Početna Auto 74 pregleda

Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu

1
Vidi galeriju 1/12
Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu Avantura Crosslandom X kroz podravsku Saharu

U Đurđevcu, gradu picoka, udomaćile su se i deve. Ne pate za izvornim staništima, posjetiteljima se raduju, a novaka iz Opelove štale zagledale su kao i svi prolaznici, kao čudo zalutalo iz svijeta auta

1 | Author: Autostart foto: Autostart

Bioraznolikošću je naša zemlja jedna od najbogatijih u europskim pa i svjetskim razmjerima, a prirodnim bogatstvima možemo ubrojiti i jedinstveno područje pješčanih dina. Ostaci hrvatske Sahare znani kao Đurđevečki peski ili Krvavi pesci nalaze se u Podravini, nadomak gradu Đurđevcu. Je li moguće da se na samo stotinjak kilometara od Zagreba nalazi lokacija koja izgleda kao da je preseljena iz afričke pustinje?

Ima li boljega poligona za probu tek pridošla Opelova SUV-a Crosslanda X? Da bismo dobili odgovore nije bilo druge nego sjesti u auto i krenuti put Đurđevca preko Sesveta, Vrbovca i Bjelovara. Kombinacija je to autoceste, brze ceste i odlične magistralne prometnice, na kojima je Crossland X zasjao punim sjajem u smislu udobnosti, mekoće ovjesa, preciznog upravljanja i male potrošnje, samo koji decilitar iznad četiri litre. Nije puno za 120 KS snažan i elastičan dizelski motor čiji je zvuk prigušen, a snaga dostupna na najmanji dodir papučice gasa. Uza Boseov audiosustav, navigaciju, infotainment i sva čuda opreme, putovanje do Đurđevca prošlo je u hipu. No tek tu započinje prava avantura kroz vrijedne turističke atrakcije, pa i one neobične za ovo područje, jer u gradu picoka udomaćile su se i deve.

1 | Author: Autostart foto: Autostart

Naime, gradska uprava polaže nade u turizam, a projekt Đurđevačke deve itekako ima smisla s obzirom na to što je u neposrednoj blizini grada geografsko-botanički rezervat s velikim brojem endemskih vrsta flore i faune te vidljivim ostacima pješčanih dina. Bile su i mnogo veće, a njihovo pošumljavanje bila je zasluga đurđevačkog industrijalca iz XIX. stoljeća Emanuela Brauna. Na ostacima pješćanih dina danas je i najveća gradska četvrt Čivićevec, u kojoj živi trećina stanovnika Đurđevca.

1 | Author: Autostart foto: Autostart

Posebnu pohvalu zaslužuju djelatnici gradske uprave, koji su nam bili od maksimalne pomoći. Unatoč tome što su toga vikenda organizirali Dane voća, udovoljavali su svim našim potrebama i zahtjevima, pa i ne baš tako racionalnim, poput onoga da Opel Crossland X fotografiramo u zoološkome vrtu unutar nastambi deva. Njihova angažiranost mogla bi biti primjer mnogima, počevši od javljanja na telefon u gradskoj upravi i to u subotu!

1 | Author: Autostart foto: Autostart

A Đurđevčani imaju što pokazati. Najveća i najljepša atrakcija gradića koji se u zapisima spominje 1267. godine je kaštel koji je za ratova protiv Osmanlija služio kao vojno uporište. Utvrda koju je izgradio Gašpar Ernušt stotinama je godina služila za obranu, sve do 1632. kada su prestale značajnije provale Turaka na područje Podravine.

1 | Author: Autostart foto: Autostart

Stari grad danas je renoviran i ima status spomenika kulture I. kategorije. Unutar utvrde u koju se može slobodno ući ugostiteljski su objekti, a na katu i u potkrovlju galerijski prostor s 2000 eksponata koje je donirao Ivan Lacković Croata, pa đurđevački stari grad s pravom nosi nadimak “Hrvatski Louvre”. Unutar zidina je interpretacijski centar u kojemu se mogu doživjeti legende o picokima, te naučiti sve o kulturnoj, povijesnoj i prirodnoj baštini toga kraja. Pažnju privlači i svojevrsni zoološki vrt nedaleko od Staroga grada, u koji se može ući po cijeni od 10 do 20 kuna. Ta podravska oaza za životinje, koja će se s vremenom širiti, zasada je dom autohtonoj peradi, patuljastim kozama, ovcama, konjima, magarcima i sada već u Hrvatskoj naveliko poznatim devama. Mužjak Tomica i ženke Dina i Đurđica postale su stanovnice Đurđevca prije godinu dana. Iako su daleko od prirodnih staništa od sjeverne Afrike do pustinje Gobi u istočnoj Aziji, đurđevečki pijesak im odgovara.

1 | Author: Autostart foto: Autostart

Njihov timaritelj Damir Hodalić govori nam kako su vrlo pitome i naviknute na interakciju s ljudima, pa se, za razliku od malobrojnih deva u hrvatskim zoološkim vrtovima, ovim đurđevačkim može sasvim prići i maziti ih. Pozirale su uz Crossland X i znatiželjno razgledavale kakav im je to “metalni uljez” ušao u njihovu nastambu. Veterinarski tehničar Damir Hodalić ih jako dobro poznaje i govori kako je riječ o životinjama otpornim na ekstremno visoke i niske temperature. Mužjak Tomica, težak petstotinjak kilograma, jednogrba je deva porijekolom iz sjeverne Afrike, a ženke Dina i mlada Đurđica dvogrbe deve porijeklom iz Azije. One su dnevno aktivne životinje koje i inače žive u haremskim skupinama, pa Tomica uživa u društvu dvije ženke. A, sigurni smo da će se i ljubitelji životinja i djeca radovati ovakvome druženju s devama.

1 | Author: Autostart foto: Autostart

I dok su me tako timaritelji Damir Hodalić i Tamara Grgičin zasipali informacijama o devama, krajičkom oka sam pogledavao Crossland X i nestrpljivo iščekivao ultimativno iskustvo vožnje, jer ništa se ne može usporediti s vožnjom po pijesku, čak ni vožnja po snijegu. Iz zoološkoga vrta krenuo sam tako put “Hrvatske Sahare”, prošao pokraj još nekih znamenitosti Đurđevca, crkve svetoga Jurja i stotinu godina stare park-šume Borik stigao do famoznih pesaka. Po zaštićenom botaničkom području koje se redovito čisti od nepoželjnoga raslinja slobodno se može šetati, ali ne i voziti. No, u blizini je napušteni prostor na kojemu se nekad eksploatirao pijesak. I Crossland X i ja ovdje smo živnuli. Okružen samo pijeskom i pješčanim dinama priuštio sam si vozačku zabavu kakva se rijetko viđa, a Crossland X podvrgnuo krajnjim mogućnostima. S isključenim ESP sustavom, 300 Nm okretnoga momenta na raspolaganju i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva Opelov mali SUV se dobro nosio na rahloj površini pa sam ga besramno tjerao na vrhove pješčanih dina, unatoč tomu što ima pogon sprijeda, imajući na umu kako će mi valjda iz gradske uprave Đurđevca organizirati i izvlačenje iz pijeska. Nasreću to nije trebalo jer je Crossalnd X pokazao zavidan potencijal i izvan asfalta.

1 | Author: Autostart foto: Autostart

Opelov SUV doista je svestran i kamo sreće da si ga u Hrvatskoj može priuštiti veći broj kupaca. Što se tiče Đurđevca, đurđevečkih deva i pesaka – obvezno ih posjetite!

1 | Author: Autostart foto: Autostart

Komentari 0

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Gasparov

    Gradska četvrt se ne zove Čivićevec nego Peski. Čivićevec je potok koji teče pokraj Starog grada.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.