Cijene još nisu objavljene, ali se očekuje da će novi Tonale startati blago iznad sadašnje razine cijena
Alfa Romeo je konačno predstavio redizajnirani Tonale, SUV koji bi trebao popraviti prodajne brojke i vratiti dašak talijanskog šarma u klasu kompaktnih crossovera. Prodajni rezultati Tonalea u Europi ove godine pokazuju izrazito neujednačenu sliku. U Italiji, gdje Alfa Romeo tradicionalno uživa snažnu potporu, model čini više od trećine ukupne prodaje marke, od 19.750 prodanih vozila, čak 6284 primjerka otpada na Tonale. No, izvan domaćeg tržišta situacija je znatno slabija. U Njemačkoj je u istom razdoblju registrirano tek 412 Tonalea, dok je novi Junior preuzeo glavninu prodaje. U Francuskoj ih je prodano 917, a u Španjolskoj 360, što jasno pokazuje da model teško pronalazi širu publiku izvan Italije.
Na prvi pogled, novi Tonale djeluje znatno dinamičnije. Prednju masku sada krasi konkavno oblikovani Scudetto, maska inspirirana modelom 33 Stradale okružena zatamnjenim okvirom i horizontalnim linijama koje naglašavaju širinu. Novi odbojnik donosi agresivniji izgled, a kraći prednji prevjes i prošireni trag kotača daju automobilu stabilniji stav. Tu su i novi naplatci, redizajnirani logotip te tri svježe boje: Rosso Brera, Verde Monza i Giallo Ocra, uz opcijski crni krov koji dodatno naglašava kontrastne linije karoserije. U ponudi su i novi naplaci od 19 ili 20 inča, a stražnji dio ostaje gotovo nepromijenjen.
U kabini nema revolucije, ali je vidljiv pomak prema profinjenijim materijalima. Novi presvlake uključuju kombinacije crvene i bijele umjetne kože i crne Alcantare, a u skupljim izvedbama dolaze grijana i ventilirana sjedala s električnim podešavanjem u osam smjerova.
Na srednjim armaturama sve ostaje poznato, digitalni zasloni od 12,3 i 10,25 inča, no novost je 360° kamera visoke rezolucije. Redizajn donosi i središnju konzolu s novim rotacijskim selektorom mjenjača.
Unutrašnjost sada također nosi suptilne dizajnerske detalje poput ambijentalne rasvjete inspirirane uzorkom zmijske kože, čime Alfa pokušava zadržati osjećaj ekskluzivnosti koji se sve teže pronalazi u C-SUV segmentu.
Pod haubom Tonalea ostaju tri poznate opcije: benzinski mild-hibrid, plug-in hibrid i dizel. No, svi motori sada zadovoljavaju stroge Euro 6E-bis norme, a svaki je blago dorađen. Benzinski 1.5 turbo s blagim hibridom sada razvija 175 KS (prije 160 KS), a dolazi uz 7-stupanjski automatik s dvostrukom spojkom i pogon na prednje kotače. Plug-in hibrid s 1.3 turbo motorom ima 270 KS, deset manje nego prije, no i dalje koristi sustav pogona na sve kotače i 6-stupanjski automatski mjenjač s pretvaračem momenta. Dizelski 1,6 motor sa 130 KS trebao bi se priključiti ponudi u 2026. godini.
Za upravljivost je zaslužan širi trag kotača koji bi trebao smanjiti naginjanje karoserije i povećati stabilnost u brzim zavojima. Alfa tvrdi da je ovjes sada osjetno uravnoteženiji, iako osnovna platforma Jeepa Compassa i dalje ograničava dinamiku.
Cijene još nisu objavljene, ali se očekuje da će novi Tonale startati blago iznad sadašnje razine cijena, odnosno koštati od oko 37.000 eura u Hrvatskoj. Prodaja u Europi kreće u studenom, a točan datum početka prodaje u Hrvatskoj još nije otkriven.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.