Početna Auto 2879 pregleda

AMG C63 s četiri cilindra i super snažna S klasa stigli u Hrvatsku

FOTO: Dubravko Kolarić

Iako je AMG S-klasa mnogo snažniji, luksuzniji i skoro dvostruko skuplji model, C-klasa je ona koja je posljednjih mjeseci glavna zvijezda u medijima

Mercedes je svoju ponudu u Hrvatskoj upotpunio s dva fascinantna AMG modela koji predstavljaju sam vrh za C i S klasu. Riječ je o super snažnima C63 S E Performance i S63 E Performance.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako je S-klasa mnogo snažniji, luksuzniji i skoro dvostruko skuplji model, C-klasa je ona koja je posljednjih mjeseci glavna zvijezda u medijima. Razlog tome je nekonvencionalan pristup pogonu kojeg je Mercedes odabrao za ovaj model. Naime, umjesto V8 motora koji je pokretao prethodnika napravljen je radikalni downsizing na dvolitreni četverocilindrični motor. Tako Mercedes-AMG C63 S E Performance razvija ogromnih kombiniranih 680 KS i 1020 Nm iz kombinacije dvolitrenog četverocilindraša s turbopunjačem i 476 KS) i stražnjeg električnog motora koji razvija 204 KS. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Najsnažniji serijski benzinski motor s četiri cilindra na svijetu u kombinaciji sa strujom daje autu impresivne performanse. 680 KS 2,1 tonu (skoro 400 km više od prethodnika) težak automobil do 100 km/h potjera za samo 3,4 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 280 km/h. Osim snage automobil je pravo tehnološko čudo. Na primjer ima instaliran sustav AMG Track Pace koji u memoriji ima nebrojene trkaće staze diljem svijeta i prilagođava rad hibridnog sustava svakoj stazi posebno kako bi optimizirao potrošnju i punjenje baterije za potrebe svake staze!  Automobil je u seriji opremljen upravljanjem na sve kotače, adaptivnim ovjesom i moćnim kočnicama. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako je ova C-klasa plug-in hibrid taj je pogon više tu zbog snage, a manje zbog uštede i vožnje na struju. baterija je vrlo mala pa omogućava samo oko 13 km potpuno električnog dosega. Cijena osnovnog C63 S E Performance u Hrvatskoj iznosi 123.952 eura. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prestižna S-klasa u top AMG verziji je također uvelike elektrificirana, no zadržala je veliki V8 motor. Srce modela je 4-litreni twin-turbo V8 kojem pomaže električni motor postavljen na stražnjoj osovini. Ukupna snaga je nevjerojatnih 802 KS i čak 1430 Nm okretnog momenta! To dovodi 2,6 tona tešku limuzinu do 100 km/h za 3,3 sekunde. U osnovnoj verziji maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h, a uz AMG Driver's Package blokada se pali tek na 290 km/h. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Biturbo V8 motor proizvodi 612 KS između 5500 i 6500 o/min. Maksimalni okretni moment od 900 Nm dostupan je između 2500 i 4500 o/min. Električni motor ima kontinuiranu snagu od 95 KS. Najveća snaga od 190 KS dostupna je u intervalima od 10 sekundi. Maksimalni okretni moment je 320 Nm. On ima dvostupanjski mjenjač koji se u drugu brzinu prebacuje na oko 140 km/h.  Baterija od 13,1 kWh opskrbljuje elektromotor strujom i omogućava 33 WLTP dosega samo na struju. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S 63 E Performance opremljen je adaptivnim zračnim ovjesom, koji može spustiti limuzinu za 10 milimetara pri brzinama većim od 120 km/h. Također ima aktivnu stabilizaciju koja je namijenjena smanjenju naginjanja u zavojima. Aktivni nosači motora mogu učiniti vezu između V8 i karoserije mekšom ili tvrđom ovisno o situaciji u vožnji. Kočnice su diskovi promjera 400 milimetara s čeljustima sa šest klipova sprijeda i nešto manjim diskovima s jednim klipom straga. Keramički kompozitne kočnice su opcija. Automobil u Hrvatskoj stoji od 244.969 eura. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kao posebnu poslasticu za posjetitelje Mercedes je na prezentaciji izložio i svoja dva legendarna modela 500 E Limited linije W124 i 190E 2.5-16V EVO II. Ovaj drugi model koji je pra-pra-pradjeda novog C63 također ima četverocilindrični motor, a očuvani primjerci danas postižu cijene i do 300.000 eura!

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.