Macau GP: Kineska gradska utrka opasnija i brža od Monaka

Macau GP: Kineska gradska utrka opasnija i brža od Monaka
foto: Arhiva Auto start

Posebna administrativna regija Macau, bivša portugalska kolonija, dom je utrke Grand Prix, luđe, uže, brže i opasnije od Monaka

U mnogočemu je Macau sličan Monaku. Riječ je o gradu s posebnom administrativnom regijom koji se fizički nalazi unutar granica NR Kine. No, riječ je o bivšoj portugalskoj koloniji koja je 1999. vraćena pod kinesku upravu. Gusto je naseljen, a na relativno malome prostoru živi skoro milijun stanovnika s dva službena jezika, kineskim i portugalskim. Usto je i dobro razvijen, a gospodarstvo se u posljednjih nekoliko desetljeća temelji na turizmu.

1

Osim povijesnoga centra koji je pod zaštitom UNESCO-a, gradom dominiraju velebni neboderi, mostovi, milijuni svijetlećih reklama, a noćni život je bogat i onima s dubljim džepom omogućuje provod života. Svega tu ima, od kasina, restorana i svačega drugoga pogodnog za dekadentne zabave. Jednom u godini Macao se pretvara i u stazu za Veliku nagradu. Isto je riječ o gradskoj utrci, no od one u Monte Carlu razlikuje se po tome što je staza još uža, još brža, dvostruko dulja i višestruko opasnija.

1

Staza koju okružuju metalne ograde i žičana zaštita od izlijetanja zove se Guia i duga je 6120 metara. Dosada je održana 64 puta. Prvi put je organizirana 1954. u vidu "potrage za blagom", no već sljedeće godine pretvorena je u pravu automobilističku utrku. U svijetu automobilizma Macau GP izaziva strahopoštovanje, a pobjeda na ovoj utrci puno znači za karijeru mladih vozača. Na ovome su mjestu u kategorijama manjih Formula pobjeđivali mladi vozači koji su kasnije probili i do Formule 1.

1

Utrka je isprva bila namijenjena turističkim automobilima no s godinama se razvijala i glavnu ulogu preuzela je utrka Formule 3. Staza je na najužem dijelu široka samo sedam metara, a zbog kombinacije izuzetno brzih i izuzetno sporih zavoja u svijetu automotosporta smatra se izuzetno zahtijevnom. Na mnogim se mjestima zavoji prolaze "punim gasom" brzinama većim od 250 km/h, a mjesta ni najmanjim pogreškama jednostavno nema.

1

Metalne ograde ne praštaju ni najmanju pogrešku, a zbog činjenica da zona izlijetanja uopće ne postoje nerijetko se događaju naleti i masovni sudari. U povijesti gotovo da nije bilo utrke bez prekida i masovnih sudara. Nažalost i ozljede vozača u nesrećama na ulicama Macaua nisu rijetke, baš kao ni ljudske žrtve.

Naime, posljednja žrtva staze Giuia je tridesetjednogodišnji motociklistički as Britanac Daniel Hegarty. No, unatoč opasnosti, Macau GP iz godine u godinu privlači sve veći broj natjecatelja, a osim Touring Cars i Formule 3, vozi se i motociklistička utrka, GT serija i razne druge kategorije. Nerijetko se mogu vidjeti i bolidi Formule 1 no samo u pokaznoj vožnji.

1

Automobilistička kultura toliko je snažna u Macau da je grad otvorio 1993. muzej autosporta u kojima se čuvaju neki od pobjedničkih bolida. Jedan od najzanimljivijih eksponata je Formula Ralt RT-3 s Toyotinim motorom kojom je legendarni Brazilac Ayrton Senna pobijedio 1983.

1

Komentari