Početna Insider 2316 pregleda

Neugodna istina: Naši su auti među najstarijim, a ni ne vozimo ih puno

Neugodna istina: Auti su među najstarijima, a ni ne vozimo ih
FOTO: Luka Stanzl/Pixsell

Naši auti su među najstarijima u EU-u, a vozimo ih manje no što želimo jer je gorivo preskupo. No nije sve tako crno

Ušteda goriva | Author: 24sata foto: 24sata

Hrvatski vozni park neumoljivo stari. Prosječna starost automobila prošle godine u Hrvatskoj opasno se približila brojci od 13 godina, a još prije jednoga desetljeća vozili smo automobile koji su bili prosječno mlađi od deset godina.

Razlog rasta starosti automobila je krah tržišta novih automobila, koji se dogodio uslijed posljednje velike ekonomske krize prije desetak godina. Tržište se otada ni približno nije oporavilo, a usporedno je osjetno porastao uvoz rabljenih auta iz inozemstva, što za posljedicu ima to da se iz godine u godinu vozimo u sve starijim i nesigurnijim autima, koji su usto osjetno veći zagađivači nego novi moderni auti.

Neugodna istina: Auti su među najstarijima, a ni ne vozimo ih | Author: 24sata foto: 24sata

Primjerice 13 godina star dizelski auto s ekološkom normom Euro 4 u atmosferu izbacuje  tri puta više dušikovih oksida i pet puta više štetnih mikroskopskih čestica nego novi model s normom Euro 6. Također, automobil koji je prije 13 godina s pet zvjezdica smatran maksimalno sigurnim, prema današnjim kriterijima testa teško bi dobio više od jedne zvjezdice

Proizvođači automobila ponovo lažiraju emisije ispušnih plinova | Author: Arhiva foto: Arhiva

No nije jedini problem domaćih vozača samo to što nemaju novac za nove automobile, još više zabrinjava to što mnogi zbog preskupoga goriva te automobile ni ne mogu voziti koliko bi trebali i željeli. 

Pola Volkswagena na čekanju zbog WLTP normi USPJEH Grupacija Volkswagen ove godine već prodala 7 milijuna vozila

Prije petnaestak godina auti su u Hrvatskoj prosječno prelazili oko 15.000, a danas manje od 13.000 kilometara. No slična je situacija i u drugim državama EU-a. U Njemačkoj je prosjek, također zbog velikog rasta cijena goriva, pao na samo 13.900 kilometara, a čak 49 % automobila godišnje prelazi manje od 10.000 kilometara. S druge strane, u SAD-u, gdje litra goriva prosječno stoji manje od pet kuna, jedan automobil u godini prelazi gotovo 26.000 kilometara. Ipak, nije sve tako crno. S obzirom na mali pad kupnje rabljenih automobila iz uvoza i osjetni rast tržišta novih automobila, ove godine prosječna starost novih automobila u Hrvatskoj mogla bi uskoro napokon početi opadati.

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Robert

    Haha da krah tržišta pa koće kupi novo auto od pustih poreza o čemu vi pričate.... 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.