Mitsubishi Motors Corporation slavi 100 godina postojanja

Mitsubishi Motors Corporation slavi 100 godina postojanja
foto: Mitsubishi

Malo koja autokompanija može se pohvaliti stogodišnjom proizvodnjom automobila, Mitsubishi je od ove godine među njima, a evo nekih automobila koji su obilježili povijest.

1

Davne 1917. brodska kompanija Mitsubishi odlučila se za veliki pothvat i preokret - ušla je u autoindustriju. Nedugo zatim svjetlo dana ugledao je Mitsubishi Model A, prvi automobil ove kompanije, koji je bio baziran na Fiatovu modelu Tipo 3. Pokretao ga je četverocilindrični motor s 35 "konja". Radi jeftinije proizvodnje automobil se sklapao isključivo ručno. 

1

Nastavak autoindustrije u Japanu počeo je završetkom Drugoga svjetsko rata, točnije 1960. godine modelom Mitsubishi 500. Stražnji pogon, zračno hlađenje, 493 kubika, dva cilindra i samo 20 konjskih snaga "krasilo" je ovaj model. Nakon samo dvije godine isti model, nazvan 500 Super Delux, bilježi prvu pobjedu na međunarodnom natjecanju u automobilizmu, u kategoriji ispod 700 cm3.

1

Godine 1970. započela su istraživanja alternativnih vrsta pogona u automobilu pa Mitsubishi postaje prva autokompanija u čijoj su se ponudi našla električna vozila. U studenom iste godine na scenu je stupio Mitsubishi Colt Galant GTO. Dugačak prednji poklopac motora, "odsječen" zadnji kraj, troja vrata, okrugla prednja svjetla neke su od karakteristika koje je aj model dijelio s popularnim američkim Mustangom, Firebirdom itd.. Ispod haube skrivao je 1,6-litreni motor sa 110 KS, a o prijenosu snage "brinuo je" mjenjač s četiri stupnja .

1

Tri godine kasnije rodio se legendarni model Lancer, a s njim duga i uspješna relijaška povijest. Za svakodnevnu upotrebu dolazio je u četiri karoserijske izvedbe te s trima motorima: 1,2, 1,4 i 1,6-litrenim četverocilindričnim benzincima.

 

Početkom osamdesetih u Mitsibushiju su osmislili novi i revolucionarni turbodizelski motor, a u isto vrijeme, 1982. godine, predstavljen je SUV Pajero, koji je ubrzo stekao i svjetsku slavu. Za to se pobrinula trkaća verzija osvojivši prvo mjestu u svjetski poznatome reliju Paris-Dakar. U cestovnome modelu bilo je ponuđeno čak pet verzija motora - od benzinaca i turbodizelaša sa zapreminom od 2,0 do 2,5 litara, a za kupce željne veće avanture u ponudi je bio i snažni 3,0-litreni benzinski agregat V6.

1

Neizostavan dio japanske povijesti svakako je model 3000GT, proizveden 1990. godine. Koristio je tehnologije koje su i danas naveliko u uprabi, poput zakretanja stražnjih kotača, automatskih podizača zračnih potisnika i mnogih drugih. 

1

Nadalje, 1992. godine od standardnoga Lancera nastaje model Evolution, koji je još jednom donio revoluciju u segment japanskih sportskih automobila. Sa stražnjim i prednjim potisnicima zraka, sportskim sjedalima te s 247 KS pokazao je kako treba izgledati pravi "sportaš". Prva generacija pronašla je put do 5000 vlasnika, u razdoblju četiri godine.

1

Ovoj listi svakako pripada i SUV Airtek, proizveden 2001. godine, koji je dvije godine poslije naslijedio danas poznatiji Outlander. Prvotno je bio dostupan s 2,0-litrenim benzinskim motorom sa 126 "konja" te s 2,4-litrenim dizelskim motorom sa 139 KS. Treća i najjača bila je inačica "R", a pokretao ju je turbomotor iz Lancera Evolutiona s 240 KS.

1

Još 2007. godine predstavljen je i posljednji model iz sportske obitelji Evolution, a kako je riječ o desetoj generaciji nazvan je Lancer Evolution X. Proizvodnja je trajala sve do 2016. godine, a nasljednik u prošlih 11 godina još uvijek nije najavljen. Evo X pokretan je 2,0-litrenim turbobenzinski motoom, snaga je ovisila o tržištu kojemu je bio namijenjen, a razvijao je između 280 i 360 "konja".

1

Danas se Mitsubishi potpuno "okanio" sportskoga programa, a njegov trenutačni cilj je potpuno se okrenuti električnim vozilima i proučavanju tehnologija koje će omogućiti svakodnevnu uporabu električnih vozila.
Sretan rođendan i sretnih i uspješnih idućih 100 godina želi ekipa Auto starta.

Tagovi.

Mitsubishi

Komentari