Početna Auto 2161 pregleda

Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta

Citroen Berlingo
Vidi galeriju 1/13
Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu Dvojac koji će još dugo vladati najpraktičnijom klasom auta na svijetu

Sjeli smo za upravljač novih modela francuskih putničkih automobila (kombija), Citroena Berlinga i Peugeota Riftera, koji su u najnovijim generacijama moderniji, privlačniji, prostraniji i sigurniji nego ikada prije

Naravno, oni koji od automobila traže i malo 'emocija', zabave u vožnji i prestiža nikad se neće odlučiti za jedan od ova dva auta. Ali oni koji biraju razumom, a ne srcem često postaju kupci Berlinga i automobila poput njega, pogotovo ako imaju veliku obitelj. Ako se gledaju vrijednosti važne za veliku i aktivnu obitelj, Berlingu je teško naći konkurente.

Citroen Berlingo | Author: Citroen foto: Citroen

Nova generacija najuspješnijega modela u ovoj klasi preuzela je novi dizajnerski izričaj s dvostrukim prednjim svjetlima, a tu su i plastični bočni štitnici Airbumps. Izgledom je treća generacija Berlinga najupečatljivija i najrazigranija, a nudi i mnogo mogućnosti individualiziranja.

Citroen Berlingo | Author: Citroen foto: Citroen

Peugeotov konkurent Berlingu u ovoj klasi nije napravio radikalan dizajnerski zaokret, ali je, nakon dva desetljeća proizvodnje, promijenio ime. Peugeotov Partner postao je Rifter. I u prošloj i u ovoj generaciji Peugeotov i Citroënov multitalenti su, tehnološki gledano − 'jednojajčani blizanci'.

Peugeot Rifter | Author: Peugeot foto: Peugeot

No izgledom, izvana i iznutra, nisu nikada bili toliko različiti. U unutrašnjosti su se prije razlikovali samo znakom na volanu i još ponekim manje važnim detaljem, a sada su potpuno samostalni. Peugeot sa svojim karakterističnim i-Cockpitom s malim upravljačem i minimalnim brojem prekidača i Citroën s malo konzervativnijim pristupom. No ako zaboravimo vanjski izgled i koncepciju unutrašnjosti, ostaju nam dva potpuno identična automobila. 

Peugeot Rifter | Author: Peugeot foto: Peugeot

Vanjskim dimenzijama se podudaraju u milimetar, oba nude dvije verzije, s kraćom i dužom karoserijom, istu paletu motora, mjenjača i tehnoloških rješenja za pomoć u vožnji. Zahvaljujući kombinaciji nove platforme sprijeda i stare platforme straga, Berlingo i Rifter pružaju mnogo bolje vozne značajke, više komfora, a pritom ostaje velika nosivost potrebna za ovu vrstu automobila. U prijevodu, auti se na cesti sada mnogo više 'ponašaju' kao udobni karavani, a ne nezgrapna kombi vozila. Rezultat toga su i mnogo ugodnija duga putovanja.

Peugeot Rifter | Author: Peugeot foto: Peugeot

Nova generacija Berlinga i Riftera dugačka je 4,4 metra, a ponuđena je i XXL verzija duga 4,75 metara i s impresivnim prtljažnikom čiji je obujam od 1050 do 4000 litara. Kraća verzija, koja bi ipak trebala biti uobičajenija, ima prtljažnik velik impresivnih 775 litara, što je 100 litara više nego u prethodnika. Tu je i čak 28 pretinaca s dodatnih 186 litara zapremnine. Posebne pohvale idu na račun trećega reda sjedala (opcija) u dužim verzijama.

Citroen Berlingo | Author: Citroen foto: Citroen

U rijetko kojem automobilu s ovim dimenzijama u trećemu se redu udobnije sjedi. Berlingo i Rifter nude benzinske verzije s trocilindričnim 1,2-litrenim motorom sa 110 i 130 KS te dizelske verzije s novim 1,5-litrenim motorom BlueHDi u tri verzije: osnovni ima skromnih 75 KS, snažniji 102, a top model 130 KS. Berlingo i Rifter na naše tržište stižu potkraj godine, a cijene se još ne znaju.

Citroen Berlingo | Author: Citroen foto: Citroen

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.