Planirate kupiti rabljeni auto? Od 1. srpnja uvode se promjene

Planirate kupiti rabljeni auto? Od 1. srpnja uvode se promjene
foto: Nina Djordevic/PIXSELL

Molim pričekajte... Učitavam video...

Prijedlog izmjena i dopuna zakona o posebnom porezu na motorna vozila je prelijevanje iz šupljeg u prazno. Nedorečen je, a favorizira kupnju skupih vozila. Dobro je da se poveća prodaja i da roba cirkulira, ali ne smije se miješati populizam s ekologijom, rekao je prometni stručnjak dr. Željko Marušić.

¸1

Napominje da je prijedlog novih davanja samo nastavak priče o apsurdnim porezima koje plaćamo pri kupnji novog auta.
- Plaćamo tri poreza, PDV, poseban porez na motorna vozila i godišnji porez. Treba ukinuti druga dva i ostaviti samo PDV. Potpuno je kriv i pristup vezan uz ekologiju i sigurnost. Porez za aute koji najmanje zagađuju treba ukinuti i smanjiti davanja za ekološki prihvatljivije te za sigurnije aute. Apsurdno je i da se osiguranje jednako plaća za za nov i siguran kao za star i nesiguran auto - upozorava Marušić.

1

Do stupanja na snagu novoga propisa pet posto poreza plaća se prema Eurotaxu, katalogu rabljenih vozila koji izdaje Centar za vozila Hrvatske. U njemu su navedene cijene rabljenih vozila po godištima proizvodnje.

Bez obzira koliko je netko platio rabljeni auto, ili koliko je napisao u kupoprodajnom ugovoru, pet posto poreza obračunava se prema tim tablicama.

1

Takav model oporezivanja kupnje rabljenog auta, uz Hrvatsku, imaju još Španjolska i Grčka. U većini europskih zemalja porez na stjecanje motornoga vozila ne postoji, a za prijenosa vlasništva rabljenih vozila plaća se samo naknada koja pokriva administrativne troškove. Naprimjer, u Njemačkoj se plaća naknada 50 eura, neovisno o vrijednosti vozila.

1

Kad je netko prije kupnje auta htio znati koliko će platiti poreza, u Poreznoj upravi teško je mogao dobiti informaciju o iznosu. Službenici su obično odgovarali da im za točan iznos trebaju potpuni podaci o kupljenome rabljenom vozilu, a pravdali su se i da ne smiju reći.

 

Iznos nove naknade, upravne pristojbe, vjerojatno će se plaćati prema starosti vozila i snazi motora no, kako piše u Prijedlogu zakona, “potrebno je utvrditi kriterije za naplatu upravne pristojbe prema starosti vozila i snazi motora izraženoj u kilovatima”. Budu li naplaćivali prema starosti auta i snazi motora, jednaku pristojbu platit će kupac malog i jeftinog auta s jačim motorom za gradsku vožnju i onaj koji je kupio višestruko skuplji, veliki i luksuzni auto, jednako star i s motorom koji prema snazi spada u istu skupinu za obračun.

1

Počinje od 1. srpnja?

Bude li se naknada plaćala prema starosti auta i snazi motora profitirat će oni koji kupuju skuplje automobile, a koji sada, kad se plaća prema tablicama, plaćaju više.

1

Jedino pozitivno u ovome prijedlogu je što bi postupak pri kupnji rabljenog auta trebao biti jednostavniji i brži. Sve bi se trebalo moći napraviti na jednom mjestu, u policijskoj postaji, jer bi Ministarstvo unutarnjih poslova od Ministarstva financija, Porezne uprave preuzelo administrativni postupak koji bi imao jedan korak. Više ne bi trebalo ovjeravati kupoprodajne ugovore kod javnih bilježnika.

1

Rabljeni auti već su poskupjeli ove godine 

Od 1. siječnja plaća se i trošarina, odnosno posebni porez i na rabljene automobile. Obračunava se, među ostalim, i prema emisiji ugljikova dioksida. Za automobil vrijedan 63.000 kuna trošarina je bila 2205 kuna, a sada je veća 1541,75 kuna. Također, godišnji porez plaćat će se prilikom registracije, kako bi se spriječilo odugovlačenje i utjerivanje plaćanja od strane Porezne uprave.

Komentari