Sjeli smo za upravljač novih modela francuskih putničkih automobila (kombija), Citroena Berlinga i Peugeota Riftera, koji su u najnovijim generacijama moderniji, privlačniji, prostraniji i sigurniji nego ikada prije
Naravno, oni koji od automobila traže i malo 'emocija', zabave u vožnji i prestiža nikad se neće odlučiti za jedan od ova dva auta. Ali oni koji biraju razumom, a ne srcem često postaju kupci Berlinga i automobila poput njega, pogotovo ako imaju veliku obitelj. Ako se gledaju vrijednosti važne za veliku i aktivnu obitelj, Berlingu je teško naći konkurente.
Nova generacija najuspješnijega modela u ovoj klasi preuzela je novi dizajnerski izričaj s dvostrukim prednjim svjetlima, a tu su i plastični bočni štitnici Airbumps. Izgledom je treća generacija Berlinga najupečatljivija i najrazigranija, a nudi i mnogo mogućnosti individualiziranja.
Peugeotov konkurent Berlingu u ovoj klasi nije napravio radikalan dizajnerski zaokret, ali je, nakon dva desetljeća proizvodnje, promijenio ime. Peugeotov Partner postao je Rifter. I u prošloj i u ovoj generaciji Peugeotov i Citroënov multitalenti su, tehnološki gledano − 'jednojajčani blizanci'.
No izgledom, izvana i iznutra, nisu nikada bili toliko različiti. U unutrašnjosti su se prije razlikovali samo znakom na volanu i još ponekim manje važnim detaljem, a sada su potpuno samostalni. Peugeot sa svojim karakterističnim i-Cockpitom s malim upravljačem i minimalnim brojem prekidača i Citroën s malo konzervativnijim pristupom. No ako zaboravimo vanjski izgled i koncepciju unutrašnjosti, ostaju nam dva potpuno identična automobila.
Vanjskim dimenzijama se podudaraju u milimetar, oba nude dvije verzije, s kraćom i dužom karoserijom, istu paletu motora, mjenjača i tehnoloških rješenja za pomoć u vožnji. Zahvaljujući kombinaciji nove platforme sprijeda i stare platforme straga, Berlingo i Rifter pružaju mnogo bolje vozne značajke, više komfora, a pritom ostaje velika nosivost potrebna za ovu vrstu automobila. U prijevodu, auti se na cesti sada mnogo više 'ponašaju' kao udobni karavani, a ne nezgrapna kombi vozila. Rezultat toga su i mnogo ugodnija duga putovanja.
Nova generacija Berlinga i Riftera dugačka je 4,4 metra, a ponuđena je i XXL verzija duga 4,75 metara i s impresivnim prtljažnikom čiji je obujam od 1050 do 4000 litara. Kraća verzija, koja bi ipak trebala biti uobičajenija, ima prtljažnik velik impresivnih 775 litara, što je 100 litara više nego u prethodnika. Tu je i čak 28 pretinaca s dodatnih 186 litara zapremnine. Posebne pohvale idu na račun trećega reda sjedala (opcija) u dužim verzijama.
U rijetko kojem automobilu s ovim dimenzijama u trećemu se redu udobnije sjedi. Berlingo i Rifter nude benzinske verzije s trocilindričnim 1,2-litrenim motorom sa 110 i 130 KS te dizelske verzije s novim 1,5-litrenim motorom BlueHDi u tri verzije: osnovni ima skromnih 75 KS, snažniji 102, a top model 130 KS. Berlingo i Rifter na naše tržište stižu potkraj godine, a cijene se još ne znaju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.