Poplavi vrhunskih novih modela i stotini premijera u europskoj financijskoj prijestolnici vjetar u leđa dao je 12-postotni porast prodaje novih auta na Starome kontinetu u prvoj polovici godine
Vrata će širokoj publici 17. rujna otvoriti Frankfurtski sajam automobila. Jedan je od četiri svjetska autosalona koji se ubrajaju u svojevrsni grand slam automobilističkih fešti. Dva dana ranije sedma će sila odaslati prve dojmove, a najavljenih 100 premijera dobar su zalog tome. Činjenica je da Frankfurt, baš kao i Pariz,pa i Detroit, nije kozmopolitski nastrojen i da ponajprije vodi računa o domaćoj autoindustriji. Iznimka je Ženeva koja i ovdje ubire plodove neutralnosti. Stoga je izvjesno da će oktanskom paradom sredinom rujna dominirati njemački proizvođači.
Površinom i brojem izlagača Frankfurt je najveći na svijetu, a ni njegov značaj nije ništa manji. Štoviše, ključan je ne samo za njemačke nego i ostale europske proizvođače. Posebice to vrijedi za još do prije nekoliko godina posrnulu talijansku i načetu francusku autoindustriju, koje se ove godine vraćaju na velika vrata. Ni Kia nikada ne miruje u Frankfurtu. Brojnim modelima, tehnologijom, pa i dizajnom pokucali su na vrata praktički svih segmenata u kojima su kvalitetom, tehnikom i performansama dominirali Nijemci. Renaultova limuzina Talisman i njegova karavanska izvedba koja će biti predstavljena u Frankfurtu izravan su udar na Passat i Škodu Superb, ne samo raspoloživom tehnologijom nego i cijenom.
S Apeninskoga poluotoka stiže prekrasna Alfa Romeo Giulia koja se kani nametnuti kao alternativa blago redizajniranom i tehnički temeljito obnovljenome BMW-u serije 3, posve novom Audiju A4, a zašto ne i Mercedesovoj C klasi koja će u Frankfurtu dobiti kupeovsko izdanje. Renault u Frankfurt dolazi i s Meganeom, budućim francuskim bestsellerom. Ako se ne pojavi VW Polo, francuski kompakt mogao bi biti prva violina sajma. Bit će to zasigurno vrhunski automobil s provjerenom Renaultovom tehnikom, maksimalne sigurnosti i učinkovit te dostupan s Infotainment sustavom predstavljenim u Espaceu i Talismanu. Što tek reći za najavljenu serijsku izvedbu Peugeota 308 R Hybrid s gotovo 500 KS?
U ekspanziju i širenje game kreće i brend DS. Nakon Petice stiže i Četvorka u običnoj i terenskoj Crossback izvedbi. Bolji poznavatelji trendova i tehnike tvrde kako su proizvođači tehnologijom i performansama bliži jedni drugima no ikada prije, a takva situacija u prvi plan ponovno gura dizajnere. Sve jedni ljepši od drugih, radilo se o klasičnim limuzinama, trendovskim SUV-ovima ili crossoverima. Glavni fokus dizajna i jedan od trenutno najključnijih elemenata svakoga novog auta njegovi su prednji svjetlosni sklopovi. Upravo zbog razvoja LED tehnike i sve veće učinkovitosti svjetlosnih sklopova, izgledu i obliku farova pridaje se sve veća pozornost. Kad je tehnika u pitanju, sad je posve jasno da je najizglednija budućnost u konvencionalnim pogonskim sklopovima potpomognutim elektromotorima. Rijetke su marke koje nemaju hibridnu tehniku na koju su ih pritisle sve strože zakonske regulative.
U Frankfurtu će se prvi put moći vidjeti i marke koje do sada nisu imale SUV modele. Veličanstveni Bentley Bentyaga koji djeli novu platformu MLB 2 s Audijem Q7 prvi put će biti viđen u formi serijskoga modela, Maseratijev terenac nazvan Levante, po španjolskoj obalnoj regiji, baš kao i Jaguar F-Pace. Zanimljivo, Maserati je rođen zahvaljujući uspješnom braku Fiata i Chryslera, a nastao je ni više ni manje nego na temeljima Jeepa Cherokeeja. Iznimka su samo pogonski sklopovi preuzeti od Ferrarija. Čini se kako je porast europskoga tržišta za 12 posto u prvoj polovici tekuće godine dao vjetar u leđa mnogim proizvođačima te se doima kao da su od cijene u bitci za kupce ipak važnije karakteristike automobila. BMW Serije 7, novi BMW X1, Infiniti Q30, Mini Clubman...sve odreda su auti vrhunskih odlika i besprijekorne tehnike.
Na Frankfurtskome salonu bit će i pristupačnijih noviteta. Jedan od najzanimljivijih je posve novi Suzuki Baleno. Model o kojem se još malo zna, no izvjesno je da će poput Swifta i Vitare pružati mnogo za šaku eura. Špekulira se kako bi Volkswagen mogao iznenaditi novim Polom, ako ne onda će zvijezda štanda biti konceptni Tiguan. I na kraju, šlag na torti svakog salona, pa tako i ovog u Frankfurtu, supersportski su modeli. Redizajnirani i još dotjeraniji Porsche 911, Ferrari 488 Spyder i Lamborgini Huracan Spyder za sada su najatraktivnije najave za rujanski salon. Frankfurt je udaljen od nas tisuću ili nešto manje kilometara i svi koji drže do svog oktanskog statusa neće požaliti ako se odvaže na put.
KIA Sportage - najveći je korejski adut
Hrabar i progresivni dizajn glavne su odlike nove generacije Sportagea, jednog od najpopularnijih korejskih SUV-ova. Vodećim automobilima u klasi parirat će i drugim osobinama, poput učinkovitih benzinskih i dizelskih motora s četiri cilindra, uzornim voznim karakteristikama i gomilom opreme, kao i cijenom. Fotografije serijske izvedbe otkrivaju dramatičan ali prepoznatljiv dizajn. U žiži su svjetlosni elementi u LED tehnici. Tradicionalno, Sportage će biti bogato opremljen po uzoru na nedavno predstavljeni Sorento, no zbog gomile gadgeta i moderne sigurnosne opreme KIA više nije u klasi najjeftinijih SUV-ova na tržištu. Sportage je bio jedan od prvih korejskih SUV-ova koji je pošteno uzdrmao svjetsku automobilističku scenu i stoga ne čudi što se toliko dugo čekalo na bitno drukčijega nasljednika. Veliki je to adut Koreanaca.
DS 4 i DS 4 Crossback - nakon Petice, evo i Četvorke
DS 4 nije nov, nego je temeljito redizajniran. Najveće vizualne promjene su sprijeda, po uzoru na model DS 5. DS 4 drugi je automobil u gami koji više ne nosi oznaku Citroën. Brend koji je nastao na tradiciji legendarne Žabe napreduje koracima od sedam millja. Francuzi ga dizajnom, opremom i karakteristikama nastoje pozicionirati kao premium kompakt, izravnog konkurenta BMW-u Serije 1 i Audiju A3. Osim što će se moći individualizirati po vlastitim željama, dobra vijest za buduće kupce je činjenica da je u proizvodne pogone u Mulhouseu investirano 400 milijuna eura i to samo u poboljšanje kvalitete. S obzirom da trend potražnje za SUV i crossover modelima ne jenjava, nije čudno što će u Frankfurtu DS predstaviti i terenski inačicu. Tehnika i motori isti su kod oba modela, osim što je Crossback povišen od tla i s dodacima na karoseriji ascoira na terenca. Motori koji će pokretati obje izvedbe modela DS4 poznati su iz Citroena. Početni benzinac je 1.2 litre s turbopunjačem, potom slijedi 1.6 litrena turbobenzinac, a boje dizela branit će 1.6 litreni HDi motor s različitim snagama. Tehničke pojedinosti bit će objavljene prije službenoga lansiranja i početka prodaje u studenom.
Suzuki Baleno - ako je kao Vitara bit će to novi boom
Prvi u lepezi Suzukijevih noviteta za sljedeće trogodišnje razdoblje je Baleno. Kompaktni japanski auto diči se downsizingom, 1.0 litarskim dizelskim turbakom, a najveći njegov adut mogla bi biti povoljna cijena. Nakon što je u ožujku Suzuki na Sajmu automobila u Ženevi predstavio konceptni iK-2 moglo se pretpostaviti kako će uskoro u promet upravo na njegovoj osnovi pustiti komercijalni model. Za sada su “procurile” samo slike, a iza njih skriva se ni manje ni više nego Baleno. Ime podsjeća na nekadašnju sedan/karavan verziju kompaktnog auta koji danas itekako nedostaje japanskim tvorničarima koji su nedavno napravili pravi hit s Vitarom, malenim crossoverom. U Suzukiju su shvatili kako jedino širokom lepezom različitih proizvoda mogu ozbiljnije konkurirati. Malo je informacija o Balenu, a samo jedna dostupna službena fotografija baš i ne otkriva previše. Činjenica je da se naslanja na prototip i studiju iK-2, da koristi danas sveprisutnu filozofiju downsizing. Na vidjelo je izašla i informacija o nevjerojatno učinkovitome dizelašu male zapremine. Riječ je o jednolitarskome turbaku s izravnim ubrizgavanjem goriva Boosterjet u svaki od cilindara.
AUDI Q6 - nakon desetljeća šutnje
O modelu Q6 počelo se nagađati još 2006. kada je Audi registrirao taj naziv. No, godinama poslije nije bilo nikakvih novosti, sve do sada. Izvjesno je da je riječ o modelu na bazi Q7, koji će imati kupe oblik po uzoru na BMW X6 i Mercedes MLC. Ipak, špekulira se kako bi Q6 mogao imati u cjelosti elektrificiranu izvedbu, dok konvencionalnih motora uopće neće biti u ponudi. Za pogonske baterije navodno su zaduženi južnokorejski dobavljači LG i Samsung, domet električnoga Q6 trebao bi biti veći od 500 kilometara, a elekromotori će razvijati 500 KS.
Renault Talisman Grandtour - Pandan Superbu Combi
Samo nekoliko mjeseci po predstavljanju Talismana Francuzi su odlučili pokazati i njegovu karavansku izvedenicu. Za sada su dostupne samo fotografije togaa konkurenta Superbu Combiju, Insigniji Combi, Fordu Mondeu SW i sličnim obiteljskim i prostranim limuzinama srednjega razreda. U Frankfurtu će se znati sva istina o karavanu koji ima visoke ciljeve. I sama limuzina diči se obujmom prtljažnika od 608 litara, a karavan bi tu brojku mogao i utrostručiti. Unutrašnjost će biti još praktičnija za obiteljsku upotrebu. Pokretat će ga dva benzinska motora obujma 1.6 litara sa 150 i 200 KS te 1.5 i 1.6 litarski dCi, od kojih je najsnažniji zasad sa 160 KS. Podvozje i sva tehnika jednaki su onima na modelu Espace, što jamči odlična vozna svojstva.
Bentley Bentyaga - tehnološki blizanac Q7
U lovu na profit ni Bentley nije ostao imun na SUV modele. Veličanstveni šminkerski terenac koristi MLB platformu VW grupe, kakvu ima novi Q7. Po svemu sudeći, bit će riječ o ekstra udobnome terencu koji će se isticati luksuznim materijalima i ekskluzivnom opremom. Bentyagu će pokretati W12 benzinski motor obujma 6.0 litara, s procijenjenih 540 KS. Špekulira se i o ponudi dizelskoga motora te o hibridnoj izvedbi. U središtu, britanskom Creweu, Bentley je već zaposlio tisuću novih djelatnika koji će proizvoditi tri do četiri tisuće suta godišnje.
Mercedes C Coupe: Podilazi mladima
Aktualna C-klasa odmah nakon predstavljanja zadala je glavobolje konkurenciji. Atraktivnim mladenačkim dizajnom privukla je velik broj kupaca BMW-a i Audija. Koliko god podilazi novim generacijama toliko još uvijek ima zadaću zadržati fokus i starijih kupaca. U kupeovskom izdanju, koje će predstaviti u Frankfurtu, a koje će se početi prodavati početkom 2016., zasigurno će privući još više mlađih kupaca. Podvozje, upravljački sustav i većina mehaničkih komponenti bit će jednaki limuzini, a prava poslastica bit će AMG izvedba C63 V8 s dvostrukim turbom obujma 4.0 litara s 500 KS.
Jaguar F Pace: Maca za u blato
Slatke brige mučit će one koji si mogu priuštiti luksuzni sportski SUV. Jaguar je odlučio novoj tržišnoj niši podariti macu za kojom će se svi okretati. Inženjeri i dizajneri Jaguar F-Pace govore da su stvorili nešto posebno, SUV koji redefinira pojam SUV automobila. Osim Jaguara F-Pace, tu se probija i Maserati Levante, a cijelu priču ustvari je Porsche započeo Macanom. Jaguarov SUV na tržište dolazi početkom 2016. s 3.0 V6 i 5.0 V8 benzinskim motorom, a izvjesno je da će nuditi i izvedbu s dizelskim motorom.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.