Paradoksalano, ali na fešti oldtimera koja je pod pokroviteljstvom Bavaraca, pobjede iz godinu u godinu odnose Alfa, Maserati i Ferrari.
Concorso d’Eleganza Villa d’Este, najekskluzivnije okupljanje klasika na svijetu, danas se odvija pod pokroviteljstvom Grupe BMW. Paradoksalno, ali na glamuroznom događanju pobjede iz godine u godinu odnose klasični modeli Alfe, Maseratija, Ferrarija i Lancije.
BMW je svjestan da nema vlastitu prošlost, za razliku od Talijana, ali smatra da im oni danas nisu konkurencija. BMW uredno izlaže svoje modele konkurencije, ali to više podsjeća na bilo koji hrvatski parking. Dosta jadno ih je bilo gledati s BMW-ima Kockicama i Peticama iz 80-ih i to u okružju rasnih talijanskih oldtimera koji imaju ne samo povijest, već i priču. BMW je danas na vrhuncu snage i unatrag par godina to pokazuje radeći isključivo za ovaj koncept. Znamo li da izrada jednog konceptnog automobila stoji dvadsetak milijuna kuna, možemo bolje razumjeti koliko BMW ulaže u promociju i budućnost. Simbolička materijalizacija odnosa snaga u autoindustriji najbolje je pokazana konceptom Mini Superleggera Vision. Engleski brend u njemačkom vlasništvu dizajnirao je Nizozemac, a izradili ga Talijani tradicionalnim tehnologijama izrade u aluminiju. Ista je priča s proslavom stodesete godišnjice Rolls-Roycea. Najekskluzivniji brend na svijetu mogao je nastati samo u Engleskoj, a opstati samo u njemačkom vlasništvu.
Apsolutni pobjednik ovogodišnjeg Concorsa je Alfa Romeo. Možda najslavniji proizvođač svih vremena. Alfa Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato/Aprile, (1931.) spomenik je slavne prošlosti i osvojio je tri pokala.
Apsolutna ovovremena zvijezda Villa d’Este bio je MINI Superleggera Vision, engleski brend u njemačkom vlasništvu kojeg je dizajnirao Nizozemac, a izradili ga Talijani.
Jedan su dodijelili VIP gosti u subotu, drugi javnost u nedjelju, a treći mladi posjetitelji do 16 godina. Corrado Lopresto, vlasnik Alfa Romeo 6C 1750, jedan je od najboljih kolekcionara automobila na svijetu i gotovo pretplaćen na nagrade u Villi d’Este iz koje nikada ne ode praznih ruku. Stručnu nagradu žirija odnio je mitski Maserati 450 S Roadster Fantuzzi (1956.) u vlasništvu Švicarca Alberta Spiessa koji je ovdje predstavio i svoj novi auto, unikatni Lamborghini 5-95 Zagato. Izazivao je podsmijehe s modelom kojeg je naručio od talijanskog karoserista i koji je pravi promašaj, no nitko mu to nije bio spreman ispaliti u lice. Od novih auta srca publike osvojio je Maserati Alfieri Coupé sa ženevskog salona.
Skrojen za švicarskog mesara
Albert Spiess jedan je od poznatijih kolekcionara Lamborghinija, a ujedno je i ljubitelj Zagatova stila. Stoga se odlučio počastiti unikatnim Lambom. On si tako što može priuštiti jer vlasnik je mesnica u Švicarskoj. Milanski atelier ovu je narudžbu iskoristio za obilježavanje 95 godišnjice tvrtke. Da je Spiess vrhunski poznavatelj automobila potvrđuje i njegov Maserati 450 S Roadster Fantuzzi (1956.) koji je osvojio nagradu žirija na Concorso d’Eleganza. Upravo tamo je predstavljen i njegov Lamborghini 5-95 Zagato, budući klasik. Problem je jedino što je dizajn promašen i što je među okupljenom dizajnerskom kremom u talijanskom središtu klasičnog automobilskog dizajna izazivo podsmijehe. Na šasiji Gallarda LP570-4 nastala je karoserija koja na loš način odstupa od Gandinijeva dizajna. Uobičajena cijena za unikatni automobil je u rangu dvadesetak milijuna kuna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.