Početna Auto 48 pregleda

Ford GT – treća sreća američkog super automobila

Ford GT
Vidi galeriju 1/4
Ford GT – treća sreća američkog super automobila Ford GT – treća sreća američkog super automobila Ford GT – treća sreća američkog super automobila Ford GT – treća sreća američkog super automobila

Nova verzija Fordovog super automobila pokretana V6 EcoBoost twin turbo motorom od 600 KS pokazna je na autosalonu u Ženevi, a prodaja počinje već 2016. godine

Početkom godine Ford Motor Company je na salonu automobila u Detroitu šokirala javnost predstavljanjem super automobila Ford GT Concept koji opet na tržište vraća ovaj cestovni bolid u središte pažnje. Američki super automobil došao je i na europski kontinent na autosalon u Ženevi. Bogata povijest Ford GT modela ponovno se po treći put oživljava, a prema pričama iz Forda ovaj za sada koncept zbog visokog finiša izrade pokazanog konceptnog automobila lako bi mogao zaživjeti kao serijski model već tijekom 2016. godine. Prva legendarna generacija Ford GT40 proizvodila se od 1966. do 1969. i proizvedeno je samo 107 primjeraka. U tom periodu ovaj automobil je ostvario četiri uzastopne pobjede na utrci 24 sata Le Mansa. Druga generacija Ford GT moderne izvedbe pojavila se 2004. i izdržala samo do 2006. godine s motorom snage 550 KS i ukupno ih je proizvedeno samo 4.000 primjeraka, od kojih je tek 101 primjerak završio na europskom tlu. 

Za razliku od prethodnh modela GT, Fordovi stručnjaci veliku su pažnju posvetili aerodinamici karoserije što je vidljivo iz aerodinamičkih detalja koji su ‘posuđeni’ iz konstrukcije karoserije današnjih Formula 1 bolida. Super automobil ipak ima tradicionalan oblik kakav se od GT-a i očekuje sa središnje postavljenim motorom i pogonom na stražnje kotače. No, i pogon je puno moderniji i prikladniji današnjem trendu, pa ovaj GT više ne pokreće centralno postavljeni V8 benzinski motor, već je centralno postavljen V6 Ecobost motor s dva turbo punjača što daje najveću snagu oko 600 KS. Motor je izveden iz 3,5 litarskog motora koji je koristila Daytona Prototype tijekom 2014. godine u natjecanju United SportsCar Championship. Za prijenos snage na stražnje kotače koristi se mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom. 

Ford GT | Author: Reuters foto: Reuters

Ford je za izradu šasije koristio super lagane materijale, dakle kevlar i aluminiji,kako bi se dobio što povoljniji omjer mase i snage. Ovjes je čisto sportski iz automobilskog natjecanja s velikim mogućnostima individualnog odešavanja. Za što bolju aerodinamiku zaduženi su dijelovi aktivne aerodinamike, kao što je stražnji spojler. Ovaj super automobil se kotrlja na kotačima od 20 cola s lakim naplatcima na kojima su gume Michelin Pilot Super Sport Cup 2 specijalno konstruirane za ovaj GT. Kočnice su carbon-keramičke. Kokpit je digitaliziran s velikim mogućnostima multimedije i velikom količinom podataka o statusu pojedinih sustava i komponenti ugrađenih u automobil. Tako je i upravljač izveden u F1 stilu. 

Ford GT | Author: Reuters foto: Reuters

Iz Forda neslužbeno dolaze informacije kako će se serijska verzija Ford GT nove generacije koja će biti izvedena direktno iz ovog koncepta biti dostupna kupcima već tijekom 2016. godine, i s tom verzijom bi se obilježio jubilej prve generacije Ford GT 40 koja je 1966. godine, dakle prije 50 godina osvojila povijesnu pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa. Navodno postoje i planovi kako bi se s novim GT-om sudjelovalo i na automobilskim utrkama i to na utrkama serije United SportsCar Championship, te na utrci 24 sata Le Mansa.

Ford GT | Author: Reuters foto: Reuters

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.