Početna Magazin 34 pregleda

Nijemci žive danas, a Talijani u prošlosti

Villa d’Este
Vidi galeriju 1/8
Nijemci žive danas, a Talijani u prošlosti Nijemci žive danas, a Talijani u prošlosti Nijemci žive danas, a Talijani u prošlosti Nijemci žive danas, a Talijani u prošlosti Nijemci žive danas, a Talijani u prošlosti Nijemci žive danas, a Talijani u prošlosti Nijemci žive danas, a Talijani u prošlosti Nijemci žive danas, a Talijani u prošlosti

Paradoksalano, ali na fešti oldtimera koja je pod pokroviteljstvom Bavaraca, pobjede iz godinu u godinu odnose Alfa, Maserati i Ferrari.

Concorso d’Eleganza Villa d’Este, najek­skluzivnije okuplja­nje klasika na svijetu, danas se odvija pod pokrovi­teljstvom Grupe BMW. Para­doksalno, ali na glamuroznom događanju pobjede iz godine u godinu odnose klasični modeli Alfe, Maseratija, Ferrarija i Lan­cije.

BMW je svjestan da nema vlastitu prošlost, za razliku od Talijana, ali smatra da im oni danas ni­su konkurencija. BMW uredno izlaže svoje modele konkuren­cije, ali to više podsjeća na bilo koji hrvatski parking. Dosta jad­no ih je bilo gledati s BMW-ima Kockicama i Peticama iz 80-ih i to u okružju rasnih talijanskih oldtimera koji imaju ne samo povijest, već i priču. BMW je danas na vrhuncu snage i unatrag par godina to pokazuje ra­deći isključivo za ovaj koncept. Znamo li da izrada jednog konceptnog automobila stoji dvad­setak milijuna kuna, možemo bolje razumjeti koliko BMW ulaže u promociju i budućnost. Simbolička materijalizacija odnosa snaga u autoindustriji najbolje je pokazana koncep­tom Mini Superleggera Vision. Engleski brend u njemačkom vlasništvu dizajnirao je Nizozemac, a izradili ga Talijani tradicionalnim tehnologijama izrade u aluminiju. Ista je priča s proslavom stodesete godišnjice Rolls-Roycea. Najekskluzivniji brend na svijetu mogao je na­stati samo u Engleskoj, a opstati samo u njemačkom vlasništvu.

Apsolutni pobjednik ovogodiš­njeg Concorsa je Alfa Romeo. Možda najslavniji proizvođač svih vremena. Alfa Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato/Aprile, (1931.) spomenik je slavne proš­losti i osvojio je tri pokala.

Apsolutna ovovremena zvijezda Villa d’Este bio je MINI Superleggera Vision, engleski brend u njemačkom vlasništvu kojeg je dizajnirao Nizozemac, a izradili ga Talijani.

Jedan su dodijelili VIP gosti u subotu, drugi javnost u nedjelju, a treći mladi posjetitelji do 16 godina. Corrado Lopresto, vlasnik Alfa Romeo 6C 1750, jedan je od naj­boljih kolekcionara automobila na svijetu i gotovo pretplaćen na nagrade u Villi d’Este iz ko­je nikada ne ode praznih ruku. Stručnu nagradu žirija odnio je mitski Maserati 450 S Roadster Fantuzzi (1956.) u vlasništvu Švicarca Alberta Spiessa koji je ovdje predstavio i svoj novi au­to, unikatni Lamborghini 5-95 Zagato. Izazivao je podsmijehe s modelom kojeg je naručio od talijanskog karoserista i koji je pravi promašaj, no nitko mu to nije bio spreman ispaliti u li­ce. Od novih auta srca publike osvojio je Maserati Alfieri Cou­pé sa ženevskog salona.

Skrojen za švicarskog mesara

Albert Spiess jedan je od poznatijih kolekcionara Lamborghinija, a ujedno je i ljubitelj Zagatova stila. Stoga se odlučio počastiti unikatnim Lambom. On si tako što može priuštiti jer vla­snik je mesnica u Švicarskoj. Milanski atelier ovu je narudžbu iskoristio za obilježavanje 95 godišnjice tvrtke. Da je Spiess vrhunski poznavatelj auto­mobila potvrđuje i njegov Maserati 450 S Roadster Fantuzzi (1956.) koji je osvojio nagradu žirija na Concorso d’Eleganza. Upravo tamo je pred­stavljen i njegov Lamborghini 5-95 Zagato, budući klasik. Problem je jedino što je dizajn promašen i što je među okupljenom dizajnerskom kre­mom u talijanskom središtu klasičnog automobilskog dizajna izazivo pod­smijehe. Na šasiji Gallarda LP570-4 nastala je karoserija koja na loš način odstupa od Gandinijeva dizajna. Uo­bičajena cijena za unikatni automobil je u rangu dvadesetak milijuna kuna.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.