Početna Magazin 174 pregleda

Nekad je to bila Zastava, danas je najpopularniji Volkswagen

1
Vidi galeriju 1/4
Nekad je to bila Zastava, danas je najpopularniji Volkswagen Nekad je to bila Zastava, danas je najpopularniji Volkswagen Nekad je to bila Zastava, danas je najpopularniji Volkswagen Nekad je to bila Zastava, danas je najpopularniji Volkswagen

Zastava, nekada najdominantnija marka na našim cestama doživjela je sudbinu dinosaura. Sve do 1999. na hrvatskim su prometnicama bile najbrojnije Zastave - 165.622 automobila, a s trona su skinute tek početkom novoga tisućljeća...

Od osamostaljenja Hrvatske do danas iz temelja se izmjenio domaći vozni park. Desetljećima dominantne Zastave postale su u nas raritet - samo 9000 preostalih, uredno registriranih Yuga, stojadina, fića, 128-ica i pokoja Florida... danas čine samo 0,6 posto udjela u ukupnome broju registriranih osobnih vozila. Još 1990. Zastava je bila najprodavanija marka u Hrvatskoj, a već u 1991. tržište novih automobila osvojila je Škoda modelom Favorit.

1 | Author: Hemmings foto: Hemmings

Sve do 1999. na našim su cestama bile najbrojnije Zastave sa 165.622 automobila, a s trona su skinute tek početkom novoga tisućljeća. Zastave su poklekle pred zubom vremena, a stotine kragujevačkih automobila dnevno su završavale u reciklažnim dvorištima, nažalost i u potocima, šumama...

1 | Author: Digital Trends foto: Digital Trends

Najdominantnija marka u Hrvatskoj danas je Volkswagen s oko 18 posto udjela, a pridodamo li tome 12 posto udjela Opela, te desetke tisuća Mercedesa, BMW-a, Audija, pa čak i njemačko-čeških Škoda, udio njemačkih automobila u Hrvatskoj kreće se oko 50 posto. Prevlast njemačkih marki ipak nije tekla glatko, u 25 godina samostalnosti Hrvatske tržište novih vozila imalo je uspone i padove.

1 | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Iznenađujuće, ratne 1991. u Hrvatskoj je registrirano 50.998 vozila, što je više novih automobila nego u godinama gospodarske krize od 2009. do danas. Zaslužan za to bio je takozvani "Manolićev zakon" koji je omogućio uvoz auta s minimalnim carinama i porezom, pa je preko RH u zemlje bivše SFRJ ušlo stotinjak tisuća automobila. 

1 | Author: Flickriver foto: Flickriver

U Hrvatskoj 1991. apsolutni prodajni hit bila je Škoda Favorit koja je s 12.711 prodanih komada i 25 posto udjela bila tržišni lider. Razdoblje od 2005. do 2008. bilo je zlatno doba hrvatskoga tržišta novih automobila, kada je dosegnuto rekordnih 88.265 novoregistriranih automobila.

Komentari 0

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • VitoBH

    Marketinški trik Renaulta glasi: Mjesečno proda 150 Clia a još 150 Clia ovlašteni zastupnik kupi sam od sebe. Tih navodno prodanih 150 Clia razmjesti po salonima diljem Hrvatske gdje ih prodaje po par tisuća kuna jeftinije.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.