100 oktana: (R)evolucija na tržištu goriva u Hrvatskoj

100 oktana: (R)evolucija na tržištu goriva u Hrvatskoj
foto: Arhiva Auto start

Četiri velike naftne kompanije u Hrvatskoj nude motorni benzin sa 100 oktana, po cijeni od oko 10 kuna...

1

Oktanski broj jedno je od najvažnijih svojstava benzina, a što je njegova vrijednost veća, veća je otpornost benzina prema detonantnom sagorijevanju. Modernim turbobenzinskim motorima s izravnim ubrizgavanjem goriva pod visokim pritiskom, a posebno onim s turbopunjačem, itekako odgovara dobar benzin u smislu snage, mirnoće u radu, ali i čistoga sagorijevanja u motoru.

1

Na benzinskim postajama u Hrvatskoj četiri kompanije nude "top” benzine za aute s benzinskim motorima. INA Eurosuper BS 100 Class Plus, kako tvrde u INA-i, od ostalih se njihovih benzina razlikuje ne samo oktanskim brojem već i dodatkom aditiva koji povoljno utječu na motor. Petrolov Q Max Euro Super 100 također je poboljšani motorni benzin, a poboljšanja su postignuta upotrebom modernoga višenamjenskog paketa aditiva svjetski priznatoga proizvođača aditiva Afton Chemical VB-a.

1

Benzin Eurosuper EVO 100+ BS Premium najbolji je koji Tifon nudi. Riječ je o bezolovnome motornom gorivu s najviše oktanske razine (IOB najmanje 100,) namijenjenom svim tipovima vozila u čijoj se tehničkoj specifikaciji preporučuje korištenje visokooktanskoga motornog benzina. Tu je i Croduxov Eurosuper 100 BS Crodux MaxPower koji posebnim čini kombinacija aditiva s aktivnim sastojcima kojima se postiže efekt čišćenja motora i komora za sagorijevanje od starih naslaga prljavštine i ljepljivih taloga te bolje podmazivanje dijelova distribucije goriva.

1

Svima tim benzinima, prema tvrdnjama kompanija, zajednička je i veća snaga koju osiguravaju motoru pa čak i manja potrošnja, a na službenim se stranicama mogu pronaći i detaljnije specifikacije, pa čak i rezultati provedenih laboratorijskih testova. Zahvaljujući dodanim aditivima koji čine važan dio ovih goriva i koji ih čine drukčijim od ostalih benzina u ponudi, najjači benzini trebali bi povoljno utjecati na motor ne samo povećanjem snage nego i stoga što potpunijim i boljim sagorijevanjem omogućavaju unutrašnjim komponentama motora da budu čišće.

1

Njihova bi upotreba, prema tvrdnjama proizvođača, trebala očistiti postojeće naslage. Ipak, treba znati i to da povremeno korištenje ovakvih goriva, posebno ako se u manjim količinama dodaje u spremnik automobila, možda neće dati dramatične rezultate u smislu naglih poboljšanja. No, ako se koriste dugo, promjene nabolje bi trebale biti vidljive i značajne. Stvarni učinci mogu varirati ovisno o stanju vozila i brojnim drugim uvjetima, nema sumnje kako su benzini sa 100 oktana najbolje čime možete počastiti svoj auto. Doduše i po nešto većoj cijeni, otprilike 5 posto većoj od cijene benzina s 98 oktana. Pa tko voli, nek izvoli

1

Treba imati na umu da ti motorni benzini nisu dostupni na svim maloprodajnim mjestima nego u većini slučajeva na najljepšim i najreprezentativnijim benzinskim pumpama pojedinih naftnih tvrtki. Konkurencija među navedenim kompanijama zasigurno je jedan od razloga povećanja ponude vrste goriva.

1

Možda je najbolji primjer INA-ino dizelsko gorivo kojim je prva kupcima ponudila nešto novo. Riječ je o Eurodizelu Arcticu, koji je posebno razvijen za vožnju u zimskim uvjetima. Stvoren je iz visokovrijednih komponenti koje jamče iznimna niskotemperaturna svojstva, a kombinacijom točke filtrabilnosti najviše -30 °C i točke zamućenja najviše -10 °C osigurani su miran start i neometan rad motora u oštrim zimskim uvjetima.

1

Komentari