Japansko-hrvatski bolid Tajima Rimac E-Runner Concept One osvojio je u nedjelju senzacionalno drugo mjesto na kultnoj brdsko-brzinskoj utrci Pikes Peak
Čudesan uspjeh u SAD-u postigao je hrvatski tvorničar zajedno s m, na stazi gdje se dolaze dokazivati svjetske veličine poput osmerostrukog prvaka svijeta u reliju Sebastiena Loeba, Mitsubishija… Malo tko ih je shvaćao ozbiljno, malo je tko vjerovao kako će utrku voziti ispod deset minuta i to u elektro bolidu.
Kako je samo divno bilo pogledati na redosljed nedjeljnje kultne utrke Broadmoor Pikes Peak International. Nobuhiro Tajima, šezdesetičeterogodišnja japanska automobilistička legenda i jedan od značajnijih industrijalaca završio je kao drugoplasirani na najzahtjevnijem brdsko automobilističkom natjecanju na svijetu.
Ni manje ni više nego za upravljačem elektro bolida Tajima Rimac E-Runner Concept One!, čiji je tjuner Mate Rimac! Japansko-hrvatska električna alijansa našla se na podiju utrke koja služi za dokazivanje i najuspješnijim pilotima, jednako kao i vodećim svjetskim auto kompanijama. Tajima Rimac E-Runner Concept_One, kirurškom je točnošću savladavao dugačke zavoje uspona u Coloradu, staze koja starta na nadmorskoj visini od 2865 metara, a završava visoko u oblacima, na 4302 metara nadmorske visine.
Monster je nadimak neizživljenog japanskog trkača koji i u poznim godinama želi pokazati svijetu kako su Japanci spremni na najveća djela. U svom pohodu na podij, Monster je ni manje ni više nego potražio usluge u Svetoj Nedelji – u Rimac automobilima. Samo mjesec dana prije starta utrke u Coloradu Tajima Rimac E-Runner Concept One vozio je svoje prve krugove po Grobniku i na Mičevcu, a većina skeptika proglašavala je ovaj projekt ravnim najvećoj utopiji. Što može ishlapljeli Japanac, koji je godinama azijskim utrkama harao u Suzukijima u kombinaciji, svijetu još uvijek anonimnog hrvatskog inženjera Mate Rimca?
Malo tko ih je shvaćao ozbiljno, malo je tko vjerovao kako će utrku voziti ispod deset minuta i to u elektro bolidu. S vremenom od 9 minuta i 32 sekunde zaostali su za pobjednikom, također u bolidu pokretanom električnom energijom, Rhys Millerom 24,8 sekundi. Amerikanac je skinuo i prošlogodišnji rekord Mitsubishi MiEV Evolution, koji je uz pomoć struje se uspeo na same vrhunce Colorada za 9:08.188. Greg Tracy je prošle godine zaostao za prvoplasiranim Romainom Dumasom i njegovim benzinskim super bolidom – prototipom sportskog auta za Le Mans za svega nekoliko sekundi. Bila je to zapravo demonstracija moći Mitsubishijeve tehnologije elektro pogona. Usprkos nevjerojatnim ubrzanjima rekord staze koji drži čuveni Sebastien Loeb iz 2013.
U Peugeotu 208 T16 Pikes Peak i dalje je nedodirnjiv. Najuspješniji i najbolji automobilista svih vremena na Pikes Peak se uspeo za 8 minuta i 13 sekundi. Punih je to 53 sekunde bolje od vremena koje je imao ovogodišnji pobjednik u elektro autu. Upravo u gotovo minuti zaostatka za klasičnim sportskim benzincima ležao je razlog zašto je Mitsubishi uzeo godinu dana stanke. Naprosto su odlučili ne startati sve dok ne “proizvedu” elektro bolid koji je u stanju srušiti ludi rekord osmerostrukog pobjednika i to uzastopnog, WRC-a.
Vrijeme koje je na Pikes Peaku ove godine postigla japansko-hrvatska kombinacija 25 sekundi je slabije od vremena Mitsubishi MiEV Evolution iz prošle godine, no ispod je 10 minuta, što se smatra kao magičnom granicom za aute pogonjene električnom energijom.
Koliko je samo ova utrka važna za dokazivanje i demonstraciju moći svjedoči prisustvo velikog broja iskusnih pilota, tvorničara, samograditelja, sportskih momčadi… Od pamtivijeka, okititi se titulom pobjednika Pikes Peaka jednako je kao osvojiti najviše vrhunce Alpi na čuvenoj biciklističkoj utrci Tour de France. Utoliko je i uspjeh Mate Rimca velik. Još do koji dan s podsmjehom su ga mnogi promatrali na hrvatskim poligonima kako pokušava implementirati tehnologiju sa svog Concept One-a na Japančev trkači bolid.
Bilo je tu ne samo podsmijeha, nego i “kršenja” bolida na Mičevcu, kidanja živaca, obećanja za koje su mnogi držali kako su u najmanju ruku neozbiljna. A nakon utrke u Coloradu Mate Rimac postao je jedan od najtraženijih inženjera električnih bolida. Kako je moguće da iz jedne tehnološki zaostale zemlje stiže bolid koji osvaja same vrhunce? Bilo je to jedno od najčešćih pitanja koje su njegovu timu postavljali začuđeni američki novinari i ini znatiželjnici.
Mate Rimac, zaneseni zaljubljenik u elektro aute osvojio je s legendarnim Japancem sportske vrhunce, a hoće li mu uspjeti u naumu da usred tehnološke zabiti na Balkanu pokrene i nešto više od male tvornice koja se za sada bavi ponajprije proizvodnjom elektro bicikla, ostaje tek da se vidi. Činjenica je kako je drugo mjesto u Pikes Peaku skalp koji ima itekako veliku težinu ne samo u sportskim krugovima, već i među najistaknutijim konstruktorima i inženjerima.
1. Rhys Millen 9.07.222
2. Nobuhiro Tajima 9.32.402
3. Paul Dellenbach 9.36.496
4. Jeff Zwart 9.46.243
5. Spencer Steek 9.53.444
6. Clint Valsholtz 9.55.479
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.