Početna Auto 560 pregleda

25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi

AUDI A4
Vidi galeriju 1/14
25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi 25% više snage, 21% manja potrošnja, 90% novi

Deveta generacija limuzine iz Ingolstadta donijela je krupne promjene, 4 dizelska i 3 benzinska motora, više prostora u unutrašnjosti, najnapredniji infotainment…

U Venetu i Veneciji prve je kilometre odvozio najljući konkurent BMW-u 3 i Mercedesu C Klase, postavljajući ljestvicu na najveću visinu u razredu kompaktnih limuzina srednjeg razreda. Koliko god na prvi pogled novi Audi A4 izgleda kao vjerna kopija prošle generacije, konstruktori tvrde kako se od 8. generacije razlikuje 90 posto. Ima li boljega terena od Venecije za predstavljanje jedne od najprestižnijih limuzina srednjega razreda? U Audiju kao da su željeli pokazati kako je 43-godišnju tradiciju vrhunskoga modela A4 najbolje nastaviti, a gdje drugdje nego u središtu nekadašnje Mletačke republike koja je stoljećima osvajala nove teritorije. I Audi to čini, ali na tehnološkome polju.

AUDI A4 | Author: AUDI foto: AUDI

Limuzinu iz Ingolstadta provozali smo ne pokraj Canale Grandea, koji od aerodroma Marco Polo vodi ka središtu gdje su stolovali duždevi, nego u suprotnome smjeru. Pravac Belluno i Alpe bio je zadan, jer 9. generacija vrhunske limuzine upravo na zavojitim cestama istočnih obronaka Dolomita najbolje dolazi do izražaja. Glamurozna prezenatacija bila je pomalo u sjeni ogromne afere koja se valja zbog lažnoga prikazivanja ispuštanja miligrama dušičnog oksida i niza drugih štetnih plinova iz čuvenih TDI agregata. Napredak kroz tehnologiju, omiljena deviza Audija, i ovom je prigodom marširala svom snagom i to bez obzira na “klevete i laži”, ponajprije na račun dvolitarskoga common rail turbo dizelaša.

AUDI A4 | Author: AUDI foto: AUDI

Upravo je “inkriminirani” 2.0 TDI i ovom prigodom bio u glavnoj ulozi. Nimalo čudno, jer većina ovovremenih kupaca cilja baš njega. Suprotno svim bombastičnim prozivanjima, iz Audija tvrde kako je nova generacija motora još čišća i još učinkovitija. Na konferenciji za medije, održanoj na obližnjemu otoku Ruža, s pogledom na crkvu sv. Marka, voditelj Audijevih komunikacija Joseph Schlosmacher istaknuo je kako raspoloživa tri benzinska TSFI i četiri TDI dizelska agregata u prosjeku raspolažu sa 25 posto više snage i to s 21 posto manje potrošnje!

AUDI A4 | Author: AUDI foto: AUDI

Njegove rečenice odzvanjale su nevjerojatnom snagom, prkoseći lavinama napada iz SAD-a. Štoviše, Schlosmacher je istaknuo kako svi agregati udovoljavaju normi Euro 6 i među najčišćima su. U Audiju se posebno diče dvolitarskim TDI-jem sa 150 konja, koji ispušta samo 95 g/km CO2 ili 20,17 posto manje nego što je to činio u prethodnoj generaciji (119 g/km CO2). Približna poboljšanja postignuta su i kod preostalih agregata, no ovaj dizelski sa 150 apsolutni je lider smanjivanja štetnih plinova. Sve to kao da je omogućilo inženjerima iz Volkswagen grupe da pilu okrenu naopako.

AUDI A4 | Author: AUDI foto: AUDI

Suprotno trendovima, u Audiju se nisu igrali downsizingom. Nisu motorima oduzimali cilindre, naprotiv - dodavali su ih. Tako je jedan od većih noviteta u Audiju A4 dorađeni trolitarski turbodizelaš (3.0 TDI) koji ima šest cilindara, u dvije izvedbe. Slabija razvija 218, a jača 272 konja i to uz nevjerojatno nisku prosječnu potrošnju 4,9 l na 100 km , "kamionski" okretni moment 600 Nm te ispuštanje samo 129 g/km CO2.

AUDI A4 | Author: AUDI foto: AUDI

S ponosom je u mega luksuznome hotelu Mariot predstavljena i najsnažnija dvolitarska TDI inačica koja razvija 190 konja uz moment 320 Nm te prosječnu potrošnju samo 4,8 l na 100 km! Mogu li argumenti u vezi s agregatima iz Venecije umanjiti nevolju u kojoj se našla VW Grupa? Ako je suditi po onome što smo imali prilike isprobati teško će običnome kupcu pasti na pamet Audiju brojati miligrame dušičnih (di)oksida i grame sumpornoga dioksida… Činjenica je kako je novi Audi vrh top ponude, kvalitativno i vozno – savršenstvo.

AUDI A4 | Author: AUDI foto: AUDI

Očigledno je kako se bitka limuzina u srednjemu razredu uzburkala, kako blago redizajnirani i tehnološki obnovljeni BMW 3, baš kao dobro držeći Mercedes C Klase i Jaguar XE dobivaju ozbiljnoga konkurenta. Mogu li ovim premium brendovima pobrkati račune tek predstavljeni Renault Talisman i prekrasna Alfa Romeo Giulia? Može li im i prije nešto manje od godinu dana predstavljeni Passat pomrstiti račune? Bit će im svima iznimno teško, jer koliko na prvi pogled novi Audi A4 izgleda kao vjerna kopija prošle generacije, konstruktori tvrde kako ima 90 posto posve novih dijelova. I to jednako kad je riječ o vanjskom, ali i o unutrašnjem izgledu i uređenju, od motora preko kompanijske platforme, prednjih i stražnjih digitaliziranih svjetala do multimedijalne i sigurnosne potpore bez premca u ovome segmentu.

AUDI A4 | Author: AUDI foto: AUDI

Nova limuzina plijeni izgledom i vrišti od brojnih aktivnih i pasivnih sigurnosnih sustava. Od “highlightsa” je glasnogovornik Audija istaknuo i koeficijent zračnog otpora od samo 0,23 cd-a, svjetskoga rekorda klase. Dodao je i kako je novi Audi A4 110 kg lakši od prethodne generacije, u unutrašnjosti ima puno više mjesta (24 mm u visinu te 23 mm za noge putnika). Nije odolio prigodi za istaknuti mjerne instrumentne koji su proizvod novoga doba i digitalne su konfiguracije. ITakve ima i novi Passat, ali i Q7. Odlično je i ozvučenje, za što je zaslužan Bang&Olufsen sustav s 19 pomno izabranih i pozicioniranih zvučnika. Tu je i novina koju su nazvali phone box - kučište na središnjoj konzoli između vozača i suvozača, gdje se može mobitel puniti wireless tehnologijom. Na stražnjoj strani prednjih sjedala mogu se ugraditi Audijevi “tableti”, mala svemoguća računala na kojima se djeca mogu igrati, koristiti internetom, ali i očitavati sve parametre Audija A4.

Audi A4 obiluje mnoštvom inovacija koje su ga opet izbacile u prvi plan i sasvim je izvjesno da je visoko postavio ljestvicu koju će većina teško pratiti. Prvi primjerci očekuju se u Hrvatskoj početkom studenoga. A 12 milijuna prodanih Audija A4 u posljednje 43 godine zalog je koji daje za pravo ogromnom optimizmu. Aferama usprkos!

AUDI A4 | Author: AUDI foto: AUDI

TEHNIČKI PODACI: AUDI A4 2.0 TFSI 
Očekivana cijena od 320.000 kuna
MOTOR: 4 cilindra, turbobenzinski 
OBUJAM: 1984 ccm
SNAGA: 140 kW/190 KS pri 4200-6000 o/min
MOMENT: 320 Nm pri 1450-4200 o/min
MJENJAČ: ručni, šest stupnjeva
MAKS: BRZINA: 210 km/h
UBRZANJE: 7,2 s
POTROŠNJA: 7,0/4,4/5,4 l/100 km
EMISIJA CO2: 122 g/km
DIMENZIJE: 4726/1842/1427 mm
PRTLJAŽNIK: 480/965 l
MASA: 1380 kg
JAMSTVO: 2 godine

TEHNIČKI PODACI: AUDI A4 3.0 TDI
Početna cijena 350.000 kn
MOTOR: 6 cilindra, V, turbo dizelski
OBUJAM: 2967 ccm
SNAGA: 200 kW/272 KS pri 43250-4250 o/min
MOMENT: 3600 Nm pri 1500-3000 o/min
MJENJAČ: automatski, 8 stupnjeva
MAKS: BRZINA: 250 km/h
UBRZANJE: 5,3 s
POTROŠNJA: 5,4/4,6/4,9 l/100 km
EMISIJA CO2: 129 g/km
DIMENZIJE: 4726/1842/1427 mm
PRTLJAŽNIK: 480/965 l
MASA: 1660 kg
JAMSTVO: 2 godine

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.