Legendarni i još danas poželjni sportski Escort proizvodio se od 1992. do 1996., a osim trkaćega postigao je i komercijalni uspjeh
Kultni Escort RS Cosworth nastao je iz potrebe za nastupom Forda u svjetskome relijaškom prvenstvu, no osim sportskoga postigao je i veliki komercijalni uspjeh. Čak i unatoč tomu što ih je prozvedeno samo 7145. Upravo tako mali broj proizvedenih primjeraka danas ga čini poželjnim kolekcionarskim autom.
Proizvodnja je započela 1992. godine i prvih 2500 “civilnih” primjeraka je u FIA-i homologirano za natjecanja. Na svjetskome prvenstvu u reliju debitirao je 1993. u tadašnjoj najsnažnijoj grupi A, a posljednji nastup imao je 1998. kada ga je zamjenio daleko uspješniji Focus WRC. Sveukupno je Escort RS Cosworth postigao deset pobjede na svjetskim relijima i nebrojene pobjede na lokalnim relijima i u raznim drugim granama autosportova.
Na WRC-u su ga vozili slavni relijaši poput Sainza, Makinena, Delacoura, Cunica i Biasiona. Escort RS Cosworth privlačio je pažnju “napuhanim” blatobranima, divovskim krilom i prednjim spojlerom, ali i pogonskim sklopom. Pokretao ga je turbobenzinac s obujmom dvije litre (YBT ili YBF) i s 230 KS, sparen s petstupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na sve kotače, s raspodjelom snage u odnosu 34 : 66 posto u korist stražnje osovine. Postizao je 240 km/h, a do 100 km/h je ubrzavao 5,7 sekundi. Proizvodio se u Karmannovoj radionici u Njemačkoj.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.