložbi. I tako to već od 1929. kada se među bogatašima rodila ideja o njegovanju kulta auta.

VILLA D'ESTE 2015 | Author: Daniel Tomičić foto: Daniel Tomičić

Jednom godišnje tu se bira najljepši od najljepšeg. Kao i obično, glavne nagrade među klasicima odnijeli su Alfa Romeo i Ferrari. Nimalo čudno, jer ako “talijani” nisu konkurentni danas, povijest im je respektabilna. Suci su im se iznova poklonili. Prvu nagradu osvojio je Alfa Romeo 8C 2300 Spider Zagato (1932.). Njen vlasnik je David Sydorick, jedan od poznatijih brokera s Wall streeta, kolekcionar koji se opušta uz oldtimere nakon stresnih novčanih transakcija.

VILLA D'ESTE 2015 | Author: Daniel Tomičić foto: Daniel Tomičić

Ništa drukčijeg ukusa nisu bili ni posjetitelji koji su pobjednikom proglasili Ferrari 166M Barchettu Touring (1950.). To je bio prvi Ferrari mitskog Giannija Agnellija, vlasnika FIAT-a. Na Concorsu se u njemu provozao njegov unuk, ekscentrični Lapo Elkann. Zanimljivo, ovaj posebni primjerak u vlasništvu je ostavštine Jacques Swatersa (umro 2010. u 84. godini), predanog kolekcionara i čovjeka koji je uživao posebno povjerenje velikog Agnellija. On je to svojom oporukom i potvrdio i stoga je sasvim normalno što je prvi Ferrari u Villa d’Este provozao unuk “Avvocata”. I stari Agnelli, baš kao i vjerni mu Swaters, mogu mirno počivati, jer njihova ideja i danas živi.

VILLA D'ESTE 2015 | Author: Daniel Tomičić foto: Daniel Tomičić

Konceptni auto Bentley Exp 10 Speed Six coupé, pobjednik je u klasi suvremenih auta. Kolika je konkurencija na Concorsu najbolje govori to što su nezapaženo prošli dragulji poput Lancia Stratos Alitaliae, legendarnog Sandra Munarija ili McLarena M1A Elvisa Presleya, koji vozi austrijski kolekcionar nadimka „Elvis”. Ništa bolje nije prošla ni 90-a obljetnica Rolls-Royceova modela Phantom. Samo jubileja radi, pored jezera Como na okupu su bile sve generacije (6) prestižnog brenda. Zagato je predstavio hommage Maseratiju 450S Costin-Zagato (1957.), nazvanog Mostro Zagato powered by Maserati.

VILLA D'ESTE 2015 | Author: Daniel Tomičić foto: Daniel Tomičić

Posljednjih desetak godina ovo događanje sve je popularnije. Danas je to neizostavno mjesto u kalendaru ljubitelja limenih ljubimaca, a biti tamo smatra se prestižem. Villa d’Este i prostrani vrt Ville Erba mjesta su gdje se klasika, a i njihovi vlasnici izlažu javnosti. Crème de la crème je to automobilističkog svijeta. Sve to egzistira već 86 godina i popraćeno je ne samo spektakulranom kulisom i atraktivnim oldtimerima, već i uzvanicima koji imaju što pokazati.

VILLA D'ESTE 2015 | Author: Daniel Tomičić foto: Daniel Tomičić

Uglavnom, riječ je o pripadnicima višeg staleža, uspješnim poslovnjacima, estradnjacima, bogatašima…, koji za ovu prigodu moraju poštivati niz tradicionalnih pravila, tako i nepisani „dress code” povijesnog odijevanja. Svake godine 80-ak klasika natječe se za najprestižnije nagrade. Većinom su unikati. Ručno su ih napravili najvještiji karoseristi po nacrtima najboljih dizajnera i po željama najbogatijih ljudi Zlatnoga doba automobilizma, koje je započelo nakon Prvoga svjetskog rata, a prekinuto naftnom krizom 70-ih. Svake godine izloženi su drugi auti.

Komentari 0

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • morenocro

    Pa nego tko drugo nego Talijani.... Drugo novinaru,kako možeš napisati da talijani nisu konkurentni danas??!! Nisu sa Fiatom ali su sa recimo Ferrarijem ili Maseratijem itd.....Alo?!! Kako možeš napisati takvu neistinu!

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.