Automobilu baš ništa ne nedostaje, ima malo slabih i dosta uvjerljivih strana, a za cijenu koju ćete platiti za prosječni gradski auto dobijete nešto zaista sposobno i korisno
Dacia Sandero već godinama pruža odličan odnos uloženog i dobivenog. To su prepoznali brojni kupci i Sandero je jedan od najprodavanijih auta diljem Europe. A Jogger novi Jogger bi mogao krenuti tim putem barem kada su u pitanju obitelji i tvrtke kojima treba automobil s više mjesta. Ovo je najprostranija i trenutno najnaprednija Dacia. Naime nudi se i hibridna verzija, no mi smo se ovoga puta zadovoljili s klasičnim benzincem koji ima 109 KS i najbogatiji paket opreme. Model sa sedam sjedala (nude i varijante s pet) je među najskupljim Dacijama na tržištu, no i takav je još uvijek uvjerljivo jeftiniji od bilo kojeg drugog konkurenta koji nudi sedam sjedala.
Po karoserijskom obliku Jogger je kombinacija klasičnog karavana i SUV crossovera. Zasnovan je na Sanderu, a to se vidi i po izgledu. U prednjem dijelu Jogger se samo malo razlikuje od Sandera, no od "B nosača" kreću velike razlike koje su znatno povećale auto u odnosu na Sandera i omogućile mu da u unutrašnjosti ima obilje prostora. Automobil izgleda vrlo dopadljivo i pomalo SUV-ovski zbog čak 20 cm udaljenosti od podloge. Stražnji dio posebno zanimljivo izgleda i podsjeća na neke modele Volva.
U unutrašnjosti Jogger izgleda gotovo identično kao i Sandero s jednom bitnom razlikom. Ima mnogo, mnogo više prostora. To nije ni čudo jer Jogger je dužio od 4,5 metara i ima gotovo tri metra međuosovinskog razmaka. Za ilustraciju, to je vrijednost na razini Mercedesa E-klase. I dok je na prednjim sjedalima mjesta gotovo jednako kao i u Sanderu, na stražnjima je Jogger prostran poput neke velike limuzine, a zgodan i praktičan detalj su i preklopni stolići na poleđini prednjih sjedala.
U autu ima i dovoljno mjesta za treći red sjedala. Ovaj red nije toliko skućen kao u većini manjih auta sa sedam sjedala, naprotiv, vrlo je upotrebljiv. Djeca imaju obilje prostora, a suviše neugodno se neće osjećati ni manje odrasle osobe, pod uvjetom da ovdje ne sjede na duljim putovanjima. Zgodan detalj je da se i prozori u trećem redu mogu otvoriti na preklop što nude samo rijetki konkurenti.
Naravno, kada su sva sjedala u funkciji, ne ostane previše od prtljažnika. Takav problem imaju svi slični automobili. U Daciji je to konkretno 160 litara, No kada koristite samo pet sjedala na raspolaganju imate raskošnih 506 litara, a kada treći red sjedala potpuno uklonite iz auta volumen prtljažnika raste na ogromnih 607 litara. Uz preklopljeni drugi red sjedala na raspolaganju će biti 1807 litara. No može i više od toga. Naime Jogger je izuzetno praktičan pa mu se i srednja klupa može potpuno ukloniti, a tada obujam prtljažnika iznosi više od 2000 litara.
Jogger je osmišljen da bi bio udobni obiteljski automobil,a to se vidi i u vožnji. Nije sposoban pružiti previše zabave iako su performanse sasvim solidne zahvaljujući 109 KS i relativno maloj masi. Motor radi ugodno i uglađeno za jednog malog trocilindraša, mjenjač je dovoljno precizan, upravljač baš i ne, a ako poželite pojuriti zavojima brzo će vam dosaditi jer auto se dosta naginje i nije neki užitak u jurnjavi.
U klasičnom svakodnevnom ili putnom tempu vožnje ovjes je izuzetno udoban. Njegove dobre strane vidljive su i u gradu u na lošijim cestama gdje je Jogger vrhunski udoban, mnogo bolji nego što biste to očekivali od auta ove cijene. I na autocesti je suveren, jedino malo smeta povećana razina buke.
Što se tiče potrošnje Jogger je sasvim zadovoljavajući. Prosječno smo tijekom testa trošili 6,4 l/100 km u mješovitoj vožnji i 7,2 l/100 km u gradu.
Zaključak
Jogger je odlična vrijednost za uložen novac, kada su pravi obiteljski automobili po nama i najbolja. Automobilu baš ništa ne nedostaje, ima malo slabih i dosta uvjerljivih strana, a za cijenu koju ćete platiti za prosječni gradski auto dobijete nešto zaista sposobno i korisno u mnogim situacijama. Bilo obiteljskim, bilo poslovnim.
Plus:
Prostranost
Udoban ovjes
Cijena
Minus:
Neizravan upravljač
Naginjanje karoserije
Buka pri većim brzinama
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1205 kg
dimenzije: 455 x 178 x 163 cm
obujam motora: 999 ccm
snaga: 81 kW/109 KS
0-100 km/h: 11,2 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja benzin: 5,6 l/100 km
cijena: 23.820 € (testni model), 22.900 € (bez dodatne opreme), 19.100 € (osnovni Jogger)
Važnija oprema testirana Dacia Jogger Extreme 1.0 TCe 110
Aluminijski naplatci 16", automatska trozonska klima, 8" dodirni zaslon, navigacija, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, LED svjetla, sustav kamera od 360 stupnjeva, sustav za nadzor mrtvog kuta, sklopivi stolić na poleđini prednjih sjedala, hands free kartica...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.