Iako za njega treba izbrojati basnoslovno puno novca, švedski SUV sasvim je poseban automobil s hibridnim pogonom s 408 KS i vrhunskom HI-TECH opremom iz premium razreda
Već prilikom prvog ulaska u ovaj Volvo nemoguće je u unutrašnjosti ne primijetiti vrhunac izvedbe švedske autoindustrije. Luksuz na razini najskupljih njemačkih automobila gotovo pršti iz svakoga detalja. Središnju konzolu krasi ogroman zaslon te ručno izrađena kristalna ručica mjenjača koju je specijalno za ovaj automobil izradila švedska tvornica Orrefors (brend poput Swarovskog), a birani Bowers & Wilkins audio HI-FI sustav dodatno upotpunjava premium sliku unutrašnjosti.
Odmah smo pomislili kako od svega viđenoga ni ne može biti boljega, ali Volvo u ovoj prilici nudi još više. Vrhunac tehnologije primijenjene za pokretanje i poboljšanje voznih značajki ovog auta, uz mnogo puta opjevanu sigurnost vozača i suputnika, po kojoj je Volvo nadaleko poznat, rekli bismo ostavlja bez daha.
Agresivan i robustan vanjski izgled pojačava ukupni dojam i donosi sliku više nego poželjnoga premium vozila. No, vratimo se na početak ove priče o SUV-u. Predstavivši prvi model davne 2002., skandinavski je proizvođač bacio rukavicu njemačkim konkurentima nudeći najveću sigurnost i sedam sjedala, a podatak kako je na tržištu uspješno izdržao punih trinaest godina govori sam za sebe. Novi, aktualni model, čiju smo perjanicu ponude isprobali, svjetlo dana ugledao je prošle godine i ponovio uspjeh svoga prethodnika.
Švedski proizvođač doista nudi sve što veliki premium SUV-ovi moraju imati. Neprikosnovena sigurnost, velika prostranost, dobra ergonomija te efikasni motori jamci su dobrog omjera performansi i potrošnje, a time i ostanka u vrhu klase. No, ovdje je, iako je štedljivost ovog auta jedan od njegovih jačih aduta, riječ o pravoj tehnološkoj ekskluzivi, kojom smo definitivno ostali impresionirani. Riječ je o najskupljemu, modelu XC90 T8 Plug-In Hybrid R-Design. Glavna značajka u ovoj priči jeste motor, dvolitreni turbobenzinski pokretač s 320 KS, koji nudi više nego dovoljne performanse. Ali, to u ovoj priči nije sve! Model T8 upotpunjava i elektromotor s 87 konja, pa je to sveukupno brutalnih 408 konja spremnih za uporabu na svim terenima. Performanse su više nego impresivne uzmemo li u obzir da je riječ o 2,3 tone teškom automobilu – brzinu 100 km/h postiže za 5,3 sekundi, a najveća je brzina 235 km/h.
Vožnja ovoga premium SUV-a ne doima se kao jurnjava stazom u nekoj maloj i tvrdoj jurilici, nego upravo suprotno – performanse su zaista vrhunske, ali uglađen i sofisticiran način na koji su "dostavljene" vozaču još su upečatljivije. Zračni ovjes funkcionira besprijekorno te automobil nudi mnogobrojne postavke ovjesa i rada motora za razne načine vožnje. Može se birati između klasičnoga, stalnog 4x4 pogona, pure electric vožnje samo na struju, hybrid funkcije uparivanja benzinskog i elektromotora, off-road funkcije za najzahtjevniju, izvanterensku upotrebu. Na kraju liste podešavanja je power način koji ukrućuje ovjes, daje više preciznosti upravljaču i poboljšava odaziv motora na papučicu gasa, te nudi svih 408 konjskih snaga.
Automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa svoju zadaću obavlja tiho, brzo i precizno, čime (u najefikasnijemu hybrid modu i uobičajenoj štedljivoj vožnji) automobil ostvaruje potrošnju 10 litara na 100 prijeđenih kilometara (test), a upravo ta brojka više je nego zadovoljavajuća kada se u obzir uzmu velika snaga i masa ovoga SUV-a. Za pohvaliti je i autonomija za vožnje samo na struju, koja u gradskim uvjetima iznosi 40 km (sasvim dovoljno za odlazak na posao i povratak kući uz minimalne troškove). Za to auto treba priključiti na brzi punjač samo 2,5 sata ili na običnoj kućnoj mreži nadopunjavati baterije 7-8 sati.
U noćnoj vožnji impresionirala su nas svjetla izvedena u Full-LED tehnologiji, koja funkcioniraju savršeno i noć pretvaraju u dan, te mnogi sigurnosni sustavi otkrivanja svega ispred i oko automobila u kretanju.
Sve u svemu, ovaj ekskluzivni automobil nije nas ostavio ravnodušnima, nego pozitivno iznenadio načinom i lagodnošću vožnje, voznim karakteristikama, terenskim mogućnostima i ogromnom snagom agregata koji ga pokreće.
Za kompletan paket ovoga jedinstvenog plug-in hibrida kupac će morati izdvojiti točno 900.000 kuna, što je i dalje povoljnije od konkurenata koji nude sličnu razinu opreme, performansi, tehnološkoga HI-TECHA, luksuza i sigurnosti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.