Snaga 1,1 megawat ili 1475 konja do stotke stižu za 2,2 s, do 200 km/h za 5,4, a maksimalna brizina na Pikes Peaku bila je i iznad 270 km/h
Posljednjih mjeseci čudne su se stvari događale u Svetoj Nedelji, na Grobniku, Mičevcu… U tvornici Rimac automobili, daleko od očiju javnosti, pripremao se bolid za Pikes Peak! Ovu ideju domaći su skeptici dočekali na nož, uspoređujući je još jedino s umotvorinama profesora Baltazara, čuvenog lika iz crtića Borivoja Dovnikovića. Tako nije mislio Nobuhiro Tajima (64), čuveni japanski automobilistički as i zanesenjak u moderne tehnologije i elektro bolide. Godinama je pobjeđivao širom svijeta u Suzukijima, a posljednjih nekoliko godina pokušavao je sa svojim elektro bolidom napraviti čudo.
Slučajni susret na Dalekom istoku s Mate Rimcem doveo je do suradnje koja je rezultirala senzacionalnim drugim mjestom na kultnoj brdskoj utrci u Coloradu. U tvornici na pola puta između Zagreba i slovenske granice pripremao se bolid koji je osvojio najviše američke vrhunce. Na platformi već znanog Rimčevog Concept One-a nastao je super sportaš Tajima Rimac E-Runner Concept_One.
Daleko od očiju javnosti nastao je prototip težak gotovo tonu i pol, ultra brza jurilica koja raspolaže sa 1,1 MW snage i četiri motora, prevedeno u konje to je 1475. Svaki motor zadužen je za jedan kotač, a o njihovoj uravnoteženosti i prijenosu brine sistem All Wheel Torque Vectoring. On je ponajprije tu zbog usklađivanja ispravnog okretnog momenta na svaki od kotača. Upravo je to bio najveći nedostatak izvornog Rimčevog Concept One-a. Zahvaljujući japanskoj tehnologiji i inovaciji pogonskog sustava snaga svakog motora prenosi se na jedan od kotača. Stoga u vozilu nema mjenjača, čime se dobiva na težini i prostoru. Osim toga, okretaji svakog motora prilagođavaju izlaznu snagu prema brzini, uzdužnim i bočnim silama, položaju volana i nizu drugih varijabli.
Tvrtka Rimac je razvila sustav kompleksnih matematičkih algoritama koji podatke dobivene senzorima preračunavaju u optimalni broj okretaja motora. Na taj se način brzina od 100 km/h dostiže za 2,2 s, a za 5,4 s brzina od 200 km/h. Najveća brzina iznosi i nešto više od 270 km/h. U pripremi bolide sudjelovao je i čuveni svjetski proizvođađ ispušnih cijevi, Igor Akrapović. Samo on u ovom dijelu Europe raspolaže probnim stolopm koji može izmjeriti toliku snagu i okretni moment od 1500 Nm!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.