Početna Auto 8 pregleda

Dobar dan Europo, zbogom Kino

IAA Frankfurt
Vidi galeriju 1/13
Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino Dobar dan Europo, zbogom Kino

Poplavi vrhunskih novih modela i stotini premijera u europskoj financijskoj prijestolnici vjetar u leđa dao je 12-postotni porast prodaje novih auta na Starome kontinetu u prvoj polovici godine

Vrata će širokoj publici 17. rujna otvoriti Frankfurtski sajam automobila. Jedan je od četiri svjetska autosalona koji se ubrajaju u svojevrsni grand slam automobilističkih fešti. Dva dana ranije sedma će sila odaslati prve dojmove, a najavljenih 100 premijera dobar su zalog tome. Činjenica je da Frankfurt, baš kao i Pariz,pa i Detroit, nije kozmopolitski nastrojen i da ponajprije vodi računa o domaćoj autoindustriji. Iznimka je Ženeva koja i ovdje ubire plodove neutralnosti. Stoga je izvjesno da će oktanskom paradom sredinom rujna dominirati njemački proizvođači.

Opel Astra | Author: OPEL foto: OPEL

Površinom i brojem izlagača Frankfurt je najveći na svijetu, a ni njegov značaj nije ništa manji. Štoviše, ključan je ne samo za njemačke nego i ostale europske proizvođače. Posebice to vrijedi za još do prije nekoliko godina posrnulu talijansku i načetu francusku autoindustriju, koje se ove godine vraćaju na velika vrata. Ni Kia nikada ne miruje u Frankfurtu. Brojnim modelima, tehnologijom, pa i dizajnom pokucali su na vrata praktički svih segmenata u kojima su kvalitetom, tehnikom i performansama dominirali Nijemci. Renaultova limuzina Talisman i njegova karavanska izvedba koja će biti predstavljena u Frankfurtu izravan su udar na Passat i Škodu Superb, ne samo raspoloživom tehnologijom nego i cijenom.

IAA Frankfurt | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

S Apeninskoga poluotoka stiže prekrasna Alfa Romeo Giulia koja se kani nametnuti kao alternativa blago redizajniranom i tehnički temeljito obnovljenome BMW-u serije 3, posve novom Audiju A4, a zašto ne i Mercedesovoj C klasi koja će u Frankfurtu dobiti kupeovsko izdanje. Renault u Frankfurt dolazi i s Meganeom, budućim francuskim bestsellerom. Ako se ne pojavi VW Polo, francuski kompakt mogao bi biti prva violina sajma. Bit će to zasigurno vrhunski automobil s provjerenom Renaultovom tehnikom, maksimalne sigurnosti i učinkovit te dostupan s Infotainment sustavom predstavljenim u Espaceu i Talismanu. Što tek reći za najavljenu serijsku izvedbu Peugeota 308 R Hybrid s gotovo 500 KS?

IAA Frankfurt | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

U ekspanziju i širenje game kreće i brend DS. Nakon Petice stiže i Četvorka u običnoj i terenskoj Crossback izvedbi. Bolji poznavatelji trendova i tehnike tvrde kako su proizvođači tehnologijom i performansama bliži jedni drugima no ikada prije, a takva situacija u prvi plan ponovno gura dizajnere. Sve jedni ljepši od drugih, radilo se o klasičnim limuzinama, trendovskim SUV-ovima ili crossoverima.  Glavni fokus dizajna i jedan od trenutno najključnijih elemenata svakoga novog auta njegovi su prednji svjetlosni sklopovi. Upravo zbog razvoja LED tehnike i sve veće učinkovitosti svjetlosnih sklopova, izgledu i obliku farova pridaje se sve veća pozornost. Kad je tehnika u pitanju, sad je posve jasno da je najizglednija budućnost u konvencionalnim pogonskim sklopovima potpomognutim elektromotorima. Rijetke su marke koje nemaju hibridnu tehniku na koju su ih pritisle sve strože zakonske regulative.

IAA Frankfurt | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

U Frankfurtu će se prvi put moći vidjeti i marke koje do sada nisu imale SUV modele. Veličanstveni Bentley Bentyaga koji djeli novu platformu MLB 2 s Audijem Q7 prvi put će biti viđen u formi serijskoga modela, Maseratijev terenac nazvan Levante, po španjolskoj obalnoj regiji, baš kao i Jaguar F-Pace. Zanimljivo, Maserati je rođen zahvaljujući uspješnom braku Fiata i Chryslera, a nastao je ni više ni manje nego na temeljima Jeepa Cherokeeja. Iznimka su samo pogonski sklopovi preuzeti od Ferrarija. Čini se kako je porast europskoga tržišta za 12 posto u prvoj polovici tekuće godine dao vjetar u leđa mnogim proizvođačima te se doima kao da su od cijene u bitci za kupce ipak važnije karakteristike automobila. BMW Serije 7, novi BMW X1, Infiniti Q30, Mini Clubman...sve odreda su auti vrhunskih odlika i besprijekorne tehnike.

IAA Frankfurt | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Na Frankfurtskome salonu bit će i pristupačnijih noviteta. Jedan od najzanimljivijih je posve novi Suzuki Baleno. Model o kojem se još malo zna, no izvjesno je da će poput Swifta i Vitare pružati mnogo za šaku eura. Špekulira se kako bi Volkswagen mogao iznenaditi novim Polom, ako ne onda će zvijezda štanda biti konceptni Tiguan. I na kraju, šlag na torti svakog salona, pa tako i ovog u Frankfurtu, supersportski su modeli. Redizajnirani i još dotjeraniji Porsche 911, Ferrari 488 Spyder i Lamborgini Huracan Spyder za sada su najatraktivnije najave za rujanski salon. Frankfurt je udaljen od nas tisuću ili nešto manje kilometara i svi koji drže do svog oktanskog statusa neće požaliti ako se odvaže na put.

KIA Sportage  | Author: KIA foto: KIA

KIA Sportage - najveći je korejski adut
Hrabar i progresivni dizajn glavne su odlike nove generacije Sportagea, jednog od najpopularnijih korejskih SUV-ova. Vodećim automobilima u klasi parirat će i drugim osobinama, poput učinkovitih benzinskih i dizelskih motora s četiri cilindra, uzornim voznim karakteristikama i gomilom opreme, kao i cijenom. Fotografije serijske izvedbe otkrivaju dramatičan ali prepoznatljiv dizajn. U žiži su svjetlosni elementi u LED tehnici. Tradicionalno, Sportage će biti bogato opremljen po uzoru na nedavno predstavljeni Sorento, no zbog gomile gadgeta i moderne sigurnosne opreme KIA više nije u klasi najjeftinijih SUV-ova na tržištu. Sportage je bio jedan od prvih korejskih SUV-ova koji je pošteno uzdrmao svjetsku automobilističku scenu i stoga ne čudi što se toliko dugo čekalo na bitno drukčijega nasljednika. Veliki je to adut Koreanaca.

DS 4 Crossback | Author: DS foto: DS

DS 4 i DS 4 Crossback - nakon Petice, evo i Četvorke
DS 4 nije nov, nego je temeljito redizajniran. Najveće vizualne promjene su sprijeda, po uzoru na model DS 5. DS 4 drugi je automobil u gami koji više ne nosi oznaku Citroën. Brend koji je nastao na tradiciji legendarne Žabe napreduje koracima od sedam millja. Francuzi ga dizajnom, opremom i karakteristikama nastoje pozicionirati kao premium kompakt, izravnog konkurenta BMW-u Serije 1 i Audiju A3. Osim što će se moći individualizirati po vlastitim željama, dobra vijest za buduće kupce je činjenica da je u proizvodne pogone u Mulhouseu investirano 400 milijuna eura i to samo u poboljšanje kvalitete. S obzirom da trend potražnje za SUV i crossover modelima ne jenjava, nije čudno što će u Frankfurtu DS predstaviti i terenski inačicu. Tehnika i motori isti su kod oba modela, osim što je Crossback povišen od tla i s dodacima na karoseriji ascoira na terenca. Motori koji će pokretati obje izvedbe modela DS4 poznati su iz Citroena. Početni benzinac je 1.2 litre s turbopunjačem, potom slijedi 1.6 litrena turbobenzinac, a boje dizela branit će 1.6 litreni HDi motor s različitim snagama. Tehničke pojedinosti bit će objavljene prije službenoga lansiranja i početka prodaje u studenom.

Suzuki Baleno | Author: SUZUKI foto: SUZUKI

Suzuki Baleno - ako je kao Vitara bit će to novi boom
Prvi u lepezi Suzukijevih noviteta za sljedeće trogodišnje razdoblje je Baleno. Kompaktni japanski auto diči se downsizingom, 1.0 litarskim dizelskim turbakom, a najveći njegov adut mogla bi biti povoljna cijena. Nakon što je u ožujku Suzuki na Sajmu automobila u Ženevi predstavio konceptni iK-2 moglo se pretpostaviti kako će uskoro u promet upravo na njegovoj osnovi pustiti komercijalni model. Za sada su “procurile” samo slike, a iza njih skriva se ni manje ni više nego Baleno. Ime podsjeća na nekadašnju sedan/karavan verziju kompaktnog auta koji danas itekako nedostaje japanskim tvorničarima koji su nedavno napravili pravi hit s Vitarom, malenim crossoverom. U Suzukiju su shvatili kako jedino širokom lepezom različitih proizvoda mogu ozbiljnije konkurirati. Malo je informacija o Balenu, a samo jedna dostupna službena fotografija baš i ne otkriva previše. Činjenica je da se naslanja na prototip i studiju iK-2, da koristi danas sveprisutnu filozofiju downsizing. Na vidjelo je izašla i informacija o nevjerojatno učinkovitome dizelašu male zapremine. Riječ je o jednolitarskome turbaku s izravnim ubrizgavanjem goriva Boosterjet u svaki od cilindara.

AUDI Q6 | Author: AUDI foto: AUDI

AUDI Q6 - nakon desetljeća šutnje
O modelu Q6 počelo se nagađati još 2006. kada je Audi registrirao taj naziv. No, godinama poslije nije bilo nikakvih novosti, sve do sada. Izvjesno je da je riječ o modelu na bazi Q7, koji će imati kupe oblik po uzoru na BMW X6 i Mercedes MLC. Ipak, špekulira se kako bi Q6 mogao imati u cjelosti elektrificiranu izvedbu, dok konvencionalnih motora uopće neće biti u ponudi. Za pogonske baterije navodno su zaduženi južnokorejski dobavljači LG i Samsung, domet električnoga Q6 trebao bi biti veći od 500 kilometara, a elekromotori će razvijati 500 KS.

Renault Talisman Grandtour | Author: Renault foto: Renault

Renault Talisman Grandtour - Pandan Superbu Combi
Samo nekoliko mjeseci po predstavljanju Talismana Francuzi su odlučili pokazati i njegovu karavansku izvedenicu. Za sada su dostupne samo fotografije togaa konkurenta Superbu Combiju, Insigniji Combi, Fordu Mondeu SW i sličnim obiteljskim i prostranim limuzinama srednjega razreda. U Frankfurtu će se znati sva istina o karavanu koji ima visoke ciljeve. I sama limuzina diči se obujmom prtljažnika od 608 litara, a karavan bi tu brojku mogao i utrostručiti. Unutrašnjost će biti još praktičnija za obiteljsku upotrebu. Pokretat će ga dva benzinska motora obujma 1.6 litara sa 150 i 200 KS te 1.5 i 1.6 litarski dCi, od kojih je najsnažniji zasad sa 160 KS. Podvozje i sva tehnika jednaki su onima na modelu Espace, što jamči odlična vozna svojstva.

Bentley Bentyaga | Author: Bentley foto: Bentley

Bentley Bentyaga - tehnološki blizanac Q7
U lovu na profit ni Bentley nije ostao imun na SUV modele. Veličanstveni šminkerski terenac koristi MLB platformu VW grupe, kakvu ima novi Q7. Po svemu sudeći, bit će riječ o ekstra udobnome terencu koji će se isticati luksuznim materijalima i ekskluzivnom opremom. Bentyagu će pokretati W12 benzinski motor obujma 6.0 litara, s procijenjenih 540 KS. Špekulira se i o ponudi dizelskoga motora te o hibridnoj izvedbi. U središtu, britanskom Creweu, Bentley je već zaposlio tisuću novih djelatnika koji će proizvoditi tri do četiri tisuće suta godišnje.

Mercedes C Coupe | Author: MERCEDES foto: MERCEDES

Mercedes C Coupe: Podilazi mladima
Aktualna C-klasa odmah nakon predstavljanja zadala je glavobolje konkurenciji. Atraktivnim mladenačkim dizajnom privukla je velik broj kupaca BMW-a i Audija. Koliko god podilazi novim generacijama toliko još uvijek ima zadaću zadržati fokus i starijih kupaca. U kupeovskom izdanju, koje će predstaviti u Frankfurtu, a koje će se početi prodavati početkom 2016., zasigurno će privući još više mlađih kupaca. Podvozje, upravljački sustav i većina mehaničkih komponenti bit će jednaki limuzini, a prava poslastica bit će AMG izvedba C63 V8 s dvostrukim turbom obujma 4.0 litara s 500 KS.

Jaguar F Pace | Author: JAGUAR foto: JAGUAR

Jaguar F Pace: Maca za u blato
Slatke brige mučit će one koji si mogu priuštiti luksuzni sportski SUV. Jaguar je odlučio novoj tržišnoj niši podariti macu za kojom će se svi okretati. Inženjeri i dizajneri Jaguar F-Pace govore da su stvorili nešto posebno, SUV koji redefinira pojam SUV automobila. Osim Jaguara F-Pace, tu se probija i Maserati Levante, a cijelu priču ustvari je Porsche započeo Macanom. Jaguarov SUV na tržište dolazi početkom 2016. s 3.0 V6 i 5.0 V8 benzinskim motorom, a izvjesno je da će nuditi i izvedbu s dizelskim motorom. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.