Proizvodnja superautomobila sa središnje smještenim motorom je ograničena na 999 primjeraka i trebala bi početi do sredine 2025. godine
Izuzmemo li specijalne modele koji su rađeni u vrlo malim serijama, nova Valhalla je prvi automobil sa središnje smještenim motorom iz Aston Martina i prvi plug-in hibrid ove marke, te kao takav predstavlja veliki iskorak za britanskog proizvođača. S najsuvremenijom tehnologijom, impresivnim performansama i nezamjenjivim dizajnom, Britanci žele poharati klasu superautomobila i napasti modele kao što su Ferrari SF90 Stradale, Lamborghini Revuelto ili McLaren Artura.
Valhallu pokreće hibridni pogonski sklop koji isporučuje ukupnu snagu od 1079 KS i 1100 Nm okretnog momenta. Srce ovog pogonskog sklopa je 4-litreni twin-turbo V8 motor s 828 konjskih snaga, potpomognut trima elektromotorima. Dva električna motora pokreću prednju osovinu, dok je treći integriran u novi 8 stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom i snagu prenosi na stražnju osovinu. Ova konfiguracija omogućuje Valhalli postizanje najveće brzine od 350 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 2,5 sekunde.
Unatoč kompleksnom pogonskom sklopu masa praznog vozila nije pretjerana te iznosi 1655 kilograma. Valhalla je dugačka 475 centimetara, široka 201 cm i visoka samo 116 cm.
Istaknuta značajka Valhalle je njezina aktivna aerodinamika, razvijena u suradnji s Aston Martin Performance Technologies (AMPT). Ovaj odjel također savjetuje tim Formule 1 Aston Martina. Čak je i superzvijezda Fernando Alonso dodao svoj doprinos u razvoju novog automobila.
Aktivna aerodinamika omogućuje vozilu stvaranje više od 600 kg potisne sile pri brzinama od 240 km/h do 350 km/h. Ona uključuje značajke poput sustava za smanjenje otpora po uzoru na DRS iz Formule 1 i sustav zračnih kočnica. Sve ovo optimizira stabilnost i performanse vozila pri velikim brzinama. Aerodinamički elementi Valhalle dizajnirani su za minimaliziranje otpora uz maksimalnu potisnu silu, što rezultira poboljšanom stabilnošću i performansama u vožnji.
Dizajn Valhalle je evolucija prepoznatljive estetike Aston Martina, u kombinaciji s inovativnim aerodinamičkim rješenjima. Karoserija je izrađena od ugljičnih vlakana, što ne samo da smanjuje težinu, već i povećava strukturni integritet i sigurnost. Krilna vrata i krovni otvor za zrak inspiriran Formulom 1 daju vozilu upečatljiv i funkcionalan izgled.
Unutrašnjost Valhalle jednako je impresivna kao i njezin vanjski izgled. Sjedala od karbonskih vlakana su izrađena od jednog komada. Kokpit je dizajniran da bude vrlo orijentiran na vozača.
Valhalla nudi četiri načina vožnje: Sport, Sport+, Race i EV. Svaki način prilagođava pogonski sklop, upravljanje i postavke ovjesa kako bi se optimizirao doživljaj vožnje. U čistom električnom načinu rada, vozilo može prijeći do 14 km isključivo na struju i postiže najveću brzinu od 140 km/h. Ostali načini rada kombiniraju V8 motor s elektromotorima.
Još jedan tehnički vrhunac Valhalle je integrirani sustav kontrole dinamike vozila (IVC), koji nadzire i optimizira ovjes, kočenje, upravljanje, aktivnu aerodinamiku i pogonski sklop. Ovaj sustav radi u skladu s četiri načina vožnje kako bi se maksimizirale performanse i upravljivost vozila u svakoj situaciji. Sustav IVC koristi napredne algoritme i senzore za praćenje i prilagodbu dinamike vozila u stvarnom vremenu, što rezultira poboljšanom stabilnošću i kontrolom vožnje.
Proizvodnja Valhalle je ograničena na 999 primjeraka i trebala bi početi do sredine 2025. godine. Mali broj automobila koji će se proizvesti, u kombinaciji s naprednom tehnologijom i zapanjujućim dizajnom, mogli bi učiniti Valhallu traženim kolekcionarskim autom i prekretnicom u povijesti Aston Martina.
Zasad se samo nagađa o cijenama, a kruže glasine da će Valhalla koštati oko 700.000 funti, što bi bilo oko 850.000 eura. Za usporedbu, Ferrari SF90 košta nešto manje od 500.000 eura, Lamborghini za Revuelto traži više od 500.000 eura, a McLaren Arturu možete dobiti za "samo" 250.000 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.