Početna Auto 7000 pregleda

Dacia Jogger: Najisplativiji obiteljski auto na tržištu

FOTO: Dubravko Kolarić

Automobilu baš ništa ne nedostaje, ima malo slabih i dosta uvjerljivih strana, a za cijenu koju ćete platiti za prosječni gradski auto dobijete nešto zaista sposobno i korisno

Dacia Sandero već godinama pruža odličan odnos uloženog i dobivenog. To su prepoznali brojni kupci i Sandero je jedan od najprodavanijih auta diljem Europe. A Jogger novi Jogger bi mogao krenuti tim putem barem kada su u pitanju obitelji i tvrtke kojima treba automobil s više mjesta. Ovo je najprostranija i trenutno najnaprednija Dacia. Naime nudi se i hibridna verzija, no mi smo se ovoga puta zadovoljili s klasičnim benzincem koji ima 109 KS i najbogatiji paket opreme. Model sa sedam sjedala (nude i varijante s pet) je među najskupljim Dacijama na tržištu, no i takav je još uvijek uvjerljivo jeftiniji od bilo kojeg drugog konkurenta koji nudi sedam sjedala.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Po karoserijskom obliku Jogger je kombinacija klasičnog karavana i SUV crossovera. Zasnovan je na Sanderu, a to se vidi i po izgledu. U prednjem dijelu Jogger se samo malo razlikuje od Sandera, no od "B nosača" kreću velike razlike koje su znatno povećale auto u odnosu na Sandera i omogućile mu da u unutrašnjosti ima obilje prostora. Automobil izgleda vrlo dopadljivo i pomalo SUV-ovski zbog čak 20 cm udaljenosti od podloge. Stražnji dio posebno zanimljivo izgleda i podsjeća na neke modele Volva. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U unutrašnjosti Jogger izgleda gotovo identično kao i Sandero s jednom bitnom razlikom. Ima mnogo, mnogo više prostora. To nije ni čudo jer Jogger je dužio od 4,5 metara i ima gotovo tri metra međuosovinskog razmaka. Za ilustraciju, to je vrijednost na razini Mercedesa E-klase. I dok je na prednjim sjedalima mjesta gotovo jednako kao i u Sanderu, na stražnjima je Jogger prostran poput neke velike limuzine, a zgodan i praktičan detalj su i preklopni stolići na poleđini prednjih sjedala.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U autu ima i dovoljno mjesta za treći red sjedala. Ovaj red nije toliko skućen kao u većini manjih auta sa sedam sjedala, naprotiv, vrlo je upotrebljiv. Djeca imaju obilje prostora, a suviše neugodno se neće osjećati ni manje odrasle osobe, pod uvjetom da ovdje ne sjede na duljim putovanjima. Zgodan detalj je da se i prozori u trećem redu mogu otvoriti na preklop što nude samo rijetki konkurenti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Naravno, kada su sva sjedala u funkciji, ne ostane previše od prtljažnika. Takav problem imaju svi slični automobili. U Daciji je to konkretno 160 litara, No kada koristite samo pet sjedala na raspolaganju imate raskošnih 506 litara, a kada treći red sjedala  potpuno uklonite iz auta volumen prtljažnika raste na ogromnih 607 litara. Uz preklopljeni drugi red sjedala na raspolaganju će biti 1807 litara. No može i više od toga. Naime Jogger je izuzetno praktičan pa mu se i srednja klupa može potpuno ukloniti, a tada obujam prtljažnika iznosi više od 2000 litara. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Jogger je osmišljen da bi bio udobni obiteljski automobil,a to se vidi i u vožnji. Nije sposoban pružiti previše zabave iako su performanse sasvim solidne zahvaljujući 109 KS i relativno maloj masi. Motor radi ugodno i uglađeno za jednog malog trocilindraša, mjenjač je dovoljno precizan, upravljač baš i ne, a ako poželite pojuriti zavojima brzo će vam dosaditi jer auto se dosta naginje i nije neki užitak u jurnjavi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U klasičnom svakodnevnom ili putnom tempu vožnje ovjes je izuzetno udoban. Njegove dobre strane vidljive su i u gradu u na lošijim cestama gdje je Jogger vrhunski udoban, mnogo bolji nego što biste to očekivali od auta ove cijene. I na autocesti je suveren, jedino malo smeta povećana razina buke.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče potrošnje Jogger je sasvim zadovoljavajući. Prosječno smo tijekom testa trošili 6,4 l/100 km u mješovitoj vožnji i 7,2 l/100 km u gradu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Jogger je odlična vrijednost za uložen novac, kada su pravi obiteljski automobili po nama i najbolja. Automobilu baš ništa ne nedostaje, ima malo slabih i dosta uvjerljivih strana, a za cijenu koju ćete platiti za prosječni gradski auto dobijete nešto zaista sposobno i korisno u mnogim situacijama. Bilo obiteljskim, bilo poslovnim. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Prostranost
Udoban ovjes 
Cijena 

Minus: 

Neizravan upravljač
Naginjanje karoserije
Buka pri većim brzinama 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1205 kg
dimenzije: 455 x 178 x 163 cm
obujam motora: 999 ccm
snaga: 81 kW/109 KS
0-100 km/h: 11,2 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja benzin: 5,6 l/100 km
cijena: 23.820 € (testni model), 22.900 € (bez dodatne opreme), 19.100 € (osnovni Jogger)

Važnija oprema testirana Dacia Jogger Extreme 1.0 TCe 110

Aluminijski naplatci 16", automatska trozonska klima,  8" dodirni zaslon, navigacija,  prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, LED svjetla, sustav kamera od 360 stupnjeva, sustav za nadzor mrtvog kuta, sklopivi stolić na poleđini prednjih sjedala, hands free kartica...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.