Početna Tech 4201 pregleda

Zašto su karbon-keramičke kočnice toliko skupe?

Dobro je poznato kako karbon-keramičke kočnice omogućužavaju znatno bolje performanse nego konvencionalne, no postoji razlog zašto ih uglavnom koriste superautomobili

Primarni razlog je, naravno, cijena. No zašto su takve kočnice toliko skupe? Proces proizvodnje karbon-keramičkih kočnica je delikatan, a ovaj video to i pokazuje.

Author: SGL Group foto: SGL Group
Diskovi dolaze kao sirov materijal sastavljen iz smole i usitnjenih djelića ugljičnih vlakana, a smjesu stroj zatim ulijeva u kalup kako bi se dobili oblik i forma kočnoga diska. Ovakav proces nije jednostavan pa ga ne mogu odrađivati strojevi bez pomoći čovjeka. Zaposlenik dobije kalup napunjen smjesom do polovice, zatim postavlja odgovarajući prsten i aluminijsku jezgru u odgovarajuće proreze.

Author: Brembo foto: Brembo

Na konačnome proizvodu ta jezgra predstavlja kanale za hlađenje diska. Zatim stroj napuni kalup do kraja i spreman je za proces prešanja s dvadeset tona pritiska, pri temperaturi 200 stupnjeva. Tako se sabijaju ugljična vlakna i pretvaraju smolu u plastiku. Nakon hlađenja disk se vadi iz kalupa, potom stroj buši rupe za hlađenje te izravna površinu, prema potrebi. Zatim opet slijedi proces grijanja. Diskovi se peku u pećnici dva dana na temperaturama do tisuću stupnjeva te tako nastaje kemijski proces kojim se plastika pretvara u ugljik.

Author: Solis Racing Group foto: Solis Racing Group
Diskovi se potom tretiraju prahom silicij-karbida, pa ponovo idu u pećnicu na 24 sata te se postupno griju do 1700 stupnjeva. Kako bi otopljeni prah ušao u disk, primjenjuje se blagi vakuum. Disk se nakon toga premazuje zaštitnim slojem te opet ide u pećnicu, gdje se taj sloj suši, potom robot izravnava površinu diska za konačni izgled.

Author: porsche foto: porsche

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.